Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mytologie Myrrdu : Legenda o stvoření Myrrdu - část druhá

09. 01. 2001
2
0
1957

pokračování legendy o Stvoření

Ten čas, kdy Všehomír seznal, jakou moc mu zlost dopřává, navždy ukončil dlouhý věk míru a klidu a započal kruté období, jež potřísnilo čistotu legendy O Stvoření, období Prvního Soumraku, války boží.Všehomír stvořil nové pokolení bohů, silnější a mocnější než Vashiové a dal jim jméno Erynové, Ti, kteří přinášejí nápravu.Jeho záměr se ubíral k mírovému řešení a znovuobnovení své původní energie tím, že nechá Eryny ovládnout svět Éos a vše živé i neživé.Ó jak se mýlil, jak pošetilý byl.Erynové vskutku prinesli neco noveho...valku, utrpeni, krev a smrt.Sestoupili z nebes v podobe horicich kamenu ;kam dopadly otevrely obrovske rany, ohnive vlny sezehly palac Tisicu hvezd na popel a jen trosky dnes mohou vypovidat o kdysi vznesene krase.Smrtelne rasy trpely silenym besnenim Erynu nejvic.Aru byli vyhlazeni znicenim palace Tisicu hvezd.Kdyz se vyparily oceany, po bitve o Stribrny most, zmizela z dejin i rasa Kiwa.Nasledkem desitek prohranych stretnuti byli Vashiove nuceni stahnout se do Trpytnych jeskyni a soustredit zbytky svych sil na posledni bitvu, ktera rozhodne budoucnost.Vsehomir si uvedomil svou chybu a premyslel jak ji napravit.Povstalo tak treti pokoleni bozi, puvodne zvane Annar, neboli Spasitele, ale po nasledcich jejich prichodu jim nikdo nerekl jinak, nez Kalari, Ti jenz miluju boj.Annar byli jemni a uslechtili, avsak okolnosti je zcela zmenili.Boj, nasili, umirani...to vse melo podil na jejich silenstvi, behem nehoz zapomneli svuj pravy ukol, zastavit valku, naopak jeste vice ji svym jednanim prizivili.Kalari smetli odpor aliance trpasliku a elfu a necekane napadli Trpytne jeskyne.Vsehomir se zhrozil svych cinu, chtel Vashie potrestat, ale nechtel je znicit, jsou jeho detmi a zaslouzi si sve misto v Aserdu.Vsehomir rozpoutal mocnou bouri, bouri tak straslivou a desivou, ze ani bohove ji nedokazali zlomit nebo ovladnout.Tato boure, historiky zvana Sean Arine, Vladnouci boure, rozdelila bojujici strany a donutila je naslouchat Vsehomiru. Sesli se na upati v budoucnu nechvalne prosluleho Chaldenskeho vrchu.Bylo mrazive rano,mlha stoupala z lesu Inmnisskaru, Sedeho poutnika a tichy hukot pronikal do bozcih mysli, to Rianos, Hromova hora, davala najevo svou silu.Zastupci Vashiu byli opatrni, obavali se zrady ze strany Erynu a Kalari neduverovali, presto se museli zucastnit.Poselstvo Prvnich deti vedl Jiaacan, ctvrty z Vnitrniho kruhu, schopny a nebezpecny protivnik.Erynu prislo nekolik tuctu v cele s Monlethem, Stinovym sekernikem, hrdinou z bitvy o mesto Ian-Zirral, posledni vyspu rasy Kiwa, kde svou zbrani utal hlavu jejich veleknezi.Kalari byli zahadou pro oba znesvarene tabory.Nikdy se otevrene nepostavili na tu ci onu stranu, nikdy nezautocili primo, nikdy nevyjednavali.Postavali stranou, zachmureni,budili jakousi posvatnou hruzu.Jejich tela byla statna a svalnata, muzi meli vlasy i vousy spleteny do copanku, zeny, ktere byly tak krasne a zastrasujici zaroven, nosily sve bohate kadere rozpustene, takze pripominali lany obili.Vsichni bohove netrpelive cekali na nej, na sveho Otce.Vsehomir dlouho neprichzel a mezi bohy rostla nervozita.Pak zasahla vsechny shromazdene vlna nezmeritelne sily, srazila je do prachu Nanshalenske zeme a oni se plazili u jeho nohou.Otec prisel, zjevil se v zarici postavy a ta zar tak bodala, ze nikdo, ani ti nejodolnejsi z bohu, nedokazali pohlednout na jeho tvar.Vsehomir citil vsechny sve deti a opajel se z jejich energie, z jejich strachu...Hlas, hlas nejvyssi z bytosti, Otce bohu, Vsehomira, Tvurce sveta a Kovare hvezd se nesl nad udolim Al`Airu a pronikal ke vsemu zivemu... - Sinue Mal Wirenn " Sbirky Mališaru "
Danny
23. 08. 2001
Dát tip
hmmm... úžasnoucnější a úžasnoucnější *

Skleboun
14. 01. 2001
Dát tip
jen tak dal... zacina se to docela zajimave vyvijet :)

Ansuz
10. 01. 2001
Dát tip
Velmi podařené...lepší než předtím...

Ageran
09. 01. 2001
Dát tip
Pořád zajímavější...

Grendel
09. 01. 2001
Dát tip
mno.. to se mi líbí :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru