Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Za krále a čest

27. 01. 2001
19
0
4264

...kratičká povídka opět žánru fantasy :) snad se bude líbit...

Zdivo věže se zachvělo pod další ranou, které na něj neustále pršely z tábora oblehatelů. Prach se snesl z trámoví nad hlavami vznešených rytířů a usadil se na mapách, jež pokrývaly dubový stůl. Baron Arnhel, zachmuřený šedesátník, studoval zpod hustého obočí své o tolik mladší pobočníky. Cítil beznaděj, cítil lítost nad tím, že tito novicové brzy zemřou, cítil smutek nad ztrátou své ženy, cítil strach...dokud cítíš strach, znamená to že žijes, říká staré rčení.Baronovo brnění lehce zacinkalo, připomínajíc tak hromádku mincí opouštějících lichvářovu dlaň. Rytíř Mortimer nervózně těkal očima po ostatních řádových bratřích. Asi jako jediný neochvějně doufal v brzkou pomoc krále, nedokázal si připustit, že by Jeho výsost zanechala sve věrné poddané napospas smrti. Další zadunění kamene, narazivšího na hradby hradu Cael Dunaron, provázel zmatený křik na nadvoří. Sir Windhar se vyklonil ze střílny. " Část hradby se uvolnila a zničila střechu kovárny můj pane," řekl tiše Windhar. " Opravdu ? ," baron Arnhel věděl,že otázka je zbytečná,mladý Windhar měl dobrý zrak a smysl pro věcnost," potom se postarej,aby byla do večera opravena,ano ?" " Jistě pane,zařídím to okamžitě pane," pravil Windhar a rázným krokem zamířil ke schodům. " Mortimere, budeš velet severní hradbě, tam by měl být útok nejméně zuřivý," Arnhel přitom prstem kreslil po mapě na stole," pokud prorazí, stáhneš se k věži a udržíš spojovací můstek, až do konce Mortimere, až do hořkého konce." " Žádáte mne abych tam zemřel pane," odtušil Mortimer. " Ano Mortimere, Tvá hanba si to vyžaduje," baron upřel svůj studený zrak na provinilého ryríře," nebo snad odmítáš padnout v boji, odmítáš takovou čest ?" " Ne pane, to jistě ne," vyhrkl Mortimer," zemřu tam kde mi přikážete můj pane." " Dobře Mortimere, jsi synem svého otce, vidím v Tobě jeho odvahu a smysl pro věrnost, teď jdi a připrav své muže na boj, promluv k nim, zocel jejich duše a pozdvihni ducha, potřebují to," řekl již vlídně baron. " Jak poroučíš," Mortimer se uklonil, kývnul na své druhy a odspěchal. " Beldire, Singhu a ty, Morhweine, vezměte si polovinu posádky a zůstaňte stranou boje, budeme vás potřebovat jako zálohu pro případ nouze." " Pro krále a čest, stane se jak přikazujete pane," pravili mladíci jako by byli jeden muž. V mistnosti zbýval jen Elendhem a Urfin, nejstarší baronovi pobočníci a také nejstatečnější. " Co náš pán přikazuje, jaké činy máme vykonat ?," ptali se, rozrušení tím, že zůstali poslední. " Pro vás chlapci mám nejtěžší úkol, Elendheme přebíráš tímto velení, od teď jsi pánem na Cael Dunaron a Urfin je Tvým pobočníkem, neptejte se mne proč ani jak, odejděte a nechte mne osamotě prosím," Arnhelův hlas se trochu třásl, ale ke konci byl již opět pevný a nepodajný. Oba rytíři byli zaskočeni baronovým jednáním, přesto, čest a disciplína jim velela odejít bez otázek.Arnhel si připadal trochu sobecky, když odepínal popruhy zbroje a pokládal jednotlivé kusy na stojan u zdi.Ale věděl, že to musí udělat.Musí !!! Rodinný meč se zaleskl a jeho čepel zrudla krví. Hrot vyrazil Arnhelovými zády, kolena změkla a baron se zhroutil na podlahu.Krev zabublala kolem úst, posledni nádech, tichá slova pro odsouzené k smrti ..." Odpusťe mi." Bláto se rozstříklo všude okolo. Hlava obrovského skřeta odletěla kamsi do tmy, odseknuta jedinou ranou mečem rytíře Selanira. Další skřeťák dopadl po Selanirově levici a ťal svou hrubou sekyrou ve snaze rytiře ochromit. Selanir ránu vykryl štítem, poklekl na koleno a vrazil svou zbraň nepříteli hluboko do břicha.Horká krev mu zalila ruku,uslyšel za sebou zachrčení,ale nestihl se otočit. Okovaný kyj mu utrhl hledí přilby. Hranou štítu srazil skřeta do hromady odpadků, jen aby jej tři noví nahradili. Selanir byl v zoufalé situaci. Jeho bratrance Birma zastřelil jakýsi lučištník a panoše, mladého chlape jménem Kurt, zavalilo padající zdivo z hradeb. Prokletý den, kdy se v téhle končině zastavil, aby doplnil zásoby. " Za krále a čest," zařval Selanir a skočil do klubka skřetů, právě seskakujících z hradeb. Ještě dva skolil, než mu jeden z nich přerazil palicí ruku a zbytek se přes něj převalil a pohřbil jej... Elendhem si lněným klůckem otřel pot z obličeje. Byl unavený, unavený tak, jak ještě nikdy ve svém krátkém životě nebyl. Helmu ztratil někdy kolem poledního, hrudní plát měl zprohýbaný a rozbitý štít ležel opodál pod horou z těl skřetů a lidí. Pán na Cael Dunaron zvedl ruku v okované rukavici a zaťal ji v pěst. Na jeho rozkaz vyrazili rytíři, panoši, kuchtíci, sluhové i sedláci do protizteče. Řež to byla strašlivá, obránci, mnozí nepřivyklí boji, padali jako mouchy, jejich útok se zpomalil, až byl úplně zastaven a oni byli zatlačováni zpět. Urfin, modlíc se po Elendhemově boku k nejsvatějším ze svatých, zvedl hlavu a v očích mu zaplál zuřivý plamen. " Bratře,zase nás odrazili,klatě," Urfinův hlas připomínal hřímajícího draka," co teď ?" " Přivolej Morhweina a zbytek záloh," řekl Elendhem. " Ele, zapomněl jsi viď," nyní Urfin promluvil posmutnělě," Morhweina a posily jsi povolal před třemi hodinami." " Ano, já...já si vzpomínám, nech mě chvilku přemýšlet," rytířovi oči dostávali skelný výraz," kdo je ještě naživu z družiny ?" " Kromě nás dvou jen Mortimer a Windhar," během řeči Urfin tasil meč a parkrát jím švihnul ze strany na stranu," Beldira srazil kámen z praku a Singh přišel o hlavu." " A Morhwein ?" " Morhweina zabili když držel bránu, sám jsi mu to poručil," Urfin mluvil s lítostí a hlubokým smutkem," Ele, myslím, že přišel náš čas, víš, ten čas, co jsme o něm mluvili." " Přišel Urfine, přišel bratře, příteli," jeho meč se zasyčením vyrazil z pochvy, ač pln zubů a ztupený, stále měl chuť pít krev. Elendhem padnul na kolena, meč obrátil hrotem k zemi a chvilku rozjímal, vznášel modlitbu k bohu, aby nabral sil a odvahy k poslednímu činu, co by rytíře. Skřeti se stáhli zpět do svého tábora, vědouc, že mají před sebou poslední útok. Elendhem dal potichu shromáždit všechny své zbývající muže. Skrytě se vytrousili z hradu a zastavili se před dávno rozbitou branou. Šest tuctů mužů, zoufalých, plných snů a chutí žít. " Poklekněte, vy všichni poklekněte," zvýšil hlas Elendhem," ve jménu boha, nejsvětějších svatých a vnešeného krále, tímto jste pasováni na rytíře řádu svatého Marka, povstaňte...bratři !" " Urfine, příteli můj, poneseš zástavu," Urfin se na Elendhema usmál a kývl. " Mortimere, pojedeš po mém boku," oslovený rytíř zavedl svého koně na určené místo. " Za krále a čest," zašeptal Elendhem. " Za krále a čest," řekl Urfin a zamával mečem. " Za krále a čest," vykřikli Windhar a Mortimer, nezdolní rytíři a věrní spolubojovníci. Elendhem pobídl koně ze svahu, přímo do středu tábora skřetů... Bitevní pokřik se ještě chvíli nesl krajem... " ZA KRÁLE A ČEST !!"
johanne
05. 04. 2004
Dát tip
"Pro krále a čest..." fakt by se asi hodilo víc "za krále etc" :o) "Co náš pán přikazuje" pohádka o Aladinovi :))? "přesto, čest a disciplína jim velela odejít bez otázek" bez čárky a jinej slovosled - řekla bych, že je to trochu zlozvyk z angliny ;) "Hrot vyrazil Arnhelovými zády" vyrazil je trošku divný... momentálně mě však taky nenapadá čím to nahradit jinak jo, líbí, moc tip

Cirilla
04. 12. 2002
Dát tip
ano, píšeš dobře a tenhle žánr mám kór ráda. Jednou si tě přečtu celého, ale po částech, každej den jednu povídku, ju? *

Marwin
28. 06. 2002
Dát tip
Smysl pro spravedlnost, čest, odvaha, síla, ctnost...

Drui
04. 03. 2002
Dát tip
Moc patosu...

Reistlin
04. 01. 2002
Dát tip
Dobrá povídka! Zas jeden típek!

Wolfling
07. 10. 2001
Dát tip
Mě tam ty popisy naopak nechybí vůbec a moc pěkně se mi to četlo. jen bych čekal nějakou výraznější poitu, třeba příjezd královského vojska, nebo naopak důkaz o jeho zradě... Přesto si ale plným právem zaslouří tip.

Geneis
13. 09. 2001
Dát tip
Jo Šimonku, moc pěkné. Ani nevíš jak jsem se těšila až si počtu zase něco od Tebe. A zase mě to nezklamalo. Moc pěkné :) V těch povídkách se zračí i Tvoje duše :) Krásná :) *

Geneis
13. 09. 2001
Dát tip
Jo Šimonku, moc pěkné. Ani nevíš jak jsem se těšila až si počtu zase něco od Tebe. A zase mě to nezklamalo. Moc pěkné :) V těch povídkách se zračí i Tvoje duše :) Krásná :) *

Kandelabr
15. 05. 2001
Dát tip
vše již bylo řečeno, já bych řekl že ten patos byl asi záměr, i když toho barona moc nechápu, proč se zabíjel před bitvou? ale napsáno svižně, neskřípe to, dobré

Grandar
07. 04. 2001
Dát tip
je to velice poutavé, já mám fantasy nejraději a tzn TIP jak ZIP, ehm....já mám vždy s vymýšlením jmen pro hrdiny problémy, jak vidím, ty ne....TIP

zdna
04. 03. 2001
Dát tip
tip - už jsem dlouho nečetl fantasy

Cthulhu... nevynechává,ale lépe se to pak čte...

Cthulhu
26. 02. 2001
Dát tip
Povídka je krátká a dostatečně poutavá, rozhodně donutí každého, aby si ji dočetl až do konce. O tom ostatně svědčí i počet tipů, které obdržela. Nicméně, zpočátku jsem chtěl pekelně zkritizovat hrdinské umírání rytířů, příliš idealistické, jak už sem napsal kdosi přede mnou. Jako ze špatného amerického akčního filmu... Ale pak jsem si vzpomněl na Tolkiena a na některé středověké legendy a řekl si, že to hrdinské umírání něco do sebe má (i když obvykle ve smrti nic vznešeného ani dojemného nevidím). Jak už jsem řekl, povídka je super a i přes výše zmíněné výhrady si TIP zaslouží. A ještě jedna věc - stylistická: před vykřičníkem a otazníkem se nevynechává mezera!

Anonym
17. 02. 2001
Dát tip
Simone, je to skvělí, válečný pokřik za Krále a čest je ještě lepší než Bell-Azzar nebo Blood and Death. Vážně tě musim pochválit, kde bereš jména těch rytířů? Vážně skvělí! Tip stebou:) Menahen

Erogonth
08. 02. 2001
Dát tip
Je to skvělý ! Selanir je chlapák a ty taky, že tak dobře píšeš !! :))) Vlasntě nemám, co vytknout...není tu nic, čeho by se nedopustili i nejlepší autoři.....takže TIP a zamačkavám slzu ! :)

Deltex
07. 02. 2001
Dát tip
Možná by to chtělo trochu natáhnout, více popisů a trochu rozšířit děj. Ageran má pravdu, moc idylické(nebo spíš idealistické), konec však za to stojí! Trochu vypilovat a je to dokonalý! TIP! Určitě v tomhle žánru pokračuj!

Verita
30. 01. 2001
Dát tip
jakkoliv je to přehnane patetické, mě se to opravdu líbí. a možná právě proto, že to je tak patetické. :-) i když, to, že je tam možná moc postav je pravda.

Eowyn
28. 01. 2001
Dát tip
Já moc neumim kritizovat a už vůbec ne povídky, ale je to moc pěkně napsaný a i obsahově se mi to líbí. Mohu ti dát tipa? :)) Jo dam :))

Grendel
28. 01. 2001
Dát tip
jo je to hezké, snad jen trochu moc postav na tak malou povídku :) ale určitě si zasloužíš tipa

Lori
28. 01. 2001
Dát tip
Hezký, trochu tomu chybí děj, ale to byl asi účel. Tak tip. :))

Skleboun
28. 01. 2001
Dát tip
jo, fajn...pripomina mi to Gemmela :)) tip

Ageran
28. 01. 2001
Dát tip
chtěl jsi důkladnější kritiku, tak dobře... Je to dobré, ale trochu moc idylické, ty "hrdé" sebevraždy, sebeobětování, čest a sláva... Ale jinak je to moc hezký, má to styl a formu... Dám ti svůj druhý písmákovský TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru