Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bratříček

17. 08. 2005
8
4
3862
Autor
maartin

A včera… víte paní, co ten náš kluk zase proved?? No von vám vzal tu těžkou vázu, co máme v předsíni a co jsme se s ní táhli až z Itálie, a rozbil prasátko, do kterýho mu už celej rok sypeme korunky, abysme ho naučili střádat, a všechny ty těžce našetřený peníze mi klidně přines jen tak v dlaních a zaškemral Mamí… mamí, prosím, kupte mi bratříčka…

 

A sama vidíte, jaká je doba, paní, jak to jde někdy těžko a jak se pořád musíme honit, abysme NĚCO MĚLI… KORUNKU KE KORUNCE ŠKUDLÍME, OD HUBY SI UTRHUJEM, aby se měl kluk jednou dobře, aby si jednou mohl pořídit NĚCO POŘÁDNÝHO, ňákou HODNOTU…

A proč bratříčka, ptám se ho… A víte, co mi řekl? Že prej si nemá s kým hrát… Ven na hřiště nesmí, to je snad samozřejmý, dyť by se tam umazal, mezi těma grázlíkama… a na co by měl někde trajdat, doma má hraček plný skříně, a takovou autodráhu, co má náš malej, nemá hned tak někdo, paní… Ale on si toho vůbec neváží, prej ho nebaví, aby sám jezdil se čtyřma autíčkama najednou, a jestli si prý může přivést kamarády ze školy… Ale to jsem mu dala. Protože nám, mě žádný CIZÍ DĚTI přes práh nepřekročí, vždyť to sama vidíte, jak to po ulicích chodí oblíkaný, dyť to nemá úroveň… Tak mu říkám Máš dráhu na čtyři autíčka, tak si s nima jezdi vždycky po jednom, aspoň se ti tolik neošoupou… A on, milostpán, mi řekl, že ho to taky nebaví, a ať si s ním aspoň hraju já, nebo tatínek… Ale copa si s nim můžeme hrát, co by tomu asi řekli u tatínka ve firmě, kdyby ho viděli, jak dřepí na zemi a mačká ňáký pitomý čudlíky… a dyť každej vidí, že NEMÁME ČAS a každej večer padáme na hubu, abysme mu ZAJISTILI SLUŠNOU ÚROVEŇ, aby bylo vidět, že NA TO MÁME… A on, paní, nemá jen autodráhu. Video a dva mobily a počítač jsme mu pořídili a horský kolo taky, on na něm sice nejezdí, aby si ho nepoškrábal, ale já vám řeknu, že na tak drahý kolo by se nezmohli žádný rodiče, to víte, my si POTRPÍME NA KVALITU…

Ale to všechno NEDĚLÁME PRO SEBE, my k životu zase tak moc nepotřebujeme, TO PRO TOHO NAŠEHO SE TAK DŘEME, KVŮLI NĚMU SE OBĚTUJEME… A těch bezesnejch nocí kvůli němu…

 

A on… místo toho, aby nám byl vděčnej za to všechno, co pro něj děláme, on si ten ukňouranej a rozmazlenej parchant klidně rozbije prasátko a příde otravovat s bratříčkem…


4 názory

maartin
14. 05. 2007
Dát tip
z temných hlubin vyneseno na světlo býti se na malou chvíli zdá... jo, historie už...

Lakrov
12. 05. 2007
Dát tip
Těší mě nacházet věci (jako třeba tuhle povídečku) na svých místech. Zvláště když Ty věci pro mě umějí na chvíli oživnout.

Lakrov
18. 08. 2006
Dát tip
Spontání, aktuální, věrohodné... a další přídavná jména, používaná pro superlativy by se hodila použít. Jen si teď, pod tím tlakem, na žádné nemohu vzpomenout. Tak dlouho to tu visí a vidím to až teď. Ještě, že ses ozval na to mou blbou anketu. (Ne)vychováváme si generaci otesánků? Ti by nás jednou totiž sežrali. Dík a Tip.

Lasy
08. 02. 2006
Dát tip
znáš kapelu Seroius Music? Takoví (tenkrát) 16-17ti letí mladící - myslím, že dali do kupy jen jednu desku, velmi svéráznejj českej hard-core. Jedna z těch písní se jmenovala moderní matky. Pusť si jí někdy, je to dost o podobném pocitu ;) Lasy

maartin
08. 02. 2006
Dát tip
Lasy, kapelu neznám, zkusím někde sehnat díky

vesuvanka
16. 11. 2005
Dát tip
moc hezky napsané.... chudáci děti, které mají takové rodiče..... TIP

fakt supr...moc se mi to líbilo * Dobře se mi to četlo a myšlenka skvělá...

Petr_Pan
01. 09. 2005
Dát tip
mno nevim - doufám, že to není podle pravdy. přijde mi to moz zavlasypřitažený. pokud to je z reálu, musím se přiznat, že nikoho takovýho neznám, což by mě hafo deprimovalo - ? jako dílko je to pěknej bubák do budoucna - extrém jak má bejt .. :-) TIP

maartin
31. 08. 2005
Dát tip
Díky všem za zastavení. Áda116: to nemá pointu, ani nemá mít, spíš je to takový povzdech nad těmi psy a auty a baráky pořizovanými místo dětí

Áda116
30. 08. 2005
Dát tip
A pak, že výchova člověk tolik nezasáhne.... Myšlenka dobrá, ale kde je nějaká větší zápletka, pointa..?

maartin
22. 08. 2005
Dát tip
Díky všem za návštěvu Leenai: já taky řvu, když to (možná jen ne takhle výrazně) v nejrůznějších obměnách slyším. Lidi si dneska pořizujou hlavně vily a auta a psy a tak, na děti už většinou nezbyde

leenai
22. 08. 2005
Dát tip
odvěká pravda: člověk je fajn, ale lidi sou svině

gemina
21. 08. 2005
Dát tip
jo, tohle je smutny

sk8ergirl
20. 08. 2005
Dát tip
takhle...nemyslím si, že by tohle dílko bylo něčím až tak neobvyklý nebo vyjímečný...ovšem postřeh docela fajn...dám do klubu

leenai
20. 08. 2005
Dát tip
nemám děti, ale takovouhle krávu bych na místě profackovala... grrr... uplně to ve mně vře... tip, ale spíš bych řvala vzteky

leenai
20. 08. 2005
Dát tip
uáááááááááá :)

maartin
18. 08. 2005
Dát tip
Redhot: neuhádl, mám dvě, a možná právě proto jsem tohle spáchal

REDH0T
18. 08. 2005
Dát tip
tak to sem se sekl... mám patnáctiměsíční dvojčata, práce zejména pro maminku až nad hlavu - na takový úvahy není v tom cvrkotu ani čas

maartin
18. 08. 2005
Dát tip
Tak to gratuluju, 15 měsíců, to je krásný věk, jak si tak vzpomínám, už se to nepočůrává, a ještě ani moc nezlobí - já mám kluky větší (13 +10)

REDH0T
17. 08. 2005
Dát tip
...budu hádat. Ty děti nemáš, že ?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru