Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spirituál z geriatrie

05. 10. 2005
7
8
3456
Autor
Alojzia_W

odpusť nám, že sme zhrešili,

odpusť nám starým, plešivým.

odišli vlasy vševedove-

-tie zlaté, leskli sa ako nové,

odpusť nám ľuďom bez sily.

 

sním za nás, prosím, svätcov z krížov,

bo nás dnes veľmi láme v krížoch

a v spánkoch búši z hypertenzie,

tiež čosi hrozné na nás lezie,

pomaly plazí sa to chyžou.

 

a neuveď nás do pokušenia

nájsť jednoduché rozuzlenia,

odvolávať sa na skúsenosť

a slová mlátiť ako seno

oddávajúc sa zhubným sneniam.

 

prosím Ťa, vezmi naše duše

do dlaní, polož na vankúše

a nedovoľ - vieš jak to páli,

aby sa nám zrazu smiali,

že vlaku ušiel, ušiel rušeň.


8 názorů

Alojzia_W
17. 11. 2010
Dát tip
asi ciastocne, povodne som to napisala zo srandy, ale potom som zistila, ze to vlastne myslim vazne, ze su to v podstate moje obavy z toho veku.

Ostrich
23. 05. 2010
Dát tip
keď se mysel rozpustí a telo beží samospádom ďalej nezúfa len uhýba pred bolesťou niekedy je náramne užitočné zabudnúť perspektívu.

Alojzia_W
06. 07. 2008
Dát tip
veru, je to nevesele, ale niekto tiez umiera potichu a mozno aj bezbolestne...ktovie.

Bíša
26. 06. 2008
Dát tip
Z oddělení geriatrie se ozýval bolestivý nářek lídí, kterým již i vysoké dávky morfia nepomáhali a zaplnil i přilehlý park...

Alojzia_W
15. 05. 2007
Dát tip
tak to si asi prva, co si to mysli, som rada, ze aj taki ludia existuju, vdaka:-)

Baziliška
21. 06. 2006
Dát tip
***

guy
04. 05. 2006
Dát tip
myslím si, že máš v sobě hodně horké "srdiečko" - a to horké není po slovensky :-) a myslím si, že o tom víš ..

Alojzia_W
03. 05. 2006
Dát tip
o čom?myslis, ze o tom viem?

guy
03. 05. 2006
Dát tip
tato báseň hodně naznačuje o něčem v tobě .. *

CheGuevara
06. 10. 2005
Dát tip
Jen tak pro radost?! :-))) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Neco tomu chybiiiiii............forma naukor obsahu......uplne my prijde (mozna se milim), ze tahle basnicka nevznikla prirozene.................spis jakoby jenom proto, ze si chtela napsat basnicku.................. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! uMiiiiiiiS To LiiiiiiiiiiiP........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alojzia_W
06. 10. 2005
Dát tip
tato prave vznikla uplne prirodzene...no to ti evidentne nevysvetlim...no tvoj revolucny zapal za dobre basne obdivujem:-)

CheGuevara
06. 10. 2005
Dát tip
AAAAAAAAAAAúúúúúúúúúúúúúúúúúúú Jáááááááááá příííímo hořííííííííííííím!!!!!!! (strhnul sem vas co ;-) ) :-)))))))))))))))))))))))) ChéGro!

Alojzia_W
06. 10. 2005
Dát tip
...si proste strhujuci...

Alojzia_W
05. 10. 2005
Dát tip
a co je to LDN?

Alojzia_W
05. 10. 2005
Dát tip
nuz, je to tema o ktorej sa moc nepise...ta basen mala vyjadrit moje osobne zelanie, nech to telo odide radsej skor ako mysel...dufam, ze mam este dost casu, kym pride jedno alebo druhe...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru