Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sbírka

25. 09. 2005
0
7
2730
Autor
Lúmenn

Pomozte mi prosím

Vážení autoři i kritici, potřebovala bych poradit. Poslední dobou uvažuji, že vlastním nákladem vydám básnickou sbírku se svými nejlepčími básničkami, což jsou asi ty, které jsme tu zveřejnila. Proto vás všechny, co si tohle přečtete prosím, přečtěte si moje básničky a napište mi co si o nich myslíte a jestli by byla velká hloupost pokoušet se je vydat. Chci abyste byli upřímní, snesu to. Nemusíte číst všechno, stačí jen něco, ale prosím o objektivní názor. Dííííky!!! Lúmennka

7 názorů

Miroslawek
10. 07. 2007
Dát tip
Četl jsem jich dost, milá zlatá, dost na to, abych si dokázal udělat slušný úsudek. Nevidím, kde je můj komentář výsměšný, to bych tu našel jiné, pouze jsem reagoval na avízo. Pokud o mé názory k tématu nestojíš, tak mi je prostě neposílej. A ty přepjaté sentimentální bláboly o psaní vlastní krví a předávání vlastního já si šetři pro někoho, koho zajímají, bude to tak určitě lepší.

Lúmenn
07. 07. 2007
Dát tip
Zajímalo by mě, kolik mých básní jsi četl, když je tedy na ně škoda papíru. Tvoje básně jsou možná úžasné, dokonalé a skvělé, že jsi nakladatelstvími na roztrhání, ale v těch mých je moje srdce a jsou psány mou krví. Klidně se směj stylu jakým to píšu, ale píšu to co cítím. Nejde o to, že by ze mě měli doma radost, chci aby si moje básně mohli přečíst i jiní lidé, než rádoby vševědoucí kritici a formálně dokonalí básníci na písmáku. Možná jsem pro tebe příliš nedokonalá, ale neshazuj něco, co neznáš. Ale já nechci aby mě doma hladili babičky a říkali jak mají šikovnou vnučku, já chci předat všem kus svého já. Ty peníze musel táta tvrdě vydělat a já si ho za to hrozně vážím. Tak se dál pošklebuj, velevážený chytrolíne.

Miroslawek
22. 06. 2007
Dát tip
Zbytečné avízo, nemám důvod k zamyšlení, mně by už před lety zaplatili honorář v "renomovaném" nakladatelství - tehdy jsem přemýšlel, zda vydat sbírku... myslím, že jsem se tehdy rozhodl dobře. Ve tvém případě každopádně škoda peněz i papíru - ale když na to máte a máte z toho doma radost, klidně i deset sbírek.

Cale
21. 06. 2007
Dát tip
já chci taky tátu sponzóra ! .. autogramiádu už si zařídím, zvlášť když tatík zaplatí i free chlast for all :-))

JiKo
20. 06. 2007
Dát tip
No to teda mám důvod k přemýšlení... :))) Jestli ti ti obdarovaní řekli že se jim to líbilo tak to byly dobře investované peníze... asi... chudák táta.. na sběr bych tě poslal:)))

Lúmenn
20. 06. 2007
Dát tip
Pro všechny diskutující...už je to dávno co jsem se ptala na váš názor, ale mám novinku...no moc nová není:-): Sbírku jsem vydala, zaplatil to táta, celkem 200 výtisků, stálo to okolo 10 000 Kč v tiskárně Jola, Kostelec na Hané. Představení a autogramiáda proběhla v baru U 12 Opic v Prostějově, všem zúčastněným se líbila a nejen těm. Vlastní ji zatím asi 90 lidí a mám samé kladné ohlasy, mnoho z nich mi říká, ať to pošlu do nakladatelství. Neberte to jako chlubení, jen chci aby i negativní kritici měli důvod k přemýšlení:-) Lúmennka

Lúmenn
20. 06. 2007
Dát tip
Pro všechny diskutující...už je to dávno co jsem se ptala na váš názor, ale mám novinku...no moc nová není:-): Sbírku jsem vydala, zaplatil to táta, celkem 200 výtisků, stálo to okolo 10 000 Kč v tiskárně Jola, Kostelec na Hané. Představení a autogramiáda proběhla v baru U 12 Opic v Prostějově, všem zúčastněným se líbila a nejen těm. Vlastní ji zatím asi 90 lidí a mám samé kladné ohlasy, mnoho z nich mi říká, ať to pošlu do nakladatelství. Neberte to jako chlubení, jen chci aby i negativní kritici měli důvod k přemýšlení:-) Lúmennka

Lúmenn
02. 10. 2005
Dát tip
Díky vážně všem...můj důvod k vydání sbírky byl asi hlavně proto že mě zajímalo: co na mě řeknou ostatní lidi, možná i moje okolí, možná mi šlo i o to se trochu zviditelnit. Nevím. každopádně díky, ještě budu přemýšlet

Sybian
30. 09. 2005
Dát tip
Elyn - jeden jediny vytisk vazany do 1000,- CZK ze by se vesel? No pockat ale, co by to bylo za vazbu? Jenom lepidlo pres hrbet a do kartonu, ne? Nebo? G.

Sybian
30. 09. 2005
Dát tip
Lúmenn - jeste s tim mozna pockej nejaky cas. jednak pod sbirkou si predstavuju neco, cim neco prostupuje jako retez (chvalne nereknu nit) a spojuje to vsechno v celek, ktery dava smysl. knizni vazbou to nespojis. videl jsem i sbirky, ktere byly jen jako volne listy vsunute do obalky (asi ale mely ten retez uvnitr). nepospichej a take ale druhou stranu svoji myslenku na vydani sbirky (jednou nekdy) nadobro nezatracuj :o). lide se tu ptaji ... a k cemu ti to bude, vydat to knizne? vim k cemu. proste pro ten pocit, ze se to podarilo a muzes ji drzet v ruce. uz treba jenom proto. pak jeste jeden takovy postreh bych mel, ale to je ciste muj osobni pocit, nekdo muze zas naopak nesouhlasit. a sice ... zda se mi, ze pouzivas slova "vzletna". casteji, nez me treba sedi. no ale dejme tomu, ze jsem takovy jednodussi a prostejsi, proto se k tomu tak stavim, asi. Hodne stesti a verim, ze nekdo pripoji take positivni nazor. G.

Elyn
30. 09. 2005
Dát tip
Sybian: no, lepená vazba v kožence.. jako se dělají diplomky třeba.. a do té ceny se vejde netradiční formát i kvalitní papír (A4 za tři kačky) a ražba na desky.. a myslím, že ti pak zbyde i na zmrzku... :)

Miroslawek
28. 09. 2005
Dát tip
Co je to "hodně lidí"? 5, 10, 100, 1000, 10000? A je názor "hodně lidí" směrodatný vzhledem k tomu, jestli opravdu píšeš dobře? I za předpokladu, že bys dobře psala - je to důvod k vydání sbírky tiskem? A proč vlastně? Hmmm, stavíš to tak, že, pokud by kamarádi nebo vůbec čtenáři dokázali porozumět tvým básním, musí se jim zdát dobré? Málokdo ti vydá knihu protože se mu pouze "líbí". Rozhodující je, byť jen očekávaný zájem čtenářů. Nemá smysl vydat knihu, kterou si nikdo nekoupí. Zvlášť pro nakladatele, který do toho investuje. To by to fakt muselo někoho oslnit tak, až by zpitoměl a rozhodl se, že takový skvost musí uchovat příštím generacím i proti jejich vůli a bez ohledu na vlastní krvavou finanční ztrátu.

Elyn
28. 09. 2005
Dát tip
zkusila bych si tu sbírku nejdřív sestavit, pak vytisknout na normální laserové tiskárně ve formátu, v jakém ji chceš mít, svázat pár výtisků ručně a rozdat těm kamarádům.. a počkat... pokud chceš mít sama jeden výtisk vázaný jako knihu, i s deskama, počítej cca s 200 - 1000,- Kč - podle papíru, na který budeš tisknout, formátu a druhu desek a jejich potisku.

Lúmenn
27. 09. 2005
Dát tip
Hodně lidí mi říká ať to udělám, že píšu dobře a ať to zkusím. Jenže to jsou spíš mí kamarádi a já si říkám, jestli to neříkají z přátelství a ne proto že by rozuměli mým básním. Možná mi ji vydají ne mým nákladem ale prostě proto že se jim moje básně budou líbit. Proto se ptám tadyabych věděla jestli má cenu se o to pokoušet:-((

JiKo
26. 09. 2005
Dát tip
To přeci nikdo číst nemusí aby ti poradil zda sbírku vydat. Doufám, že chápeš, že na sbírce nevyděláš, nikde ji neudáš jedině dárkama apod. Takže k tomu přistup tak, jestli chceš dát 30 000 za svou touhu být vydána knižně v 1000 výtiscích nebo ne. Neptej se nás, ptej se sebe. ps:i když to teda dost zavání škrábáním prstíku o kritiku...

JiKo
26. 09. 2005
Dát tip
Sem si pročetl pár básní - pokud bys chtěla vydávat dílo z uměleckého hlediska - tak bych ho moc vydávat nedoporučoval

Miroslawek
26. 09. 2005
Dát tip
Vlastním nákladem lze vydat ledacos, otázka zdali to dotyčnému stojí za ty peníze... myslím, že, když už, tak se s investicí vyplatí vyčkat, aby měla smysl. A největší smysl má nechat se vydat někým jiným, resp. v seriozním nakladatelství, které je schopno knihu nejen vydat, ale také zajistit distribuci ke čtenářům. Ovšem pokud máš v bytě dost zbytečně volného místa....

Miroslawek
26. 09. 2005
Dát tip
Mimochodem, jaký máš vlastně motiv k vydání svých textů tiskem?

CheGuevara
26. 09. 2005
Dát tip
Tak tehle diskuse se asi bohuzel nezucastnim....ale kdyby se delo neco zajimavyho, talk prosim avi :-))))

Cale
25. 09. 2005
Dát tip
diskuze ? ach jo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru