Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka, která mi nestojí za to

12. 09. 2005
7
0
2239
Autor
Fehu

 

     "Nudíš se?", zeptal jsem se jí, co tam stála v rohu úplně sama otočená zády ke mě. I já jsem se nudil, jinak bych jí neoslovil a ani bych se o to nepokusil. Ale ona neodpověděla, neotočila se, vlastně nedala sebemenší náznak jakéhokoli života, jen tam tak stála. Měla zapletené vlasy křiklavě oranžovou stužkou, která jí splývavě vysela s ostatními vlasy  přes rameno. I přesto, že se se mnou nebavila a i když nedělala vůbec nic, byla pro mne něco víc než všichni ti ostatní.

     V mých očích byla překrásná, sic jsem nevěděl jak doopravdy vypadá, říkal jsem si, že přeci nikdo s takovouhle stužkou nemůže být škaredý a nehezký, tedy alespoň ne v mých očích! Zaposlouchal jsem se do zvuku místnosti, který vydávala, jako bych čekal na radu a přemýšlel, co mám udělat. Třeba je to jen zkouška a ona čeká co udělám a když se zachovám správně, projdu onou zkouškou a budeme šťastni až do smrti. Ale co je ta správná věc na kterou ona čeká? Mám ji vzít za ruku??? Je tak krásná, nesmím to pokazit, ne za ruku ne, to určitě není ono!

     Co by mohlo něco tak krásného požadovat? Určitě originalitu, to je jasné! A braní za ruku není moc originální! To bych udělal jako první věc a když to napadlo, mne jako první věc, určitě nejsem jediný a proto taky originální. Přeci, ale ať udělám cokoli, je jasné, že to bude originální, jelikož jsem ji ještě v životě neviděl a tak, už jen proto bude originální, že ji oslovím, popřípadě vezmu za ruku, právě já!!!! V tom jsem si povšiml, že na zdi, nad ní je okno, ze kterého jde jasné světlo a je proto tady v koutě mnohem více světla než ve zbytku místnosti. Další věc, které jsem si povšiml, bylo, že má mírně předkloněnou hlavu a že upírá svůj zrak do jednoho bodu v knize, kterou drží v ruce. 

      Už pro mne nebyla taková záhadná a bylo jasné, že o zkoušce tady není řeč. Ona vůbec neví, že tady jsem. Vlastně, se mi ani, tak moc nelíbí. Když se tak na ni dívám, všimnu si jejího ucha. Fuj, takové škaredé ucho, no to mě za to fakt nestojí, stužku má sice hezkou, ne-li překrásnou, ale ta se dá koupit v ledajakém obchodě, ale s takovýmhle uchem se člověk už narodí. Že já se nechám vždy hned unést!


Alojs
02. 10. 2005
Dát tip
souhlasím s Mvekem. naprosto. ale tipnu si. četlo se to dobře.

Fehu
02. 10. 2005
Dát tip
"mne" se pouziva jednoduše:)

Alojs
02. 10. 2005
Dát tip
a teď jsem mimo mísu. mám nějak dlouhé vedení :)

Fehu
02. 10. 2005
Dát tip
no kdyz tak souhlasis s Mvekem tak reaguji na jeho kritiku...musis si ji precist...:) ale neni to nic dulezityho

Alojs
02. 10. 2005
Dát tip
už jsem v míse :)

LuFi
15. 09. 2005
Dát tip
U takových povídek jaksi "o ničem" je potřeba, aby se dobře četly, a to dost dobře nejde, když je v každé větě pět čárek navíc, o pravopisu nemluvit....Já osobně bych si ty povídky hodně dobře přečetl, než bych je sem dal, ať jsou jakkoliv starý, tohle jenom kazí jejich skutečně dobrou úroveň... Nicméně, mám ty tvoje povídky celkem rád:-))))*

Fehu
15. 09. 2005
Dát tip
ok od ted uz zadne chyby... a zpracovani casem taky pujde nahoru, si piste..., ale co je zvlastni( a co me nahani strach) ze nejnovejsi moje povidka je ta co sem sem dal jako prvni a ta je podle vads zpracovanim nejhorsi... no nic,

celer
14. 09. 2005
Dát tip
Jo je to hloupost, ale má to takové lechtivé kouzlo. Přechod je jako rozetlý sekerou, zato stužka je ganialní..

Empty
14. 09. 2005
Dát tip
Je to taková povídka o ničem, která ale člověka velmi pobaví, opět úžasnej nápad (klobouk dolů), ale zpracování pokulhává:-/*

Mvek
13. 09. 2005
Dát tip
Tak sice jsem se s tvými myšlenkami v prvním a halvně 2. odstavci ztotožňovaal a vůbec to také znám...:-), ale ten závěr by určitě chtělo možná trochu rozšířit a vylepšit. O vhodnosti poslední věty nejsem schopennic říct. Mně tam nevadí. A jen tak mimochodem, chtělo by se to podívat do pravidel pravopisu, jaký je rozdíl mezi "jí" a "ji" nebo mezi "mě" a "mně" (naopak "mne" jsi použil dobře), to poukazuju na první odstavec.

Vitex
13. 09. 2005
Dát tip
: ) *

Fehu
13. 09. 2005
Dát tip
"mne" je jednoduchý ale ostatní nějak nevidim, tohle jsou stary povidky a tak se me nechce to projizdet, hlavne kdyz me to nejde najit, ale planuju az budu psat neco novyho tak bez chyb...

ten zaver by chcel mozno viac, inac fajn

Ten závěr byl překvapení. Až do konce jsem čekala, jak teda vlastně vypadá :-) tip

Kladivo
12. 09. 2005
Dát tip
... bez tej poslednej vety by to bolo veľmi dobré... takto dobré, ale sa mi to páči.. síce štýl nie je úplne mne blízky, ale ten pocit hej... takže tip...

Kandelabr
12. 09. 2005
Dát tip
první odstavec mě zaujal, ale pak se to kouzlo nějak rozmělnilo... škoda. škodolibost mi nedá abych se nezeptal jak to vypadá, když někdo vyseje stužku, na ten pravopis pozor, já vím, za ty asociace si pak můžu sám, ale nesmíš mi dávat podnět :) ještě by na tom chtělo trochu zapracovat...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru