Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozhřešení přinese hřídel - - nice

Výběr: Lyryk, Print, vesuvanka
24. 06. 2005
10
0
5745
Autor
Vesly

Amadeus / Miloš Forman / Po zhlédnutí...

Rozhřešení přinese hřídel - - nice

 

Nalézání stínů v zrcadlech

dusí naše slunce

a zatmívání pomalu krade rozhled...

 

zase dokonalost odrazu

paprsku světla

křiví jen naše mysl,

jež vymezením průměrnosti

staví města na šikmých plochách

 

Naneštěstí nejsme jediní,

co se toulají po ulicích

-- když i rakve se naučily smýkat...

 

 


Vesly
17. 07. 2005
Dát tip
a2a2a: Neblbni ještě mi to stoupne do holavy...o) Díky, moc si toho vážím! Mám radost, že báseň promlouvá k lidem... Děkuji všem co jste se tu na chvíli zastavili a kousek si vzali sebou :)

a2a2a
13. 07. 2005
Dát tip
znovu a klidně dávám tip, už potřetí se přesvědčuji, že zde mám co do činění s přemýšlivým autorem se smyslem pro širší souvislosti naší morálky

Vesly
30. 06. 2005
Dát tip
Markéta jsem rád, že jsi našla konec té stříbrné nitky... :)

Markéta
28. 06. 2005
Dát tip
pro mne je báseň jasná a průhledná jako svit měsíce... ***

a2a2a
26. 06. 2005
Dát tip
za zamyšlení tvé i mé a jeho poctivost - t

Vesly
26. 06. 2005
Dát tip
a2a2: Díky :)

šmankote! mi říkal člověk, který mě učil číst, že říct nechápu je snadný a dělaj to jenom blbci tak jo: nechápu ale naštěstí vím, čím to je ta báseň mi nedává vůbec žádnou chuť chtít ji pochopit to je myslím velmi důležité takže blbec možná jsem, al jště to není tak jistý vždycky je tu naděje dokud můžu říct, že je to studený jak psí čumák a jaksi šroubovaně že se nám ten čumák nastavuje

Lyryk
24. 06. 2005
Dát tip
ano, je velmi důležité, že báseň nedává vůbec žádnou chuť chtít ji pochopit; báseň nedává - bere čas, bere energii, ubírá pýchu; báseň není spotřební zboží, ani vložka, ani záložka a jsem-li čistokrevný hňup, obcházím ji obloukem bezradnosti a potichu - neumím-li obnažit trčící šrouby... je to dobrá báseň a může být stokrát poplivaná a neublíží jí to .-)

dapler
24. 06. 2005
Dát tip
Báseň bere a nedává? Něco jako: báseň sobec? Zajímavý názor. Možná by autor mohl prozradit jak báseň souvisí s prologem. ...chápal bych to jako: nazáviďme talentovaným géniům Genialita sice značně odlišuje, ovšem taky odličťuje. Bohužel, někdy i vlastní posluchače. Trochu mi vadí spojení: "naneštěstí nejsme" :)

Zuzulinka
24. 06. 2005
Dát tip
pro mě hezká, hluboká..chce to se zastavit, zamyslet se...*

vesuvanka
24. 06. 2005
Dát tip
Nalézání stínů v zrcadlech dusí naše slunce a zatmívání pomalu krade rozhled... je krásná ... TIP a V

pěkná věc t.

pozorovatel
24. 06. 2005
Dát tip
já se už těšil na hřídele a čepy a pera a řemenice a .. a ona jen báseň:( skvělá báseň a Amadeus, jak tak koukám, je silně inspirující film, protože i mě insiporoval, tehdá a dítě nosí slipy

Vesly
24. 06. 2005
Dát tip
Díky! Hrbol: :), až budeš nepraný třeba to vyjde... dítě_na_skleníku : Náhodou oceňuji, když někdo řekne, že nechápe...samozřejmě až po mnohonásobném přečtení :) Máš odvahu a názor... dík zaň! Lyryk: Zajímavá myšlenka - - Ale každá báseň i dává, však ne všem :) ...může být stokrát poplivaná a neublíží jí to... Díky! JeremyMark: To mě taky vzalo, ale spíš jsem souznil se Salierim... Ten konec byl naprosto dokonalý... Je těžké být géniem, ale ještě těžší je být "průměrným", co zná génia... dapler: Jen naťuknu...o) Film mě dovedl k zamyšlení proč nenávidíme a zároveň obdivujeme genialitu... jak jednoduché je dojít "průměrnosti", kterou vymezujeme tak skresleně! Zuzulinka: Díky za tvá slova a foto, jsou k zamyšlení! To zrcadlo nebo okno? -- záleží jen na člověku... na tom jak to CHCE vidět on ... Tím obrázkem jsi fakt trefila :) Vesuvanko: Díky! U tebe slunce svítá -- proro ten rozhled... Augustin_Šípek : O, jsem poctěn :) pozorovatel: A nejsou snad? - - hřídele a čepy a pera a řemenice... Jj. Skvělý film je jako silný čaj!

pozorovatel
24. 06. 2005
Dát tip
NE skvělý film je jako sladký čaj...

Zuzulinka
24. 06. 2005
Dát tip
Je to zrcadlo...a není-liž zrcadlo i jakýmsi oknem...k nám...či k jiným? Mám radost za trefu..hledala jsm, až jsem našla....:-)))

Vesly
24. 06. 2005
Dát tip
pozorovatel: Ale oslazením čaje ztrácíš pravou chuť - - snažíš se udělat z čaje něco co není...o)

pozorovatel
24. 06. 2005
Dát tip
to je právě rozšířená nevzdělanost evropanů... slazení žádnou chuť nebere, naopak ji pozvedá a doplňuje v asii sladěj jak o život

nesouhlasím s tím, že báseň nedává že bere, to ano, samozřejmě, ale mně musí i dávat možná je to úplně zvrácený způsob čtení:) možná je špatně to, že se mi jako - studený psí čumák - jeví báseň, která je dle tvého soudu dobrá je to na světě dobře zařízený, že to každý cítí jinak (mimochodem - ten psí čumák doufám nebyl až takový plivanec, plivat nebylo v plánu)


Vesly
24. 06. 2005
Dát tip
pozorovatel: A mi v čajovně říkali neslaď... Od té doby si ten čaj víc vychutnávám. Ale pravdou je, že asi záleží na druhu čaje... P.s- to jsem nevěděl, že v asii sladí, já právě myslel, že asijské čaje jsou nej... neslazené...o)

Vesly
24. 06. 2005
Dát tip
dítě_na_skleníku : Zkus vidět i zbytek těla... ...potom roztaješ nad pohledem na milé štěňátko... :)

vesly, odzkoušeno bylo, nic to nezměnilo na tom, že to se mnou nehnulo tahle poezie asi není nic pro mě, já mám raději ukecanější básně,třeba s fůrou slov navíc, ale když za tím cítím člověka, to je záležitost čistě intuitivní ano, mohla jsem sice nereagovat, když to teda není nic pro mě, jak říkám (očekávám tuhle narážku), většinou to taky přecházím, ale na druhou stranu - proč to neříct, když tomu tak je, kontrastovat těm, kterým se líbí no ocelová báseň tohle mi na tuhle básničku sedí jako... ulité:)

Vesly
24. 06. 2005
Dát tip
jenyk: Strach z pohledu do výšky, jež není bez křídel bezpečná! A ničivé pokusy vzlétnout špiní mysl prachem, co křičí o průměrnosti... Rozpolcenost nenávisti a obdivu mou dlouho zmítala... Hrůzné vzhlédnutí se v Sallierim! dítě_na_skleníku : Ne, jsem rád, že jsi alespoň osvětlila důvod... Lépe potom chápu význam slova lidskost :) Ocelová báseň - - studená na povrchu, ale bořlivě žhavá uvnitř -- Možná, že je formálně uhlazená, ale nese v sobě bouřlivou myšlenku rozpolcenosti, váhání a křiku do prázdna... Musím se bránit a říct jak to vidím já... Proč vznikla... Už nevím jak ti pomoci odhalit co skryto / jestli pomoc chceš...o) / ...snad musíš vidět film a vžít se do role hl.postavy...

Vesly
24. 06. 2005
Dát tip
Hrbol: Já??? o)

Vesly
24. 06. 2005
Dát tip
Hrbol: Dyť ti za to už podruhé děkuju... Jen jsem si hrál se slovy... napraný -- nepraný :) Tomu ses měl jako zasmát -- ne se durdit...o)

Vesly
24. 06. 2005
Dát tip
jenyk: Já vím... jsem tě chválil, že jsi pochopil :) A průměrnost... děsí i mne, ale více se obávám narazit na génia, protože poté se stane zřetelnější, než kdy jindy...

Vesly
24. 06. 2005
Dát tip
Ale na horkou čokoládu příjdeš, že jo...o) To jsem byl nadšený z toho, že to někdo vidí jako já :) mj. -- A ve filmu se mi moc líbil herecký výkon kněze...

kouknu na film, dobrý nápad :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru