Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sestro končíme!

02. 08. 1999
2
0
3377
Autor
castan

Čas úmrtí: "Za pět minut......"

Sestro končíme, přikryjte jej, dělat nedá se nic, pomalu dohasíná není mu hej a dech jeho plic, v noci se rozplývá. Příčina smrti: Cystická fibróza, dusil se přeci tak dlouho, vy jste si nevšimla? ani narkóza, byť na úlevu pouhou, v úvahu nepadla. Také jste viděla: Jak zmítal se bolestí, na lůžku zdejšího oddělení, kde poslední vykašlal krve? Držela jste to zápěstí, při jeho smrtelném vyděšení, když zjistil tu hrůzu prve? Doktore: Dnes to však musel vědět, sundala jsem tu tabulku, nemohl přeci být slepý, ve snu smrtelném? Snažil se do očí pohledět, přidala jsem mu ampulku, na rtech mu uschly dvě věty: Odjedu v zeleném? Co moje děti? Zapiště sestro: Zemřel! Již mohu upřímě, když nás teď nemůže slyšet. Smrt vyzvala jej k tanci Cystická fibróza na vině, nechtěl jsem už ani zkoušet, mrtvole zachránit šanci!
zelva
30. 12. 2004
Dát tip
...tip

castan
17. 04. 2003
Dát tip
AHED: Fakt má! Já nevím, jak jsem mohl být tak dokonale dobrý? :o) Ale člověku ye z toho smutno i po .... "letech." **C**

AHED
29. 08. 2002
Dát tip
Jo tohle má sílu...pořád! Skvělej dialog.

AHED
12. 05. 2000
Dát tip
čas úmrtí...před sto lety čas narození: Právě teď...

Bibša
16. 01. 2000
Dát tip
Jen musím potvrdit svoje předchozí kritiky ... je mi tak zvláštně podivno a smutno z tvých děl ... hm, ale to asi mají, působit. Tak věř, že plní svůj účel ...:-(

Miroslawek
14. 01. 2000
Dát tip
hmmmm, SMRŤ, na každého jednou dojde

Miroslawek
14. 01. 2000
Dát tip
Ale ač nerad, trošku musím souhlasit s Krytykem

Saša
14. 01. 2000
Dát tip
S nadhledem o smrti takhle psát...
já vím že život má už zaběhnutý řád...

castan
03. 09. 1999
Dát tip
Smazat tu nejlepší? Ano, bude to potřeba!

castan
12. 08. 1999
Dát tip
Ve smrti nic není, jen samota a chlad.

castan
12. 08. 1999
Dát tip
A nemáš! A neměl jsi to vůbec číst, sakra kde se to maže? Přesně takhle jsem se cítil, když jsem to psal. Prohra ve sportce a zhroucený svět. To podstatné, toho čeho si opravdu vážíš, to je vždycky u tebe!

BlackG
05. 08. 1999
Dát tip
castan: skutecne jen tohle? nic vic? mno to jsem trochu zklaman (sam jsem v tom vic hledal).....

castan
04. 08. 1999
Dát tip
Krytyk: Přesně takhle to mělo být, dokumentární neosobní nazírání na osobní smrt!

Rivka
03. 08. 1999
Dát tip
Vážně jsi to říkal? Máš smůlu, to jsem neslyšela:-) Takže chválím:-)

Bibša
03. 08. 1999
Dát tip
Už Tvoje hokejová mě chytla a nepustila ( moci tak příští strávit taky v Praze ... ) a ostatní básničky jsou jen lepší a lepší a toto je třešnička na dortu !!! Nesnaž se mi namluvit, že bys dokázal napsat ještě něco lepšovějšího ...

Bibša
03. 08. 1999
Dát tip
Castánku, neumírej, sil máme dost !!!

Krytyk
03. 08. 1999
Dát tip
Je to dost drsné, sice zdařile, popsat smrt z takového dokumentárního neosobního hlediska. Má se tím naznačit malá snaha zdravotníků (často jsou jenom bez viny bezmocní), má se tím poukazovat na jistou "banalitu cizí smrti"? Hlavně ať z toho není seriál ze zdravotnického prostředí.. A stejně mě na tom dráždí ten tolik neosobní způsob nazírání, to dokáže snad jen síla mládí. Tak nevím jestli jsi chtěl tohle ode mne číst...

slavek
02. 08. 1999
Dát tip
Castánku - říkal jsi že nechceš pochvalnou kritiku. Takže nebudu říkat nic. Jenom že to má sílu..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru