Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spirála

01. 07. 2005
5
0
2307
Autor
poliana

 

Spirála

 

Jako bych nevěděla, že některé věci se stále opakují…Jako bychom žili v kruhu, točili se na spirále, po které stoupáme výš a výš, snad, možná- jak kdo…

V tom samém místě potkáváme tu samou věc, příhodu, zážitek. Stále mě to překvapuje, vždycky mě to zarazí, ale pak zjistím, že to znám, jen to „ono“ sedí jiné časové dimenzi a vypadá úplně jinak- nově.

Budu konkrétní. Hovořím totiž o lásce a jejích nejrůznějších podobách a fázích…Z počátku je hladká, jemná, snad průsvitně bílá, pak se začne různě kroutit a přehýbat, až některým otáčkám vůbec nerozumíme- zdánlivě…Když se totiž vrátíme na počátek své spirály, zjistíme,že jsme v těchto zákrutách už jednou byli a vykroutili jsme se nějak dál. Dá to práci, procházet zpětně svou spirálou, ale mnohdy je to velice přínosné. On se totiž člověk milně domnívá, že se dá na část příhod ze své cesty zapomenout, ale není to tak úplně pravda i když se snaží, některé věci zavřít do pomyslné truhličky,ony věci ze své skrýše vysílají jakési signály, je dobré nastavit ucho a těmto signálům naslouchat.Vznikají pocity různé, někdy příjemné, jindy naopak velmi nepříjemné, však značně poučné..

Čas od času si v sobě potřebuji uklidit. Většinou začínám tím, že beru prachovku do ruky a neobratně se pohybuji po bytě, pak přehrabu koš plný magnetofonových pásků a cvakám jednu píseň za druhou a čekám, která se do mě trefí a bude vyhrávat uklidnění…Vztekle kazeťák vypínám a vím ,že taková píseň není a že musím začít od jinud. Upaluji po své spirále dolů a hledám bytost, která mně takhle zaneřádila, když ji chytím- mám uklizeno…

 

 

 

 

 


Kytiii
22. 07. 2005
Dát tip
zajímavá úvaha... ale ta druhá se mi líbila víc... tohle je už tak moc odproštěno od reality, že to tak úplně nechápu... to však asi nebude Tvá chyba :o)

poliana
07. 07. 2005
Dát tip
Myslela jsem to Vám všem, jako na tom vašem písmákovi, čí konkrétně je, to vůbec netuším.

pozorovatel
06. 07. 2005
Dát tip
milá úvaha*

poliana
06. 07. 2005
Dát tip
Uf, aspoň to, je to šílený, začátky na vašem písmákovi- Díky moc!

pozorovatel
06. 07. 2005
Dát tip
to neni můj písmák:))

souhlas se Siralem - takové Můj deníčku poslouchej co můj syn zas udělal a co si já myslím o jiných věcech. úvaha zajímavá - ale to já nedeělám - nosím to v sobě a pak to vypouštím v hrozných kopcích na kole, kdy mne tyhle ,,nasrávací okamžiky,, vyburcují k nezastavení. bez tipu a vážžě

Líbí...t

Trini
02. 07. 2005
Dát tip
často se ohlížím a někdy je těžké dohlédnout -t-

Siral
01. 07. 2005
Dát tip
příjemné počtení, ale trochu deníková sazba

poliana
01. 07. 2005
Dát tip
Deník nedeník, mě se ulevilo..díky...

zdjr1976
01. 07. 2005
Dát tip
no jo máš pravdu, vše se neustále opakuje...a my děláme stejné chyby a nikdy se z nich nepoučíme

poliana
01. 07. 2005
Dát tip
Andromedo díky, tobě to hned automat. došlo, když jsem tam hodila tuhle povídačku? Furt tomu nerozumím...

andromeda
01. 07. 2005
Dát tip
vsechno se asi zrejme opakuje, nez se poucíme....jen v malých obmenách.......

poliana
01. 07. 2005
Dát tip
právě a pořád se snažíme na něco přijít a vono stačí se "hluboce" ohlédnout...

andromeda
01. 07. 2005
Dát tip
taky jsem uz nad tím uvazovala.....TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru