Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

přední, zadní

Výběr: Print
10. 10. 2005
10
0
4300
Autor
Elyanne

Díky Panu_Brasovskému za inspiraci.

jak je v vzpěnkách touha skrytá

jen se přáním chvěje bok

tíže vbitá do kopyta

svázala mi hlínou skok

 

po poledni před kovárnou žhavé hřeby pálí

že mi dneska přední, zadní nohy okovali

že se víckrát nerozběhnu do širokých polí

nechladnou ty hřeby v srdci, nechladnou a bolí

 

celé stádo okovali

tím červeným železem

že vojáci přišli z dáli

brzo jezdce povezem

 

že se víckrát nerozběhnu do širokých polí

nechladnou ty hřeby v srdci, nechladnou a bolí

 

podkovu na každou nohu

a ohlávku za límec

vyvezem je na oblohu

a potom je shodíme

 

po poledni před kovárnou žhavé hřeby pálí

že mi dneska přední, zadní nohy okovali

že se víckrát nerozběhnu do širokých polí

kovář ví už, s podkovou že kopnutí víc bolí


mirek
03. 01. 2006
Dát tip
*

Pokusák
23. 12. 2005
Dát tip
!!!! *T

:o) zajímavé...t.

Elyanne
27. 10. 2005
Dát tip
Diky :)

Elyanne
11. 10. 2005
Dát tip
Vihar: Na vetsinu veci vztahuji basnickou licenci. :) Hreby jsou zhave metaforicky, nikde nepisu, ze me pali v kopytech, pali me v srdci. A ja jsem klisna sikovna, nakopnu i zkuseneho kovare. Podkovy nejsou potreba, kdyz nemame na hrbete tu vahu navic. Tady bych podkovy brala jako symbol nasilne domestikace. A tihle kone chteji jezdce shodit, protoze by radeji zustali na svobode. A neni to rikanka, je to pisnicka. :P Dekuju.

Elyanne
11. 10. 2005
Dát tip
Presbyter: Ja teda vazne nevim... jestli ti tohle pripada jako country...

Vihar
11. 10. 2005
Dát tip
Klidně si vztahuj cokoliv na cokoliv, já stejně netuším oč jde :-) Co je lepší? Když pálí v kopytech či srdci, nebo lýtkách a stehnech? :-) Šikovná klisna nese svého jezdce přes všechny překážky života, nikoliv kope (pod)kováře. Když jsem skákal, vážíval jsem při 186cm 59-63kg. Teď už pravda, o trošku víc. Nejsem přítel podkov s ozuby (když se březí klisny navzájem pokopou do břicha, nebývá to hezký pohled) nýbrž zastánce kování (aspoň na předek), avšak s citem. Po čem jezdíte, když nekováte? Ale jo, beru ty metafory. S kováním i sedláním a připřaháním. Ale když se hříbě účastní kování maminky, a vidí, že se jí nic vlastně neděje, tak je pak většinou v pohodě. Koně by si rádi na svobodě užívali vnějších i vnitřních parazitů, přerostlých kopyt, rozštěpů, podlomů, neléčených zranění a infekcí... Já vím, romantici to vidí jinak. Ještě že si už nelehaj před Taxis. Jsem moc rád, že tu také někdo jiný než já píše o koních. Zkoušel jsem si jí zařehtat :-) Není zač.

Elyanne
11. 10. 2005
Dát tip
Vihar: Jenze, kdyz to pisu jako pseudolidovku, musim se drzet urcitych eee... a nemuzu si vzpomenout na to slovo... ja si casem vzpomenu.

Vihar
11. 10. 2005
Dát tip
No jo, lidovky... už se dnes na vesnicích nezpívá "Já mám koně vraný koně" nýbrž: "Mám oktáfku v té dé íčku..." Jdu si pustit do ouška lidovku "Felicie" od Těžkýho pokondra :-) Veršuješ moc hezky. Opravdu.

Smetiprach
10. 10. 2005
Dát tip
**

Whitesnake
10. 10. 2005
Dát tip
Vzpěnky nejsou nic moc zpěvné ale jinak zajímavé, hlavně refrén

Zbora
10. 10. 2005
Dát tip
Ty i rýmuješ...no to jsou mi noviny...a příjemně ještě ke všemu :o) t.

Elyanne
10. 10. 2005
Dát tip
Dekuju. Ale "jak je fspěnkách" se zazpivat da, uz to testuju od vcerejska :)

Whitesnake
10. 10. 2005
Dát tip
může být stokrát správně česky, ale v písňovém textu působí divně.

Elyanne
10. 10. 2005
Dát tip
Snad dnes uz vedi jen ti duvernejsi, ze davam prednost vazanemu versi? Vsak uz se zvolna z cizich pastvin vracim spravit si rytmus, rym a reputaci. :)

Elyanne
10. 10. 2005
Dát tip
Whitesnake: Jenom pro cloveka, co se nemota u koni, myslim. To je asi jako kdyby mi v textu znel divne vyraz "kvadraticka rovnice", protoze to moc casto neslycham a nerikam, navic ani netusim, co to je.

Whitesnake
10. 10. 2005
Dát tip
Mírné nedorozumění: jako bych patrně nedal onu kvadrovnici to písňového textu, stejně tak mi nevoní vzpěnky. V písňovém textu, ne v básničce.

slonovina2
10. 10. 2005
Dát tip
konec byl poučný...už vím, že do kovárny chodit nemám........a...a...a kde je vlastně taková kovárna..a...a..a kde jsou ti vojáci....

Zbora
10. 10. 2005
Dát tip
:o))) ...věřím, že se podaří.

Elyanne
10. 10. 2005
Dát tip
No, ale o to mi jde - proc by clovek nemohl zpivat o kvadratickych rovnicich? A proc ne o vzpenkach? Kuprikladu text pisne o "rozdrcene paprice a kvadraticke rovnici" by byl podle me velmi zpevny. A v pisnickach byvaji casto veci horsi nez v basnickach, protoze se ztrati - pisnicka se zpiva, dojem tedy utvari i hudba. Basen, kdyz je recitovana, je na to sama. No a nevim, proc to obhajuju, protoze proste nevidim duvod k tomu, aby byla nektera slova pripravena o pravo objevit se v textu pisne. A navic uz si to druhy den zpivam a je to zpevne, az mi nadavaji...

Smetiprach
10. 10. 2005
Dát tip
Ať žije právo slov na sebeurčení...

Whitesnake
10. 10. 2005
Dát tip
Vzpěnkuj vzpěnkuj vykrůcaj. :-) dle libosti

Print
10. 10. 2005
Dát tip

Elyanne
10. 10. 2005
Dát tip
Smetiprach: Presne tak. A budu bojovat!

slonovina2
10. 10. 2005
Dát tip
bojujme za práva kovářů a děveček ač celé stádo okovali tím červeným železem KSČM?

Vihar
10. 10. 2005
Dát tip
Technicky: Hřebíky nejsou žhavé a nebolí nás, teda ty správně zatlučené. Podkůvky naše kopýtka chrání před rozštěpy a přílišným obroušením na tvrdém povrchu. S podkovama alespoň na předních se o poznání lépe cválá po zmrzlém oraništi. A kovář je nějaký nepozorný či nezkušený, když se nechá kopnout. Kluzké bahno je svinstvo, zvlášť při odrazu a doskoku, toť pravda. A chvění v boku mívají ze mě klisny, když se s nějakou krásnou potkám :-) No smysl básně je na mou hlavu moc zapletený, hned nás v ní sedláš, hned zase kšíruješ do potahu... Proč mají koně své jezdce shazovat? Ale říkanka je ve své formě hezká, voní mi. tip slonovina2 - vskutku zajímavý postřeh

Presbyter
10. 10. 2005
Dát tip
Proč ne, prodej to nějaké country kapele, škoda, že se Brabec zasebevraždil, mohl to nahrát se svým Countrybeatem.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru