Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Priateľská Bibina, prítulná Katka a potvorský Riško

15. 09. 2005
0
0
1723
Autor
autorka

Tieto tri nádherné tvory som spoznala v dedine Valentová (nachádza sa blízko rekreačnej oblasti Donovaly) a ihneď som si ich obľúbila. Viac vám o týchto zaujímavých bytostiach prezradím v mojom článku.

Bibina je kamarátska sučka nemeckého ovčiaka, ktorá bude mať onedlho šesť rokov. Veľmi rada sa necháva hladkať a potom z vďačnosti človeka oblizne svojím jazykom. Naše prvá stretnutie bolo nesmierne zaujímavé. Bibina začala radostne vrtieť chvostom, potom na mňa vyskočila a oblizla mi tvár. Okrem toho je Bibina veľmi pokojná. Keď som ju šteklila na labkách, ani len nezavrčala. Len potichu zašomrala a labky si skryla pod svoje mohutné telo. A keď na ňu priateľ zo žartu zavrčal, oblizla mu tvár a jej oči prosili, aby ju pohladkal. Bibina vôbec nemá v povahe druhým ubližovať a veľmi dobre si rozumie aj s Katkou a Riškom.


Keď boli mačička a kocúrik ešte maličkí, správala sa k nim vraj ako vlastná mama. Vtedy jediný raz cerila na ľudí zuby a nikomu nedovolila, priblížiť sa k mačiatkam. Bibina sa k mačke a kocúrovi správa ako milujúca matka k svojim vlastným deťom. Bola som dokonca svedkom, ako si Katka a Riško pochutnávali na potrave z Bibinej misky. Fenka ani len raz nezaštekala. Pokojne hľadela na kŕmiace sa mačence a vrátila sa do záhrady. Katku a Riška som od Bibinej misky odohnala ja a žrádlo som im nasypala do ich nádob. Ihneď sa s chuťou pustili do jedenia. Ďalší deň sa Bibina pre zmenu priblížila ku Katkinej miske a chúďatko mačička musela od svojej misky odísť. Vždy keď sme vzali Bibinu na prechádzku, prejavila sa u nej nevybúrená energia. Ako blesk behala po lese, viackrát sa namočila v potoku a šantila so susedovým psom Alanom.


Katka je príjemná mačička s hnedočiernou srsťou. Aj ona je vďačná za každé pohladenie a vždy keď som sa dotýkala jej hebkej srsti, spokojne priadla. Tiež má pokojnú povahu a vôbec neprská, keď Rišo žerie z jej misky. A viete čo robí Katka najradšej? Leží na kuchynskom okne a necháva sa škrabkať. Veľmi som si Katku kvôli jej prítulnosti obľúbila a je mi za ňou veľmi smutno. Aj Katka vraj po mojom odchode zosmutnela. Určite cítila, že ju mám rada a teraz jej chýbam. Som o tom presvedčená. Keď som si totiž v nedeľu zbalila cestovnú tašku a priateľ ma išiel odprevadiť na zastávku autobusu, stala sa zvláštna vec. Katka vybehla zo záhrady a vykročila za nami. Sprevádzala nás asi tretinu cesty. Martin ju radšej zahnal naspäť k domu, aby sa nestratila. Pri pohľade na mačičku, ktorá sa so mnou chcela rozlúčiť, mi krvácalo srdce.


Riško je ryšavý kocúrik s veľkým množstvom energie a obrovskou chuťou do jedla. Tento kocúrik je tak pažravý, že kradol jedlo aj z Katkinej misky. Ja som vždy zasiahla a odniesla som Riška do záhrady. A až keď sa Katka pokojne najedla, pustila som ho späť do kuchyne. S Rišom však bola väčšia sranda. Veľmi som sa napríklad zabávala na tom, ako sa pokúša chytiť moje prsty. Podobne reagoval, keď som pred ním ťahala šnúrku z tenisky.


Katka a Riško majú približne tri mesiace a dom, kde teraz bývajú, si vybrali sami. Jedného dňa sa skrátka objavili na povale a odvtedy sú súčasťou priateľovej rodiny. Ich mamou je jedna mačka, ktorá patrí susedke a otcom hrdzavý kocúr Piško, ktorý predtým žil u rodiny môjho priateľa. No Piško už v dome nebýva. Keď prišli mačence na svet, Piško sa jednoducho pobral preč a viac sa nevrátil.

P. S. Pred chvilou som sa dozvedela, ako neľútostne Rišo Katke ublížil. Kusol ju do labky tak silno, až mniaučala od bolesti. A chcel ju aj pohryzť do hlavičky. No Bibina vraj Katku chrani a to ma ukľudnilo.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru