Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VAROVÁNÍ MINISTRA

14. 08. 1999
0
0
1764
Autor
BODY

Fejeton - vznikl v době, kdy byl ministrem zdravotnictví kuřák Startek...

Varování ministra zdravotnictví ČR: Kouření způsobuje rakovinu. Varovanie ministra zdravotníctva SR: Fajčenie škodí zdraviu (volně přeloženo: Varování ministra zdravotnictví SR: Kouření škodí zdraví). Dvě varující věty, důvěrně známé všem kuřákům "kolkovaných", tedy nepašovaných, cigaret. Nicméně - cítíte, stejně jako já, ten rozdíl? Šíří snad náš ministr poplašnou zprávu? Nebo jen slovenský nenazývá věci pravými jmény? Proč českému kuřákovi hrozí rovnou rakovina, zatím co slovenskému jen poškození zdraví? Vůči zdraví škodlivým vlivům jsme již všichni téměř imunní (psychicky), škodí totiž takřka vše: alkohol, mobilní telefon, uzeniny, tepelné elektrárny, vajíčka...až to člověk raději přestane vnímat. Možná jediné, co neškodí zdraví, je - nenarodit se. Ale rakovina - to končí legrace. Nemyslím si, že by nás chtěl náš ministr planě děsit - jako kuřák startek ví o rakovině plic jistě své. Ale slovenský zase situaci poněkud zlehčuje. Nicméně oba jednají pošetile. Představte si, že by na každé láhvi alkoholu byl nápis: pití způsobuje zblbnutí a cyrhózu jater. Dokážete si představit ochmelku, kterak po spatření zmíněného nápisu zbledne, poté zfialoví, a s tváří deformovanou šklebem zhnusení a hrůzy odhodí s odporem láhev? Já ne. A domysleme to ještě dále - kuřáci a konzumenti alkoholu vlastně drží na nohou národní hospodářství . To prosím nežertuji. Každý soudný a své profese znalý národohospodář vám potvrdí, že kdyby dnes ve 12.00 přestali všichni obyvatelé ČR kouřit a požívat alkoholické nápoje, zhroutí se naše národní hospodářství dříve než bys řekl švec. Nebo třeba Tralfamador... Jediné, co poněkud mírní můj bol (z toho, že žijíc v ČR asi dostanu rakovinu) je skutečnost, že na balíčcích kondomů není (zatím!) vytištěno varování ministra zdravotnictví: sex způsobuje zvýšení krevního tlaku, zatěžuje srdce, krevní oběh, plíce, pohybové ústrojí a navíc zapřičiňuje zvýšenou tvorbu testosteronu, androgenu a estrogenu. Někdy způsobuje i těžké ublížení na zdraví, když se nečekaně vrátí její manžel. (Volně přeloženo do slovenštiny: "Zaťažuje organízmus.")
Krytyk
20. 08. 1999
Dát tip
všechno od tebe se dá číst...

Merle
17. 08. 1999
Dát tip
:-)))))))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru