Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podivný případ podezřele podlézavého pěvce

Výběr: vesuvanka, Lyryk, Permon9k, jenyk
19. 06. 2005
37
13
8689
Autor
Vaud

Zdá se, že mým útrapám s bezpečnostními složkami není konec. Po smršti dopravních pokut v minulém měsíci jsem tento týden narazil na problematického policistu - tentokrát na londýnském letišti Heathrow. Služebník jejího veličenstva hlídal kus špagátu mezi gate 20 a gate 21. Omylem jsem udělal dva kroky směrem ke gate 20 a chtěl se vrátit ke své gate 21.  Za 15 minut mi letělo letadlo, které stálo dva metry za špagátem. Komisní debil (a to jsem dlouho marně hledal  jiný epiteton ornáns) mi vyhrožoval zatčením, pokud se budu snažit špagát podlézt. „Musíte to obejít tamtudy“, znělo jeho nekompromisní stanovisko. 

 

         A „tamtudy“ nebylo rozhodně blízko.  Znamenalo to běžet do příletové haly, proběhnout imigračním sektorem skrz přepážku pro VIP (teoreticky jsem teď 2x přiletěl do Anglie a jen jednou odletěl), kolem kufrů, výtahem nejdřív do sklepa a pak napodruhé do hlavní haly.  Poté zpátky k mezinárodním letům,  přes odbavení, kde  jsem byl 2x vyhozen na konec několikakilometrové fronty, než se mi  povedlo přesvědčit ochranku i rozzuřené cestující. Dvakrát mě prohledali detektory kovů, jednou jsem si musel sundat boty a pásek.  Pak přes obří čekací halu a dále pojízdnými chodníky ke gate 21 na druhé straně letiště. To vše za 12 minut  v novém letištním rekordu! Budu odteď užívat čestný titul „airport runner“. Poslední metry jsem běžel kolem osudného špagátu u gate 20. Můj policista tam už neseděl. Asi mu skončila šichta.  Úspěšně ubránil špagát a  šel domů s pocitem dobře vykonané práce. Možná ho povýší za záchranu Británie od podlézavých turistů. Jen doufám, že to nedělají všem pasažérům, kteří mají trochu  nadváhu (a to jsem už pár kilo shodil!). Určitě jsem při tom běhu vypotil hektolitr vody a spálil všechen nadbytečný tuk.  Moje košile teď vypadá jak mapa Třeboňska a  ještě dnes mě bolí stehna, když jdu do schodů. Na druhou stranu, člověk po těchto zkušenostech ke strážcům zákona nějak moc nepřilne.

 

         Po návratu domů jsem posadil rodinku do auta a vyrazili jsme do ZOO. Kdo mohl čekat, že jsou smluvený a budou na mě číhat při každém výletě. Manželka se stavila na skok v lékárně pro náplast. Ale znáte to… Někdy se ten „skok“ trochu protáhne. Musel jsem zastavit v zákazu stání.  Náš Honzík sedává vzadu v dětské sedačce a přes stínítka na oknech není vidět. Zato bývá často slyšet. Už jsem na něj vymyslel trik. Ten trik je cédéčko s  písničkami typu „Prší prší“. Otevřel jsem přední okýnka a pořádně „oroštoval“ autorádio.  Mrňous byl nadšený.  Na předním sedadle jsem pro větší zábavu  zkusil improvizovaný taneční  výstup a některé pasáže jsem předzpívával. Pro velký úspěch jsem musel hitovky – jako „Tancovala žížala“  opakovat i vícekrát.  Tedy až do chvíle, kdy se zjevili muži zákona.

„Dobrý den. Vaše doklady pane řidiči. Požil jste něco před jízdou?“

„Ne, kromě kefíru nic!“

„Víte, co je toto za značku?“

„To je zákaz stání, ale já tady stojím asi minutu a hned odjíždím,“ vysvětloval jsem.

„No, my vás už nějakou chvíli pozorujeme. Nevím kolik je to minut, ale za tu dobu jste zpíval 4x Skákal pes a 3x Tancovala žížala“, pravil policista, který si až nyní všimnul, že v autě nejsem sám. „Zdá se vám to jako jedna minuta? Příště si raději ztlumte rádio a moc dlouho tady nestůjte“.

         Tak to vidíte. Bdělí strážci zákona byli zase včas na správném místě. Stal jsem se zřejmě podezřelým číslo jedna. Tedy pokud je podlézání špagátu a zpěv prostonárodních písní trestný.  Musím sebekriticky uznat, že v mém podání je „Tancovala žížala“ zbraní, před kterou bledne i Al-Kajda závistí.  Ale policisté vědí, proč to dělají. Pokud se kdysi povedlo husitům porazit nepřátele písní, tak proč bych zrovna já nemohl být zpívajícím sebevražedným atentátníkem. To by byl atentát přesně v duchu národních tradic!

 


13 názorů

Vaud
14. 05. 2009
Dát tip
ale zkus ujet manzelce jinam - to si radsi necham nadavat od strazniku a zaplatim pokutu :-))

Vaud
03. 04. 2009
Dát tip
to bylo silenej zazitek - jak litam casto tak uz jsem dobihal takhle letadlo asi 3x a jednou jsem taky nedobehl :-))

Diana
03. 04. 2009
Dát tip
Tak vidíš, ty teroristo! Zkušený londýnsky Bobby tě odhad' na první pohled.:-))) Perfektní! T****

S kritiky je potíž. Tu se autor nestačí divit, co to zplodil za hrůzu, jindy zas žasne, jak geniální dílo, jen tak momoděk vyprodukoval. Téměř vždy je překvapený. Já jsem jen užaslý čtenář a bavím se královsky, kritika nekritika. Dvojtečka mínus závorka. Tedy vlastně :-) Á propos, dnes ráno jsem dostal záchvat smíchu po přečtení kritiky mé povídky. Cituji: StvN kritik Zázračný text. Nikdy jsem nic podobně skvělého nečetl. StvN prostě ukázal že ví a vyjádřil naději, že já vím taky. Nezklamu ho. Stáhnu to.

Vaud
04. 12. 2008
Dát tip
za tohle jsem hrozne schytal kritiky na Neviditelnem psovi - a cim vic jsem se branil, tim to bylo horsi :-)) Ve Spanelsku jsem uz druhym rokem a zdejsi strazci zakona mi prijdou zatim fajn - jsou videt, ochotne pomahaji, ale nebuzeruji.

dvojtečka mínus závorka

Vaud
08. 10. 2008
Dát tip
sparkie - desi me, ze uz mam tolik zazitku z letist diky za navstevu!

bestye
23. 01. 2007
Dát tip
leda by to byl atentát uchechtáním - to by bylo naprosto spolehlivý :c) rozesmáls mě, díkes :c)*

Nika141888
10. 02. 2006
Dát tip
pekneeeee *tip

Mezon
08. 12. 2005
Dát tip
.... co to bylo za cédéčko ... ??? ... já už s Maxíkama nevystačím ... *****

Vaud
26. 11. 2005
Dát tip
Maxima - díky za návštěvu ;-))

Kurt2
01. 08. 2005
Dát tip
jen výběr CD mě moc nepotěšil tancovala žížala...neni to dáda? nemůžeš tomu svýmu děcku pustit něco normálního? když je malej nemusíš mu přeci vymejvat hlavičku dádou...jinak tip*

Vaud
01. 08. 2005
Dát tip
Kurte, musím Tě uklidnit - Tancovala žížala určitě není Dáda, ale základní pilíř kinder folk music!

Kdepak strážci zákona, ti se narvou všude :o) *

Dal bych ti dvacet let natvrdo. Takový dva fatální přestupky, to totiž není jen tak. Nemůžeme si ze světa dělat kurník!!! :))) tipajs a zpívám si s tebou...

Vaud
16. 07. 2005
Dát tip
jenyk - díííík moc!!!

Vaud
14. 07. 2005
Dát tip
Kyrkov - dík, za návštěvu! Z toho textu na internetu mě zaujala věta: Osobní prohlídky pak nevadí spíše ženám, podporuje je 92 procent ;-) Empty - to jsem rád!

Kyrkov
13. 07. 2005
Dát tip
to si jim to tem tomykum nandal si borec!!!!! bravo!!!! skvěle!!!! http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=Autoknalondyna&c=utoknalondyna_9_3

Empty
13. 07. 2005
Dát tip
:-))))) Rozveselil si mě:-))*

Vaud
11. 07. 2005
Dát tip
poliano, jsem rád, že jsi se stavila a díky za tip!

poliana
10. 07. 2005
Dát tip
Skvělý! Výbornej konec...

Vaud
09. 07. 2005
Dát tip
WV ;-) díky!

wedle_vazy
08. 07. 2005
Dát tip
t***

Vaud
29. 06. 2005
Dát tip
;-) díky, to je fajn!

Vaud
29. 06. 2005
Dát tip
jéje, díkas za výběr!

Vaud
29. 06. 2005
Dát tip
díky, díky, díky!

gemina
28. 06. 2005
Dát tip
Musím sebekriticky uznat, že v mém podání je „Tancovala žížala“ zbraní, před kterou bledne i Al-Kajda závistí. tohle uz jsem kdesi zaslechla/videla. Nemuzu si vzpomenout kde, ale vim ze jo. ale jinak vtipne a pekne:) t

Vaud
28. 06. 2005
Dát tip
Fakt, už to někdo řekl. To je teda věc! Díky za čítání ;-)

Kelis
28. 06. 2005
Dát tip
pobavil jsem se *t*

Patti
27. 06. 2005
Dát tip
vtipné

Vaud
27. 06. 2005
Dát tip
ďoučata díky za milé navštívení

Vaud
22. 06. 2005
Dát tip
Toxman, Kytiii - díky moc za návštěvu!!!

Rowenna
22. 06. 2005
Dát tip
výborné pobavilo mě to.

basnikalex
22. 06. 2005
Dát tip
Běž Vaude, běž!!! tip

Vaud
22. 06. 2005
Dát tip
Roweno, Erin - to jsem moc rád! basnikalex - to je přesný!

machal
21. 06. 2005
Dát tip
no 300 eu by mi za to asi stalo ...ale letim s pritelkyni kterou mam moc rad tak na druhou stranu radeji poletim s ni hned a rychle /protoze nerada leta a boji se/ nez abych si vzal 300 eu

Toxman
21. 06. 2005
Dát tip
Úplně Tě vidím za volantem, jak zpíváš "Tancovala žížala". ;o))*

Kytiii
21. 06. 2005
Dát tip
jsem se málem počurala... paraaada... tip ... škoda, že nemůžu dát víc... taky už se bojím, že se v tom chválení budu opakovat... tak se radši nezlob, joo?

sidonia
20. 06. 2005
Dát tip
vtipný, ale ne tak moc, jako jindy.. tak nevim jeste se vratim, asi

mishka
20. 06. 2005
Dát tip
Super!!! Dostali mě policajti a mapa Třeboňska (ta obvzlášť!!! - dík :-)) *t

podezdívka
20. 06. 2005
Dát tip
:-)))

andromeda
20. 06. 2005
Dát tip
tady se vždycky pobavím!!! Tip

Vaud
20. 06. 2005
Dát tip
sidonio - jasně ;-) mishko - je teď taková batikovaná ... podezdívko, andromedo díky za návštěvu!!

Alojs
20. 06. 2005
Dát tip
úsměvné. Napsáno plynule a srozumitelně. Jednoduché a přitom povedené. Nevím, co bych ještě napsal. prostě líbí *

Vaud
20. 06. 2005
Dát tip
Alojs díky, udělal jsi mi radost!

a2a2a
20. 06. 2005
Dát tip
redaktor už nejsem, ale tip dám rád. Je fajn, že si na tě už čtenáři zvykli a chodí si k tobě pro úsměv.

Vaud
20. 06. 2005
Dát tip
to je fajn, ale i zavazující ;-) díky, že ses stavil!

Craerassy
20. 06. 2005
Dát tip
u mě nejde o zvyk, ale o očekávání věcí příštích...nejsi někým, na koho si jeden zvykne, protože pokaždé míříš jiným kalibrem a já jsem stále ve střehu:-)) *

:oD „No, my vás už nějakou chvíli pozorujeme. Nevím kolik je to minut, ale za tu dobu jste zpíval 4x Skákal pes a 3x Tancovala žížala“ je autentická přímá řeč policisty?

Vaud
19. 06. 2005
Dát tip
jo, protože si mysleli, že jsem sfetovanej nebo co

Tak to je fakt dílo! (& fajn název!)

zelva
19. 06. 2005
Dát tip
No toš to by mě teda taky nasralo... ale o tom, že jsi asi pěkně mimo bych si taky myslela, kdybych Tě slyšela toť toto zpívat a neznala Tě...tip

Finch
19. 06. 2005
Dát tip
Ale jo, je to docela ucházející. Taková oddychovka ;)

Vaud
19. 06. 2005
Dát tip
slůňo díky za klubík, zevli díky za tip a Finchi máš pravdu

Finch
19. 06. 2005
Dát tip
Vím, vím, jinak bych si nikdy nedovolil cokoliv kritizovat :D

Nicollette
19. 06. 2005
Dát tip
ty seš lapač těhle situací :o))) mohla to bejt sranda :o)) *

Vaud
19. 06. 2005
Dát tip
Nicolette díky! Do Londýna jsem jel na večeři s jedním skotským šlechticem. Když jsem říkal známým, že jdu na večeři se sirem, tak mi říkali, že i u nás v hospodě dělaj fajn obalovaný tvarůžky ;-)

Nicollette
19. 06. 2005
Dát tip
a já vodkaď máš ten humor :o)

vesuvanka
19. 06. 2005
Dát tip
ale za tu dobu jste zpíval 4x Skákal pes přes oves a 3x Tancovala žížala... představa policajta, jak toto říká, mě rozesmála.... na letišti v Londýně bych nechtěla být, tohle se mi stát, tak tam zabloudím a letadlo mi uletí.... nechtěla bych to prožít, ale Ty to dokážeš ještě tak pěkně a humorně zpracovat.... TIP a V

Lyryk
19. 06. 2005
Dát tip
moc pěkný, díky .-)

Vaud
19. 06. 2005
Dát tip
vesuvanko, Lyryku - díky moc za návštěvu i za výběr!!

Markel
19. 06. 2005
Dát tip
Líbilo - T

Klídek
19. 06. 2005
Dát tip
líbilo se, je to ze života a dobře se to čte

WhiteShadow
19. 06. 2005
Dát tip
Je to veselé..

Vaud
19. 06. 2005
Dát tip
Markel díky ;-) Klídek - při běhu přes letiště jsem si to nemyslel ;-) WhiteShadow - to je fajn, že to někdo poznal ;-)

pozorovatel
19. 06. 2005
Dát tip
špagáty jsou důležitý!*

Vaud
19. 06. 2005
Dát tip
příště zkusím asi předstírat nějakou psychiatrickou chorobu ;-)

machal
19. 06. 2005
Dát tip
Jako historky ze zivota dobry ... nekdy v prubehu mesicu zari-rijen planujem s pritelkyni letet do londyna a zrovna na Heathrow a tak sem zvedav co potka nas :)

Vaud
19. 06. 2005
Dát tip
Zrada spočívá v tom, že gate - tedy místo nástupu do letadla - z bezpečnostních důvodů hlasí těsně před odletem (jinde je napsáno už na letence). Některé vzdálenosti jsou 15 minut daleko a nástup oznámí nějakých 25-30 minut předem. Pokud se spleteš, tak smůla... na druhou stranu mi zase nabízeli 300 euro, když poletím jiným letadlem do Londýna o pár hodin déle a pustím sednou na své místo nějakého bussinessmana...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru