Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hodně fyziky

09. 10. 2005
4
0
1383
Autor
Jollo

fakt praktické využití kvantové fyziky

Když Planckovu konstantu dělím imaginární jedničkou a vynásobím to parciální derivací vlnové funkce dělené časem, tak se mi výsledek bude rovnat : Planckově konstantě na druhou dělené dvojnásobnou hmotností částice, to celé násobené Laplaceovým operátorem (což je v našem případě druhou parciální derivací všech souřadnic vlnové funkce), když od všeho odečtu potenciální energií násobenou vlnovou funkci. Takže znám-li polohu a hmotnost, můžu vypočítat energii. Nebo naopak: znám-li vše napravo, vypočtu, kdy kam dorazí.

 

A teď k čemu se to hodí v normálním životě: Víte-li kolik váží vaše láska a jakou má energii, můžete si spočítat, kdy k vám dorazí.


bestye
09. 08. 2006
Dát tip
báječný! :c))))*

martinez
11. 07. 2006
Dát tip
konečně mi někdo vnesl jasno do fyziky!

CZlovek
10. 10. 2005
Dát tip
A v čem je to kvantové pojetí? Mě to přijde jako aplikace klasického modelu... :-)) Až teprve (závorka) v diskuzi do toho vnáší nějakou míru neurčitosti (HRN). :-D Jinak pobavilo, díky!

Jollo
10. 10. 2005
Dát tip
CZlověku máš pravdu, že to vyznívá jako klasický model. Ono tam není zdůrazněno, že buď znám polohu, a pak nevím hmotnost, nebo vím hmotnost a rychlost, ale nikdy nezjistím všechny souřadnice polohy. Nebo tak nějak. Neskrývám značné mezery ve svém fyzikálním vzdělání. Ale závorka tam opravdu vnesla správný princip neurčitosti!

absurd
09. 10. 2005
Dát tip
)))

Jollo
09. 10. 2005
Dát tip
Tys to prokouk´. Stačí popsat matem. vzorec slovy a je z toho dílo.

(závorka)
09. 10. 2005
Dát tip
jo, (líbí) T ... jen tak na okraj: všechny výpočty jsou k ničemu, potká-li cestou sousedku (a chytnou se za jazyk...) :-)

vesuvanka
09. 10. 2005
Dát tip
:-)))

vesuvanka
09. 10. 2005
Dát tip
v prvním odstavci je na mě té fyziky moc, ale druhý mě zaujal... *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru