Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pár metrů od bordelu

Výběr: Noe1, Print, vesuvanka, jenyk
17. 10. 2005
26
1
6110

kolem stál dav a štěpil strachem z očí

to ticho     -jak o půlnoci v Treblince šlo z komínů

 

zaplatil a šel    a stejně tolik pražských panen

se dalo svést k pití levné vodky

měl je kolem krku

v poslední tramvaji      do prázdna

 

cink; cink

 

jak tluče srdce na poslední cestu

to nevíš nikdy jistě     řekl Kant když umíral

a tak se stalo "pár metrů od bordelu"

že končil jeden život

 

 

 


1 názor

Merisa
23. 09. 2007
Dát tip
hezky smutnej konec

carodejkaPS
05. 11. 2005
Dát tip
ne,mě to nepřijde jako kýč. zkusili jste is někdo ty písmenka přečíst nahlast? - mě to hrozně hezky i zní, líbí se mi , jka je uvnitř trochu hudebna

gemina
28. 10. 2005
Dát tip
*

makros
25. 10. 2005
Dát tip
...jedná se o kýč, chytřejší a sofistikovanější, než otřepané "na tý louce zelený pasou se tam jeleny", je to kýč odpovídající autorovu vzdělání a veršotepecké zručnosti...Při četbě jeho díla spíše vnímám, co autor už všechno při svém mládí stihl přečíst a prostudovat. Necítím v jeho dílech žádnou osobitost a autentičnost...Připadám si při četbě jeho děl jako v kursu šití...

Rowenna
22. 10. 2005
Dát tip
Tak odpoví nám autor, proč ta Treblinka, nebo neodpoví, zřejmě je to dost důležité pro pochopení textu. Já jaksi na to soukromé vypisování nejsem. Chtěla bych to mít všechno na jedné hromadě.

Print
22. 10. 2005
Dát tip
Já jsem ani na okamžik nepředpokládal ani nevycítil, že by zmínka o Treblince byl nastrčený sádrový trpaslík, který měl dojmout milovníky kýčů. Autorovi věřím každé slovo a proto se mi zvedly závory emocí.

a2a2a
22. 10. 2005
Dát tip
Dream, mohu jen závidět každému, kdo je poučený, Už proto, že tito skutečně poučení nemají potřebu poučovat.

Bechtin01
20. 10. 2005
Dát tip
nebere mě to ,nějak ti nevěřím,možná růžovej bordel místo tyčí s dámami s viřžínkami,ale stejně....

Siral
20. 10. 2005
Dát tip
nač to opisovat tip

díky vám všem... a hezký den

pozorovatel
19. 10. 2005
Dát tip
a můžu se zeptat... je to osobní silnej zážitek nebo umě vykreslený obraz (nechci říkat "prvoplánovitě")? já to čtu pořád dokola a ...nic

Milly
19. 10. 2005
Dát tip
ajej, Tys teď viděl v televizi ten dokument o koncentrákách a máš oblíbenou tu samou píseň, co já.... :-) hm, nějak mi ty motivy nesednou úplně k sobě- taky ta Treblinaka a zbytek..

Rowenna
19. 10. 2005
Dát tip
No, na jednu stranu mě příjemně potěšila na rozdíl od tvých jiných věcí, které mi občas nedávají smysl. Ale zase mě lehce pobuřuje zneužití Treblinky, Kanta, aniž by to pro text mělo nějaký zásadní význam. Prostě, zase mám pocit laciné habaďůry na čtenáře. Ten přesah v první části je zajímavý, štěpil strachem z očí ... co? to ticho, pak to s tou Treblinkou, je to takové zajímavé navázaní nesourodých textů, kteřé tvoří dohromady zajímavou skládačku. Poslední sloka vyloženě slabá.

Rowenna
19. 10. 2005
Dát tip
Teď jsem si teprve přečetla kritiky ostatních, to je pro mě vždycky zajímavé, moci svůj názor nějakým způsobem korigovat s jinými, i když mi bylo jasné, že dvacet tři tipů dostane něco, co asi osloví hodně lidí. Jen mě prostě zajímalo proč. Moc jsem se to tedy nedozvěděla, i když chápu kýčaře Vesuvanku a a2a2. No, já na tyhle věci prostě nemám příliš žaludek. Já tam necítím ani záchvěv skutečného citu, jsem v tomhle omezená, ale mi to vadí, tohle tupé skládání slovíček pro slovíčka.

Rowenna
19. 10. 2005
Dát tip
omlouvám se, ale kvůli slušnosti posílám avi zmíněným. I když si koleduji o přesprdel.

pozorovatel
19. 10. 2005
Dát tip
"skládačka" přesně to mi k textu sedí nevim, jak se z toho dá něco vycítit.. i když ono je možné, že ten, kdo to cítí, to jen cítit chce

Rowenna
19. 10. 2005
Dát tip
No, problém je v tom, že já ten příběh jsem sice schopna přečíst, ale autor mi nepředá emoci. To mi vadí.

a2a2a
19. 10. 2005
Dát tip
Roweno, doporučil bych ti více slušnosti. Nevíš nic o mé výměně názoru na tuto báseň a tvé osobní útoky ti nijak nesluší, krom jiného jsem nedak výběr a je pozoruhodné, jak výběrově označuješ někoho za kýčaře.

a2a2a
19. 10. 2005
Dát tip
Tu výměnu názoru jsem s autorem vedl ve zprávách, jen na vysvětlenou, nejprve jsem se zeptal mimo jiné právě na tu Treblinku, bylo mi to vysvětleno a já jsem vysvětlení přijal.

pozorovatel
19. 10. 2005
Dát tip
a2a2a: s tim kýčařem to je trochu přehnaný, ale neděláš z komára velblouda? mně až na toho "kýčaře" nepřijde její kritika jako útok.. na kohokoli, ale spíš naopak nechytejme se slov

a2a2a
19. 10. 2005
Dát tip
pozorovateli, já vím, že to myslíš dobře, jsi hodný, ale já to tak prostě vnímám. A jestli mohu poprosit, nemluvme o tom, není to naše báseň a polemiky jsou k ničemu.

pozorovatel
19. 10. 2005
Dát tip
no, svým způsobem ta báseň naše je, autor nám ji sám dal nejde o posvátnost (leda bychom samy chtěli) i když.... ano, moje ta báseň neni, nic mi nedala - pak s tebou souhlasim (ale tys to myslel jinak, vim) víš, já nechci bejt pořád hodnej... tak asi tak

Rowenna
19. 10. 2005
Dát tip
a2a2: Možná by ses už jednou mohl zamyslet, proč ti někdo píše to, co ti píše. Proč si tě někdo zařadí tak, jak jsem si tě zařadila já. Slovo kýčař nevnímám jako bůhvíjakou neslušnost, sděluji svůj názor. /OT: co se týče neslušnosti, na neslušnost mám trochu jiný metr, koneckonců jsme si na to téma vyměňovali zprávy, nevzpomínáš? osobně si myslím, že je to, že někoho oslovím kýčařem, ještě v normě. :-)))))))))))))

Rowenna
19. 10. 2005
Dát tip
Nemluvme o tom, pod textem, že autor stojí o kritiku? tak o čem psát? blbě tu smajlíkovat? Kurnik.

a2a2a
19. 10. 2005
Dát tip
Myslím, že s tím, co tady naznačuješ, jsem se slušně vyrovnal, tebe nevyjímaje a já se zamýšlím a nevím nic o tom, že bych byl vnímán jako kýčař jakkoliv podstatnou části zdejších čtenářů, včetně těch, kteří patří k autoritám jak zde, tak třeba na Totemu.

Rowenna
19. 10. 2005
Dát tip
No, to byla reakce na tvé obvinění, že jsem neslušná. A jinak, to je jen můj názor. A navíc pro mě autority příliš moc neznamenají. Ani na Totemu, a už vůbec ne na Písmáku. I když ve mně hlodá mírná zvědavost, koho že za autority považuješ. :-))) A navíc, nemyslím tím jen to, co píšeš, ale i to, co chválíš a obhajuješ. Ale třeba ses posunul, já jsem tu dlouho nebyla.

a2a2a
19. 10. 2005
Dát tip
Dobře, tedy smířlivě. Mám prostě povahu, že když se mi něco nelíbí. napíšu to většinou autorovi soukromě. Mám zkušenost, že výměna názorů je oboustranně věcnější. A těch realtivně přísnějších kritik jsem rozeslal určitě alespoˇ100 ve zprávách a další veřejně. A chválím i slabší texty, protože chci povzbudit. Některé autory znám osobně, není jich mnoho, asi 10 a snadněji rozumím jejich motivaci. Za autority, či lépe řečeno autory, jejichž poezie zde něco znamená, považuji těch asi 14 včetně tebe, ale i mne, co jsi četla v mém doporučujícím seznamu začínajícím autorům z června t.r., nyní k nim přibyli třeba takoví Smetiprach, nevím, jestli jsem tehdy uvedl Tkadlece či Kid_A.. Nyní čtu relativně málo a tak mi mohl někdo uniknout.

Rowenna
19. 10. 2005
Dát tip
Jo, taky bych řekla, že bychom to tu Gustovi měli přestat tapetovat. :-)

makros
19. 10. 2005
Dát tip
Rowenna to napsala jasně - nesourodá slátanina, která snad testuje míru nevkusu některých čtenářů. Zneužívání určitých témat a "sečtělosti" jen doplňuje pokrytectví a lopotně umělou emonční inscenovanost většiny autorových produktů. Velmi pravděpodobně si autor ze všech dělá blázny, v tomto případě obzvláště trapným způsobem...

pozorovatel
19. 10. 2005
Dát tip
makros: to fakt rowenna napsala?

a2a2a
19. 10. 2005
Dát tip
Makrosi, zkuste se Gusty zeptat, proč ta Treblinka. Já jsem měl z toho také smíšený pocit, ale Gusta je příliš dobrý autor na to, aby se dopouštěl bezmyšlenkovitých nesmyslů. Pozorovateli, musím uznat, že jsi místy roztomilý rypáček. A ještě poznámka. Nesuďte jiné čtenáře, zda mají či nemají vkus. Je to jejich výhradní právo. Tak jako ty máš právo na opačný názor.

Eg_Ar_11
18. 10. 2005
Dát tip
mno .... hutný*

a2a2a
18. 10. 2005
Dát tip
T - za možná neočekávané, obtížně pochopitelné a přesto existující spojnici mezi smrtí za různých okolností

supizmus
18. 10. 2005
Dát tip
hm, co dodat

Whitesnake
17. 10. 2005
Dát tip
V problematice a módu operandi (raději modus acceptandi nebo absorbus) přijetí (ovšem pouze a jen kvalitní) básně, ¨jde o jedno základní: přistoupit na výzvu/hru autora. Pokud jeden přijme Augustinův víceméně originální styl, je obohacen a výsledek pro něj otevírá další mezichodby a zákruty významů a estetické příjemnosti. Oceňuji mix ukočírovaného smyslu a instinktivního citu pro rytmus a z něj rozkiskřených metafor. Jako celek je to poté (téměř vždy) ucelený komplex s hlavou, patou a srdcem.

Zuzulinka
17. 10. 2005
Dát tip
velmi hezká..i když smutná, ale rytmická a smysluplná*

líbí se nám... TIP

Eidam
17. 10. 2005
Dát tip
bez keců dám tip*

Pablo_honey
17. 10. 2005
Dát tip
taktéž: bez keců dám tip*

Nečech
17. 10. 2005
Dát tip
Asociace s Treblinkou mi pripada take nemistni.

oleandr
17. 10. 2005
Dát tip
líbí...T

ceder_john
17. 10. 2005
Dát tip
jo!

Nicollette
17. 10. 2005
Dát tip
hm, já od tebe ještě volnej verš nečetla... a tohle líbí a Treblinka zvlášť *

Print
17. 10. 2005
Dát tip

vesuvanka
17. 10. 2005
Dát tip
smutná a krásná..... TIP a V

finarfin
17. 10. 2005
Dát tip
*

overflow
17. 10. 2005
Dát tip
líbí se mi - jenom...je tam v uvozovkách odkaz na Kryla? to mi nějak nejde...*

per_zay
17. 10. 2005
Dát tip
hmmmmm ..... ..... T

Zbora
17. 10. 2005
Dát tip
t.

Noe1
17. 10. 2005
Dát tip
*t

pozorovatel
17. 10. 2005
Dát tip
jsem z toho volaký zmatený ale ta treblinka mi asociovala úplně něco jinýho, než co jsem si pak přečet pod tim.. aby to nebyl jen silnej obraz

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru