Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ukolébavka

Výběr: Empty, Print
26. 08. 2005
22
1
4615
Autor
Pablo_honey

Nikdy už jsem podobnou nenapsal. Chtěl bych ji tady mít.

spinkej
v každé minutě
skrývá se tisíc dveří
pro nás dva
tam schováme se ránu
z chapadel rozbřesku
šlehá zlá krev
ranní špička tančí na
slouplé vinetě
modrý Portugal
ovčí pramen
a já se přiznávám k perlám
co stále září
za tvým pohledem
přichází Oni
a zvoní vždycky dvakrát
dřív než nás probudí
proměníme se v hmyz
v oblacích s Lucy a malým Julianem
diamanty zastavíme čas
tvé sevřené rty
podobají se vážce


1 názor

martinez
18. 03. 2007
Dát tip
jak narazím někde na ukolíbavku, tak čtu - patří mezi mý oblíbený... je jich tu dost... tahle je moc povedená *

Milly
02. 10. 2005
Dát tip
Mně to taky připadá známý až po "Oni"- o Lucy jsem slyšela, přesný význam nevím, ale tu 1. část chápu dokonale- tak dík, žes to napsal. Nikdy už... po něčem? Vypadá to smutně................, že se lidi musí rozloučit?

Empty
02. 09. 2005
Dát tip
Je skvělá. Netypická na tebe, ale krásná, dík*

(závorka)
02. 09. 2005
Dát tip
jo, (líbí) T

Petr_Pan
31. 08. 2005
Dát tip
pablo> co se tam bude dít/v kolik tam jedeš & proč ? :-)

Drnda
30. 08. 2005
Dát tip
Pěkná. T*

Pablo_honey
29. 08. 2005
Dát tip
To parandroid... Vysočina bude čtení někdy na konci září. Budu tam něco číst (aspoň doufám). Jinak, toho fesťáku je škoda, ale na druhou stranu je dobře, že to máš bloklý, protože já bych asi taky nemohl.Musím přes víkend pracovat tady u nás. Takže 15:15. Zatím velkej pozdrav:o)

Pablo_honey
29. 08. 2005
Dát tip
to all... nechystá se někdo v pátek do Kutné hory na festival poezie Ortenova K.H.? V pátek tam budu na stoprocent, takže se mi případně ozvěte a poklábosíme. Zn. Meeting people is easy:o)

my bychom rádi, ale od čtvrtka do soboty musíme být v tom debilním papírnictví místo sestry, už jsme to slíbili, tak se nedá nic dělat... to bys nevěřil, ale včera jsme tu písničku slyšeli...zpívali ji nějací hodně podnapilí mladíci a pak na nás jeden z nich zavolal: Štěpánko, Veroniko, Martino!!!...nějak musel poznat, že jsme tři a navíc to znělo jak z Máje...tak jsme Ti to museli napsat...:o) ale jinak teda písní Lucy in the Sky with Diamonds bychom si být Tebou básničky nesladili...ta kyselinka v názvu, víš... :o)

Toscana
29. 08. 2005
Dát tip
Pablo_honey - Meeting people is easy, pokud na to máš čas, a ten nemám a mrzí mě to moc.... třeba jindy ho bude víc - užij si to i za mě... ;o)

Pablo_honey
29. 08. 2005
Dát tip
mravenci...no jo, o kyselince víme od FBI a dáváme si na ni pozor:o) toscana...jasně, ještě se určitě někde potkáme haha:o)

Damien
29. 08. 2005
Dát tip
s tou Vysočinou mi dej vědět, jo?

a2a2a
28. 08. 2005
Dát tip
Pro mne až po to přichází Oni - je báseň srozumitelná a navíc v této části nápaditá a velmi hezky lyrická. pak je je znát, že to sice smysl má, ale jen pro tebe, nám zůstává skryt, což je ovšem nedostatek a zde 2x hrubý, poněvadž ta báseň se jeví krásná, vtahuje a pak nás nechává mimo. Myslím, že se to tu dost často stává dobrým autorům, mezi které tě samozřejmě počítám, jakoby při psaní mysleli jen na tey emoce, o kterých píší a chytají je, jak tryskají. Oni jim rozumí, my ne. Jinou věcí by bylo, kdyby báseň od počátku spočívala v krásných abstraktních metaforách, co by nás vznesly do fantazie. Ale zde tomu tak není. Skvělé obrazy - a v každé minutě skrývá se tisíc dveří, - z chapadel rozbřesku šlehá zlá krev - ranní špička tančí na slouplé vinětě. Slabší jsou diamanty, protože jde o silný a nezdůvodněný výraz - a podobá se vážce,. Přesto dám tip - poněvadž je z básně silně cítit veliká emoce, třebaže nám poněkud zastřená a také za již zmíněné obrazy.

Toscana
28. 08. 2005
Dát tip
a2a2a tobě neříká nic písnička od Beatles "Lucy In The Sky Whit Diamonds"????? - přece proto ty diamanty

Toscana
28. 08. 2005
Dát tip
oprava - With místo Whit - a sorry

a2a2a
28. 08. 2005
Dát tip
Toscana - bohužel, neznám ji, to ovšem trochu mění situaci a pro zasvěcené naopak je asi báseň smysluplá až do konce. Ale v tom je to právě ošidné - jestliže používáme odkazy, třeba na písničky či jiná díla, a ta nejsou všeobecně známá. Beatles jako skupina, jako hudba, určitě ano asi všem, český význam textů už asi méně. Já třeba anglicky neumím. Ovšem přesto děkuji za vysvětlení, docela mi to pomohlo. Děkuji.

Toscana
28. 08. 2005
Dát tip
a2a2a - autor patrně předpokládal, že zrovna tahle písnička od Beatles je notoricky známá, tak proto to nijak víc nerozváděl

Pablo_honey
28. 08. 2005
Dát tip
Toscana...panejo, ty znáš Lucy in the sky with diamonds? to je prima:o) Damien..já chci ještě!!!! a2a2a...díky za skvělou kritiku. skutečně, obraz s diamanty a Lucy vychází z notoricky známé písně Beatles. Malý Julian je syn Johna Lennona. Proto možná vážka v závěru. Brouci.

pablo jede na vysocinu?!! sakra, tak to ja abych se narodilo do ty doby, abych mohlo taky jet!! asi to nebude tak snadny ale:( jeste jsem moc male. ale k dilu... uplne to vidim.. zive.. hazi mi to krasny obrazy, v ranu.. tak nejak mi to trochu pripomina dve krasny rana co jsem pred par dny prozila a za to, a za ty obrazy a proste zes to napsal, ti musim podekovat... takze-Dekuju. :)

Pablo_honey
28. 08. 2005
Dát tip
no jo, dyť to znáš:o)

Toscana
28. 08. 2005
Dát tip
Pablo_honey - no bodejť bych neznala, však Beatles jsou klasika, nebo ne? ;o) :o))))))

Petrushka
27. 08. 2005
Dát tip
je to krásný, tak akorát něhy a sladkosti, líbí mocmoc**t

Toscana
27. 08. 2005
Dát tip
ježiš to je krásný, až mi z toho naskočila husí kůže (ta příjemná) a mimo to krásná vzpomínka na Johna Lennona. Dík. a tipec jako diamant ten úplně největší.

Pablo_honey
27. 08. 2005
Dát tip
díky moc:o)

sidonia
27. 08. 2005
Dát tip
viz toscana/lsd *t

Elyanne
27. 08. 2005
Dát tip
Jenom mi tam vadi, ze Oni prichazI, ne prichazEJI. Ja vim, ted uz je oboji dobre, ale to druhe vzdycky zni lip.

Damien
27. 08. 2005
Dát tip
ty jo, já jen zírám...mám chuť řvát eštěěěěěěěěěěěěěě:o) t.!!!!

Nicollette
26. 08. 2005
Dát tip
tá, ale de ti to nesvádím boje s hlubšími kritikami, líbí :-) *

houpihoupihou... se nám líbí...bychom taky něco takovýho chtěli jednou napsat ( to myslíme vážně)... TIP!!!

gemina
26. 08. 2005
Dát tip
jezis to je krasny... t

hanys
26. 08. 2005
Dát tip
hloubavé, promyšlené, uchvacující - jen ten hmyz bych vynechala, ale rty,co se podobají vážce - to je krásně popsané - tip jak vyšitý

mad_orgasm
26. 08. 2005
Dát tip
tohle, to je fakt krásný ... už to spinkej už u toho jsem se jakoby usmála tip prostě ať moc nekecam tady..:)

Eidam
26. 08. 2005
Dát tip
jsem rád že mohu dát *

Siral
26. 08. 2005
Dát tip
zatraceně dobře přirozený*** lahůdka

lenty2
26. 08. 2005
Dát tip
otevri oci andilku, ale dokud krasne snis, preju ti to:o)

Petr_Pan
26. 08. 2005
Dát tip
přátelé - někdo z vás zapomněl tipnout, protože jsem tady osmej a první, kdo se neohání tipem nebo hvězdičkou -> mělo by tady bejt sedm tipů a je jich jen šest .. :-) ale to jen tak, aby to někoho z vás nemrzelo nebo něco takovýho pablo> určo to je neuvěřitelně krásný a hluboký a taky to má ňákou tu trvalejší hodnotu .. nicméně - pro mě jakožto obyčejnýho elektromontéra v tom je asi .. čtyři veršíky, který jsou srozumitelný a beztak se v tom topěj .. :-) neříkám, že nelíbí - to ne .. :-)

Siral
26. 08. 2005
Dát tip
tak radši ještě jednou ;) Petr_Pan: Dík za potenciální upozornění :)

Pablo_honey
26. 08. 2005
Dát tip
díky holky a kluci. petře pane...ty jeden proletáři, s tebou si to ještě vyřídím na Vysočině:)

gemina
26. 08. 2005
Dát tip
Pablo jede na vysocinu huraaaaaaaaa:)

No my už jeden tip dali a michal666 nám zatím neschválil naší žádost, abychom mohli dávat tři tipy, když jsme tři, tak se nedá nic dělat no... :o)

mad_orgasm
26. 08. 2005
Dát tip
přidávám i svoje > hurááá< že Pablo pojede na Vysočinu a teď se z toho už nemůže vykroutit :)

Eg_Ar_11
26. 08. 2005
Dát tip
tip a bez připomínek – ještě někdy něco takového by se ti mohlo pod duší probudit a se slastným protažením tě napsat donutit pokračování ***

Papajana
26. 08. 2005
Dát tip
je to jako pohlazení, pěkné

sklenář
26. 08. 2005
Dát tip
*

Pablo_honey
26. 08. 2005
Dát tip
hahaha, to ještě uvidíte, jaká to bude vysočina:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru