Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mytologie Myrrdu : Legenda o stvoření Myrrdu - část první

07. 01. 2001
2
0
1771

Tak jako osud ma svůj počátek a konec i svět Myrrdu se zrodil a jednou skončí...

Zprvu byla jen nicota, nicota byla věčností a čas si neuvědomoval sám sebe, tedy neplynul a věčnost byla v bezčasí.Pak náhle, v jistém okamžiku, se z nicoty vynořil Všehomír.Nelze přesně popsat jak a proč se objevil, ale je zcela jasné, že je veškerý opak nicoty.Všehomír byl první a také byl počátkem, tvoří a bez Všehomíra se vše obrátí v nicotu.Všehomír si uvědomoval svoji vlastní existenci a také nicotu, která jej obklopovala.Všehomír veděl, že bez toku času je budoucí svět jen chaosem, proto probudil čas a donutil ho poznat sám sebe.Všehomír ustanovil zákony času a nechal čas vládnout nad pralátkou uvnitř nicoty.Pak svoji silou uzmul část vlastního bytí a zformoval Aserd, pravesmír, první rovinu světa Myrrd.Aserd však byl pustý a prázdný, až na střed kde plul zbytek vlákna z podstaty Všehomíra.A to vlákno obsahovalo veškerou tvořivou energii, z níž je Všehomír složen.Samo od sebe vytvořilo planety,hvězdy,mlhoviny a celé galaxie.Všehomír byl potěšen svým dílem, Aserd měl formu i náplň, ale stále něco chybělo.Všehomír cítil, že schází bytosti, které by, stejně jako on, cítili, uvažovali a tvořili.Tak vznikla první rasa bohů, Ti jenž byli první, Vashiové.Jejich podoba je zaznamenána jen námi, smrtelnými rasami a tedy je taková, jakou jsme ji chtěli mít.Vashiové se zjevovali jako necelé dva sáhy vysoké, nadneseně a vznešeně působící postavy.Barva jejich vlasů přecházela od stříbrné po zlatou, stejně taková byla i pokožka a oči.Vashiové osídlili planetu jménem Eos, která se nachází ve středu bývalého vlákna a vzešla z něj jako první a spokojeně dleli v nevědomosti.Uctívali Všehomíra, pod jménem Otec pořádku a sdíleli své existence svorně a přátelsky.Jak čas neúprosně plynul, bylo plemeno Vashiů zvědavější a rozvinutější.Ustanovili si vlastní zákony, zřídili postavení moci a zvolili si vůdce.Tak vznikl Vnitřní kruh rady Vashiů, stejně jako kruh Vnější a každý ve společnosti znal své místo ( o tom blíže v části mytologie věnované přímo božstvům ).S tím však přicházeli podivné myšlenky.Vashiové již méně vyznávali Všehomíra a naopak sami uvažovali, jak se stát vyznávanými.Jelikož v sobě cítili tvořivou moc, do vínku jim danou Všehomírem, rozhodli se použít svou sílu a vytvořit nižší, smrtelné rasy a s nimi i rostliny a zvířata, aby vše bylo jasné a nádherné.Éos se zaplnil, šest nových ras poprvé ochutnalo života a seznalo, kdo jsou jejich stvořitelé.Ragi,Meklarové,Ostrynové,Aru,Kiwa a Vateri, tak se nazývali, neboť dodnes jich kromě Ragi a Vateri přežíva jen málo,pokud nebyli zcela vyhubeni.Meklarové byli polobohové-kováři, nejmocnější umělci tohoto černého řemesla, jejich díla byla dokonalá a mnozí jim jejich schopnosti záviděli.Aru se stali pobočníky Vashiů, vlastně takovými nižšími bohy, neboť se Vashiům velmi podobali a svůj úkol plnili svědomitě a věrně.Kiwa osídlili mořské hlubiny, vystavěli města, jejichž zvony bili i pod hladinou a znali tajemná kouzla na ovládání živlu vody.Vateri, elfové a Ragi, trpaslíci, o nichž bude ještě mnoho řečeno.Poslednímy z jmenovaných byly, možná ještě jsou, Ostrynové, někdy zvaní Okřídlení.Z dochovaných pramenů je patrno, že vládli vzduchu, budovali nepřístupná horská hnízdiště a pěstovali zálibu v magii, zvláště pak iluzích.Svět Aserdu měl řád a pomalu vzkvétal.Avšak Všehomír byl zmaten.Cítil, že Vashiové jsou mu již zcela odcizení, stali se bohy a majestátně vládnou z paláce Tisíců hvězd.Všehomír poprvé okusil pocitu zloby... - Sinue Mal Wirenn " Sbirky Mališaru "
Danny
23. 08. 2001
Dát tip
good work budu číst dál tip

Ansuz
14. 01. 2001
Dát tip
Zajímavý názor, jen si dávej pozor na diakritická znamínka.

Skleboun
13. 01. 2001
Dát tip
celkem dobre....jen si davej pozor na gramatiku! (Hlavne na delani mezer za carkami aatd.) Tahle rada je minena v pratelskem duchu .o)

Skleboun
13. 01. 2001
Dát tip
celkem dobre....jen si davej pozor na gramatiku! (Hlavne na delani mezer za carkami aatd.) Tahle rada je minena v pratelskem duchu .o)

Ansuz
10. 01. 2001
Dát tip
Rozhodně velmi slušné, hodláš z tohodle světa psát příběhy? Uvidíme co bude následovat.

Ageran
07. 01. 2001
Dát tip
Zajímavé...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru