Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rohlík a rajče

23. 08. 2005
15
1
2962
Autor
andromeda

 

obrazek [http://www.vilem.cz/images/2481DSC02715.jpg]obrazek [http://stoplusjedna.newtonit.cz/stare/200314/images/img/so14a16a.gif]         

 

V obchodě se probudil rohlík. "Kdo se to na mě ze všech stran tlačí? Jsem celý pomačkaný!"

Všiml si, že je pohozený mezi jiným pečivem. Sotva dýchal.  "Musím honem pryč,"  naklonil se z regálu, uf, to byla výška - a skočil dolů.

"Au, au, moje záda a ten průvan tady,  to v pekárně, tam  bylo teplíčko.." Oklepal ze sebe mák a už si to štrádoval rovnou za nosem. Zastavil se až u velké nohy jedné paní.

"Ty jsi pěkný rohlík, propečený, křupavý " -  a už se pro něho ohýbala. Sotva  stačil uhnout, z plna hrdla vykřiknul - "fuj, paní, ze země?"  

No ty lidi snědí všechno. Tady se mu to nelíbilo. Rozběhl se ke zdi, kde se válelo opuštěné rajče. "Taky utíkáš pryč? Víš co, tady je všude přecpáno, koulej se za mnou."  A tak oba zamířili k východu. Nemuseli dlouho čekat, dveře se netrhly.

Ale venku to nebylo o nic lepší. Z každé strany štěkal přivázaný pes. Jeden začal očuchávat rohlík a druhý si tlapkou hrál s rajčetem, až mu pomačkal kabátek. "Rohlíku, musíme jinam, tady není klid!"  

Za chvíli si pro pejsky přišly paničky a kamarádi měli zase volnou cestu. Než přešli chodník, jen tak tak  uhnuli velkému kolu a dětskému kočárku. Celí udýchaní sebou plácli do trávy a odpočívali.

"Že já nezůstal v obchodě" - řekl rohlík, "co mi tam scházelo? Někdo by si mě koupil, dal do tašky a doma by mě nadrobil třeba do teplého kakavíčka."  

Rajče už tak nadšené nebylo, pořád ho někdo v regále prohlížel a to nebylo nic na něj. Nejlíp se mělo venku na zahrádce.  "Co uděláme teď? Mě už to rohlíku nebaví..."  

"Budeme čekat, třeba si nás někdo odnese. Znáš lidi, seberou všechno..."  

Nakonec se tak stalo. Kolem šla stará babička ,  sebrala je a dala opatrně do tašky. Rohlík doma rozdrobila, namočila v mlíčku a podala hladové kočičce.  Rajče  omyla a vystavila na okno,  kde se pěkně slunilo, červenalo a bylo mu dobře. A když  se hezky opálilo  ze všech stran, babička ho oloupala a snědla.

Tak to byl příběh rohlíku a rajčátka.

 

 

 


1 názor

Eidam
20. 01. 2006
Dát tip
:D

andromeda
20. 01. 2006
Dát tip
- a Eidam.... -dík za návštěvu

Pisces
04. 12. 2005
Dát tip
Většinou kategorii "Písmáci dětem" nečtu, ale tentokrát jsem udělala výjimku a neprohloupila. Líbí se mi to :) A ve své podstatě, v každím z nás zůstane navždy kousek dítěte, takže proč ne? Tipík určitě zaslouží.

Markel
17. 09. 2005
Dát tip
personifikace, to je moje, líbilo moc - T

gab_1
09. 09. 2005
Dát tip
...milá pohádka...:-)) t*

Moc pekny... tip

pacajda
03. 09. 2005
Dát tip
T

andromeda
24. 08. 2005
Dát tip
je to spíš taková blbůstka, která mě napadla, jsem ráda, že se to někomu líbí.....děkuju

DRAHT
23. 08. 2005
Dát tip
Moc milý příběh. TIP

Sarrah
23. 08. 2005
Dát tip
příjemná změna...:o)*

andromeda
23. 08. 2005
Dát tip
DRAHT, Sarrah - oběma dík..

vesuvanka
23. 08. 2005
Dát tip
zaujal mě Tvůj nápad napsat o něčem tak běžném hezký a milý příběh.... TIP

Zuzulinka
23. 08. 2005
Dát tip
:-))*

Jeheheman
23. 08. 2005
Dát tip
chybí tam drastická část kterak rajče trpí jsa drceno a trháno bezcitnými protetickými čelistmi

Robinia
23. 08. 2005
Dát tip
Milé tip

Petrushka
23. 08. 2005
Dát tip
jééééééééé, to je pěkńoučký:))krásný oddych, konečně něco opravdu milého, odpočinkového, navozující slastný úsměv:))****t!!avi

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru