Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 430 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+14 neviditelných
Když jsme tahali chrousty zpod kořenů jabloní, čas se tvářil, že není, nebo o tom alespoň neví
datum / id09.11.2005 / 183589Vytisknout |
autorZbora
kategorieVolné verše
zobrazeno9642x
počet tipů27
v oblíbených2x
do výběru zařadil, dream, Print, jan(ek), zaki,
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Prolog
Když jsme tahali chrousty zpod kořenů jabloní, čas se tvářil, že není, nebo o tom alespoň neví

Otevři oči

jdeme vysklít okna na rozhlednu

Včera jsme venku

kradli kousky cigaret

Chrousti

roubili rty vinohradem

a Škodovky uléhaly pod keře

jedním okem pozorujíce

arytmické bubny

 

Teď  v kapli zhodnotíme Krista

a zasypem se listy

Vybereme peníze z dlaní žebráků

Přehlédneme maso

a Ty

se zeptáš

kolik stromů stačí lesu

 

Až vylijeme švestkový sad

z lahve

a psychiatr odhalí všechny savce

na kopci nad Kopcem

přestanu vidět poezii do tváře

Jablka popadají na skleník

Android vyčistí ústa opilců od spadaného listí

Přesličky cudně sklopí oči

Chrousti upálí redaktory

a záhy

válíce sudy do údolí

přestanou svým básním dávat dlouhé názvy

alespoň na chvíli

než ráno

zapřáhne plemenné býky za vůz

orloj dokokrhá

a motor

přehluší chvění strun




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

24.06.2008 00:03:02dát kritice tipKamil Havránek
úžasné! zvláště pak některé obraty
(a kolik stromů stačí lesu?), snažím se zahlédnout tvář poezie...
23.03.2007 18:39:30dát kritice tipmořský koník
je je fajn... se tím tak probrouzdat :o)
20.02.2006 00:00:00dát kritice tipUsmáty_autor
heheh
;D
tak to sa vám fakt podarilo;D
19.02.2006 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Jsme řešili, kolik stromů je potřeba k tomu, aby se to seskupení už dalo nazvat lesem :o)

Mimochodem...dospěli jsme k názoru, že dva...a pokud je jeden z nich listnatý a druhý jehličnatý, jedná se už o les smíšený :o))
17.02.2006 00:00:00dát kritice tipUsmáty_autor
a Ty
se zeptáš
kolik stromů stačí lesu

tak toto bolo príliš tvrdé...stromy milujem a na ne nedám dopustiť...nie, nie a ešte raz nie...;'(
26.01.2006 00:00:00dát kritice tipblekota
Taková pěkná básnička a takové povídání...no...LÍBÍ SE MI TO!:-)
05.12.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
To teda bylo :o))
Potěšil mě Tvůj zájem.
Děkuju.
04.12.2005 00:00:00dát kritice tipNoe1
nuselo to být ale mejdlo :-))))))
11.11.2005 00:00:00dát kritice tippapouch
admin
já bych se k tomu vyjádřil, ale nebyl jsem ani tázán, ani zmíněn, tak držím zobák! .-)
11.11.2005 00:00:00dát kritice tipXtruth
leto jeseň
11.11.2005 00:00:00dát kritice tipWhitesnake
čtu kontinuáolně pořád dokola a nepřestávám se bavit T :-)
11.11.2005 00:00:00dát kritice tipCraerassy
jej, to je kouzelný:-)))
*
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Buďto si na jablkonocích nebyl, nebo si nic nepamatuješ, což by bylo velmi zarážející, když jsi nic nepil...co je tam napsaného jinak, než jak bylo ve skutečnosti a u zbylých reportáží?

Víš co je tvůj problém...melu o tom pořád dokola...nejsi schopen za metaforou objevit konkrétní smysl (naučil jsi se sice, jak by asitak báseň měla vypadat, takže věřím, že jsi primárně schopen rozpoznat "sračku") ...ti ostatní (nemyslím, že jich je většina) co na "těch dílech něco viděj" možná metaforám rozumí. I když ani já kolikrát neumím říct o čem konkrétně dílo je...protože to často prostě nelze jednoduše popsat pár slovy...u jiných se mi zase líbí hra se slovy, líbí se mi, když se slova hezky hodí k sobě, pěkně zní...dobrá fonetika díla, rytmus, nálada...kolikrát nejde o to postihnout přesně dílo..............................................Ty jsi holt čtenář......když autor chce abys něco pochopil, musí to napsat realisticky, tak jak to je.....ale nezlobím se na Tebe proto.....já zase neumím pracovat s matematickými vzorci :o))

A velice mě udivuje, že si ještě vůbec dovolíš po tolika letech tady prohlásit takovou nemístnou blbost.....buď si děláš legraci, nebo jsi nic nepochopil.

Můžeš tisíckrát tvrdit, že tohle je sračka...ale nikdy mi to nedokážeš....tenhle text si kdykoli obhájím....a jestli chceš, zeptáme se někoho kdo tam ani nebyl, třeba janka, jak tomu rozumí, jo? :o))))

Nesouhlasíš u desítek děl se skutečnostmi, které jsou naprosto zřejmé...prober se už konečně.
10.11.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
ty mluvíš za mě? že nevidim metaforu?
neměl bys spíš vycházet z něčeho jiného, než jsou tvý domněnky?

že jsem byl u jablkůma s tim nemá nic společnýho... je to snad báseň...

a už jsme u toho zase... přes TVOJÍ báseň přejdeš k mojí osobě a kritizuješ mě? jak to mám chápat?

jasně, zeptáme se janka...jsem pro a zeptal bych se i ostatních, když u toho budem

a přečti si svojí odezvu, protože v ní neděláš nic jinýho,než mi píšeš, co jsem a co nevim (k básni nic, jakoby o ni ani nešlo)

spíš si uvědom, že tohle neni o hádkách, ale o neustálym vysvětlování a diskusi o básni, ale to se tu nikde neděje a proč? protože si seš jistou svou básní?

jasně, že se budu neustále ptát.... PROTOŽE SE CHCI NĚCO DOZVĚDĚT a nestačí mi slova pochvaly nebo urážky
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipjabIkům
No, Zboro, já bych s tím obhajováním tak nepospíchal... :)

Objevit za metaforou konkrétní smysl může být pro někoho, kdo tam ani nebyl sice proveditelné, ale řekni sám, s jakým výsledkem? Jaký smysl uvidí pod
- chrousti roubili (rty vinohradem, to ano)
- v kapli zhodnotíme krista a zasypem se listy
- přehlédneme maso (teda u týhle to nechápu ani já - a to jsem tam byl :) )
- psychiatr odhalí všechny savce (!!!)
- zapřáhne plemenné býky za vůz...

jasně, že se za tím vším dá něco vidět. ale když si to přečteš odzadu, taky za tím můžeš něco vidět, ale obhajovat díky tomu text?

Já bych navrhoval, ať se k tomu vyjádří kouzelná_květinka, hai_mal, Augustin_Šípek, absurd, Mandarínek, Diotima, dream, (závorka), dadíková, Pacer, Garth, Honza_Princ a Smetiprach. Někdo může napsat, že se mu to prostě líbí, i když netuší, o čem to je, dobře, ale radši bych si přečetl, jaký smysl v té básni vidíte, jak si vykládáte metafory a ... a to by i stačilo.

Ne, nenapsal jsem svůj názor na dílo, kdyby mě na to někdo chtěl upozornit. Jenom vrtám.
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Pozouši...nerozčiluj se :o) ...Ty si mi napsal, že je to sračka, čímž pro mne veškerá diskuse končí, víš :o)

Když Ti budou chtít ostatní odpovědět, prosím...já bych s Tebou čas neztrácel.

P.S.: je to reportáž :o))
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipSmetiprach
jabkům: a to mám tobě, zrovna tobě, vykládat třeba

Až vylijeme švestkový sad

z lahve

???

a to jsem tam jak již výše zmíněno ani nebyl...
10.11.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
no já myslel, že rozčílenej jsi ty....:))

a já kritizoval hlavně čtenáře... to jsem tam i napsal.. a že mi už i přijde zbytečný jim posílat avíza, protože se stejně diskuse strhne jinam

a taky jsem si myslel, že ti vadí, když tě chválí, aniž bys věděl proč... asi jsem se zmýlil, pak se omlouvám

když ti to stačí...

dobrou:))
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipjabIkům
Smetiprach: no a proč myslíš, že jsem tuhle nezmínil? Protože je jasná... a to nejenom těm, co mě znaj... a vědí, že je to povedenej vtip, protože nepiju :)) Ale obešel jsi vtipem mojí otázku, tak se zkus vrátit. Tři hvězdičky od Smetipracha snad nejsou jen tak něco, i když jsou pro kamaráda a i když ze zamilovanosti sotva vidíš... :)
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipSmetiprach
jabkům: díky za diagnózu, co se mého zraku týká, můžeš si ty starostlivé projevy ušetřit, zatím slouží. Co se díla samotného týče, hodnotím ho v kontextu ostatních jablkonočních...a stejně jako jakákoliv díla jiná, pouze na základě subjektivního dojmu. Nehodlám proto nikomu nic vysvětlovat. A navíc opravdu se nehodlám míchat do diskusí na této úrovni... nejsem ani básník, ani kritik (a nikdy jsem o sobě nic podobného netvrdil), na to si přizvěte sobě rovné odborníky... j.

10.11.2005 00:00:00dát kritice tipjabIkům
Vidím, že nevysvětlovat se dá i na sedmi řádcích :) No dobře, řekl jsi svoje, třeba ostatní řeknou taky. Jinak myslim, že jsi nemusel hned reagovat takhle.
10.11.2005 00:00:00dát kritice tiphai_mal
takže proč jsem dala tip zrovna tomuhle dílku ?
když se tu přihlásím tak čtu všechno co jsem dosud nečetla a tedy začínám odzadu. Před touto básní jsem četla celkem 36 dílek a tipy jsem dala asi na 6 z nich.
A tohle dílko ? Jak bych to řekla...(a neurazila zase...)
Mezi tím co jsem do té doby četla patřilo tohle do těch o poznání lepších než ty ostatní...(dle mého názoru, samozřejmě)
Já osobně bych to do Výběru nezařadila, ale nejsem redaktor a asi tomu nerozumím.
Je to jejich práce, ne moje. Já svými tipy vyjadřuju uznání v tom smyslu, že když je to o něco lepší než ta záplava hlušiny tady, tak dílko nekomentuju a napíšu jenom hm... a tip, pokud to dílo vybočuje i z těch lepších, vždycky to tam s tipem napíšu, a jestliže se mi to líbí opravdu hodně, dávám to najevo taky slovy Paráda, svkělé apod.
Pod tohle dílko jsem napsala : hm...(a tip)
to je vše :-)

10.11.2005 00:00:00dát kritice tipjabIkům
Dobře, hai_mal, záleží tedy na tom, jak se Ti jeví vporovnání s ostatními místními, proč ne, dík za reakci :)
10.11.2005 00:00:00dát kritice tiphai_mal
ano, v porovnání s ostatními dosud čtenými to dílko patřilo a patří podle mne k tomu lepšímu
přesně tak
nemáš zač :-)
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Jabkům: určitě jsou v tom textu i okamžiky, které nedokáže vysvětlit leckterý z účastníků zájezdu, protože při nich prostě nebyli, to samé však platí i o ostatních reagujících textech...já si například nepamatuju, že Jiko serfoval na rybníku...další věcí může být, že jsou ukryty v tak překombinovaných metaforách, že je prostě objevit nelze. Obhájením svého textu rozumím skutečnost, že jej dokážu vzevrubně rozebrat...slovo od slova, tak aby to dávalo smysl, což se může sice zdát velmi jednoduché, ale v případě, že na to jsou svědci se úkol značně komplikuje :o)). To, jak jej vnímají náhodní kolemjdoucí je přeci jejich věc. Nelze někomu vyčítat, že se mu něco líbí....i kdyby to byla sebevětší s.
Moc dobře víš, že je to "reportáž psaná" pro "ty, kdož tam byli" Asi Těžko někdo nezasvědcený přesně postihne text...ale jistě by bylo zajímavé sledovat, na kolik procent se trefí...například u již výše zmiňovaného Janka bych sázel na 80-90, protože zbylé reporty už četl :o)
Netvrdím, že metafory jsou beze zbytku postihnutelné...ale tohle pro mě byla příležitost, jak dokázat, že pokud něco píšu, přemýšlým o tom, a přestože se kolikrát v metaforách vyjadřuju až nesrozumitelně (což je ovšem, jak jistě velmi dobře víš dnešní obrovská móda...mám jmenovat?) nepředkládám holé nesmysly.

Pozorovatel se do mě začal navážet, jak to má již tradičně ve zvyku, možná taky proto, že jsem, myslím slušně, reagoval negativně pod jeho dílem.
Mě štve...a to přiznávám otevřeně...že nemá snahu se do textu ponořit...ale trpí utkvělou představou, že text, proto aby se mohl líbit, musí být pochopen. Vcelku by mne zajímalo, jak to chápeš Ty.
Vcelku mi nevadí, že mi označuje texty jako sračky. Mrzelo by mne to od jiných.

Ta reakce patřila pozorovatelovi, často si spolu takhle povídáme...a mrzí mne, že jsi na ni reagoval...jak si můžeš zpětně povšimnout, její hlavní část nepatří už tolik k dílu samotnému, jako spíš reagovala na hlášku: "hele, poesii nerozumim zas tolik,ale kravinu poznám"
To mu totiž velice závidím...já si tak jistý kolikrát nejsem...tak nechávám běžet.

Omlouvám se za případné chyby..už nemám sílu to po sobě číst.
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipSmetiprach
jabkům: co si myslíš ty je mi v tuhle chvilku celkem fuk, možná bys i s obsíratelem mohl napsat reportáž z jablkonoc, možná bys mě mohl ušetřit osobních poznámek a možná bys mohl přestat chatovat pod cizím dílem... v každém případě, kdyby jste oba místo kecání a popichování dělali něco užitečného, možná by bylo veseleji...
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipSmetiprach
a ještě avi, patrně.
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Vcelku dost mě mrzí, že se tady, pod dílkem, které má sloužit k pobavení rozpoutala taková debata...omlouvám se vám za ni.
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipjabIkům
Zbora: jo, reagoval jsem vlastně jenom na to "obhajování", bez nějakýho kontextu. Líbí se mi, jak jsi odpověděl, souhlasim s tim... A stručně zkusim napsat, jak to chápu já - jakožto dotčená osoba se samozřejmě trochu tetelim, že se vůbec píše o tom, jak jsme někde byli. Zároveň si pak řikám, že bejt cizí čtenář, tak z toho nechápu vůbec nic. Takže... mám pro ni slabost, ale nemyslim si, že by to byla dobrá báseň. Snad jsem to napsal jasně, nic šalamounskýho. :)

a hele, další reakce... já nevim, za takovou debatu by byl asi leckdo rád... trochu poznáš svý čtenáře a zkonfrontovat názory taky neni od věci, do doby, než to sklouzne k příliš osobním záležitostem...

...viď, janku. Možná by ses měl prospat.
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipdítě_na_skleníku
tak třeba proto:)
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipdadíková
nic sem psát nebudu než že text je bezvadnej, zábavnej, jedno proč kdy kde a z jakýho impulzů vznikl.....to mě nemá co zajímat...
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipPřeslička
no abych se přidala, tak je to dle mého kvalitně zpracovaný kronikový záznam v poetické formě - tedy z významem hlavně pro ty, co tam byli či pro ty, co chtějí nasát atmosféru setkání... pro ostatní IMHO těžko hledat, proto to asi není báseň, protože v tahání auta ze křoví lze těžko najít druhej plán, jinej příběh, ...
(ale možná tam je, jen já ho nevidím)
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipdítě_na_skleníku
ale tady je mezitím docela vážno



10.11.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
janek si asi neuvědomuje, že pokud nic nenapíše k textu, tak chatuje taky... a že mi ještě nedávno psal, jak by chtěl, aby písmáci byli kritičtější a rozpoutávali se diskuse

zbora se asi na mě dívá s nějakym osobnim pohledem nebo já už fakt nevim...
s jeho kritikou pod mym dílem jsem vcelku souhlasil, tak nevim, proč by měla naštvat, i když byla tvrdší než ta moje tady (můžu ti ji sem klidně vložit a připomenout)

a já to ještě jednou zopakuju: divil jsem se, jak to čtenáři můžou tak pozitivně hodnotit...protože jsem názoru, že musej bejt z textu úplně mimo

ale když si, zboro, myslíš, že se do tebe navážim... prosim, ber to osobně... nebo jak chceš...
"neochotu se ponořit do díla" to mi přijde jako blbost a nevim, z čeho vycházíš, že mi tohle píšeš
a netrpim utkvělou představou, že text musí být pochopen... jen se ptám, jak ho ostatní chápou... jestli to slovo chceš nahradit, tak teda "vnímají"
já tu většinu básní jen vycítim...drtivou většinu
ale to sem zase a zase a zase nepatří
10.11.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
a jinak je tohle dílo nejlepší příklad zdejšího hodnocení, proto ta diskuse (a jsem za ní i docela rád)

nejlepší právě proto, že je jasně určený jen pár lidem z jablkonoc
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipper_zay
hmmmm ..... ..... T
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
já Vám tak nevím, proč, to tady tak hezky pitváte, ovšem na druhou stranu je fakt, že něčemu nerozumím, ale líbí se mi, jak je to podáno v kontextu - metafory, ale vzhledem k tomu, že sem četla mám dojem, že všechny díla z jablkonoc, viděla fotky, tak si dovolím myslet, že 80% rozumím... pokud budete po mě chtít, bych to přepsala vlastními slovy, nebráním se....
A co se týká proč výběr, z toho důvodu, že je to napsané s lehkostí, přesným rytmem, neuhýbajícím od původního záměru, a podle mého soudu i s trochou osobnosti, kterou opravdu většina děl tady postrádá.
A neuděluji výběry na počkání. Třeba toto sem si musela přečíst 3x, aby mi tak nějak skoro všechno doskočilo...
toť vše, neplácám se v přesných niancích to či onoho, páč sem tam nebyla, ale určité věci jsou tak jasné, že jenom blbec by se ptal, co to znamená!!
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
a mám tam pár hrubek, se omlouvám jako
10.11.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
i když jsem tam byl, tak asi tak u třetiny básně si nevym rady... s rozumem, citem, fantazií,...

ona báseň je pokaždé nějakým popisem, ať už jablkonoc nebo včerejšího dne... ale autor se má snažit ten den-pocit z něj přenést i na papír a tady se to podle mě nepodařilo...proč? protože ta báseň je přímo přepláskaná metaforama a shlukem pojmů, které dohromady nedávají žádný celek (já tomu řikám smysl)
těm výběrům se vážně divim a ještě víc se divim, že i když redaktoři něčemu nemohli rozumnět, uchopit to, tak jim to vůbec nevadilo a přeskočili to a dali výběr (pak mě jen napadne "kamarádi"... nevim, zboru mám taky rád, ale jako kamarád mu kritiky psát nechci, naopak si k němu dovolim ještě víc..)


ona třeba mina loy napsala básničku o jablkonocích a ten pocit(či informaci, to je jedno) předala... ale tady neni předáno vůbec nic

a the end... já už jsem tu až příliš dlouho, se omlouvám
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
pozo, Ty seš fakt magor.... já nepsala, že tomu nechápu, psala sem, že někde nevidím kontext s jablkonocema, protože sem tam nebyla, to je fakt, ale co konkrétně Ti nedává smysl? Nebo jako chceš po mně, bych Ti rozepsala, jak to cítím já?
oki, čtu to stále dokola a fakt nechápu!!!! co na tom je k nepochopení... nechápu enem Androida....asi sem divná....ale ne víc, než Ty.
A di, di...rači....a trochu používej citovou stránku... je to lepší, než terminus technikus... zajdo
10.11.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
já po tobě nic takovýho nechci..nevim, kdes to vzala
a nevim, na co reaguješ, ale já to nepsal přímo a jen tobě

a prosim tě, nepiš mi to, cos slyšela jinde... technickej typ jsem nikdy nebyl a odpusť si i ty osobní narážky a dej si třeba studenou sprchu, já napadat nikoho nechci

tvoje kritika byla jasná, nemusíš k ní něco přidávat
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Jablkům: on je člověk u všech děl "cizí čtenář" protože autorovi do hlavy nevidíš a nevíš z jakých pohnutek daný text píše, takže si dovolím tvrdit, že většina básní tzv. moderní poezie není stoprocentně postihnutelná.
Napsal jsi to jasně, leč jsem se opět nic moc nedozvěděl :o) ...ale i tak děkuju.

Pozorovatel: máš někde na začátku hlavního seznamu reakci.
Jmenuje se - VÍŠ.

Ostatním reagujícím, jmenovitě Přesličce, Dadíkové, Smetiprachovi, hai_mal a Kouzelné květince velmi děkuji za shovívavost a soudnost.
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipPrint
Uff, povedená moc!!*
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
já bych se jich i zeptal, co tam viděj... ale oni by mi zase napsali, že je to prostě dobrý a každý to vidí
až na pozorovatele:)) - cituji Tě a to doslova a do písmene pozo!
ale je fakt, že to bylo spíše pro jabloně, ale když už jsi se do toho zamíchal taky, tak to máš taky....
------

já tu pořád něco větrám, ale spíš mi jde o mě samotnýho... vichr sám asi těžko zmůžu
ale mohl bys mi pomoct a zkusil se vyptávat lidí, co na dílech viděj.. (i když já to pravidelně vzdávám a zase zkoušim)
--------------
jen tak pro info... a bych Ti radila, číst si po sobě, cos napsal, sem tam.......a za osobní narážky se omlouvám

a nepíšu, co sem slyšela jinde, ale co sem četla, o slyšení si můžu nechat naštěstí zdát....!!

a tímto končím... taktéž.... děkuji za podnětné připomínky...
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipjabIkům
Já nevím, co se chceš ještě dozvědět. Dozvěděl jsi se ode mě míň než od ostatních? :)
10.11.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
asi nechápu.. napsalas svůj názor a já odepsal, že jo..že to beru, děkuju
nevim, co citovaný pasáže znamenaj
někde šlo o obecnou rovinu

slyšela/četla...to je fuk

já jsem spíš blbec, že pořád odpovídám a rozvíjim a pak se dostávám mimo to, co jsem chtěl říct
čau:)
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Jablkům...naopak...a stačí mi to. Jen si mi nenapsal, proč ten text není dobrá báseň :o) ...ale nevadí, míň rád Tě proto mít nebudu :o)
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
i tobě tak nějak nápodobně...:-))
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipjabIkům
Aha... víš že je těžký napsat, proč je některá dobrá, nebo špatná. Tak kvůli tomuhle:

Jablka popadají na skleník / Android vyčistí ústa opilců od spadaného listí / Přesličky cudně sklopí oči / Chrousti upálí redaktory // Přehlédneme maso a Ty se zeptáš kolik stromů stačí lesu

Podle mě je to příliš zmatený. Čtenář si nemusí "překládat" metafory, aby z básně něco měl, to ne... Ale androidi čistící ústa a vzápětí chrousti pálící redaktory, to jsou na báseň prostě spojení jak kráva. Suky. Ty, kdyby sis to přečet jako dílo od někoho jinýho, tim propluješ? Třeba jo, třeba to jde, nebo je tam důležitý to, aby se čtenář orientoval v kontextu... proto jsem napsal, co si myslim. Něco jako "text je bezvadnej, zábavnej, jedno proč kdy kde a z jakýho impulzů vznikl.....to mě nemá co zajímat..." mě bohužel nemůže přesvědčit o ničem jinym. /bez avi/

(Mám taky napsat, že Tě budu navěky furt stejně milovat? Ale to už víš, ne? :)) )
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Jablkům: děkuju za názor.

Ano, napiš, prosím, napiš :o)))
(chtěl jsem Tě jen ubezpečit, že se nehněvám :o)
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipabsurd
jablkům - když se vyseru na to že fízly zrovna nectím:osobně pro mě jakékoliv hledání významů,odvrácených stran metafor zkrátka:"Co tím chtěl básník říct?"postrádá jakékoliv kouzlo.Líbila/nelíbila-v 98 procentech jsem si jistý po prvním přečtení.Z druhé strany si uvědomuji o co všechno se dost možná ochuzuju,ale jsem ochotný podstoupit tohle "riziko".Co se týče poezie, nadevšechno si vážím toho prvotního momentu setkání s básní,té srážky,dál nejdu.Tahle smrš´t mi dokáže bohatě nahradit onu "logickou analýzu" která by nejspíš měla následovat.Ono-vždy když odhalím tajemství,nepřipadám si zrovna jako vítěz..Vím jak plochý se asi může zdát tenhle přístup,nebo jak plochý ve skutečnosti je,ale říká se:právo na hloupost.. Co se týče tohoto úhlu pohledu,považuju za vynikající jiné Zborovo dílo-Smyslem je pocit.pěkný den!

10.11.2005 00:00:00dát kritice tipjabIkům
absurd, že děkujeme, jenom jsem se na začátku lek, co se všechno o sobě dozvim, když vidim dlouhou žlutou kritiku začínající něčím o fízlech :)
jinak, k tomuhle čtení... to je podle mě příznak doby, že se jede na první moment a instantní (myšleno v momentu) zaujetí, prostě zaměření na teď a tady. je to každýho věc, já taky do každý básničky nevrtám. ale třeba holan je podle mě čtení jedině nadýl. u zbory jsem - pokud si pamatuju - ten pocit míval taky. písmák člověka ale nutí jet dál a dál, to se nedá nic dělat.
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipabsurd
Rozhodně bych v tom neviděl (jenom) příznak doby..Spíše zádní cestu k poesii pokud si ji čtenář umí skutečně prošlapat a vychutnat.Jedno surrealistické přísloví říká:"Zadem k nekonečnu je to pár kroků".Miluju ho..
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipceder_john
nelíbí, třeba jen proto, že to naráží na jakýhosi bezejmenýho chrousta, což mi přijde trapný..jak když to píšeš na zakázku, a řekneš tohle by se tam mohlo hodit, protože je to zprofanovaný, ale psát vo kratkejch nazvech sou pro mě kecy bez pointy..
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipdadíková
že jste byli na chalupě, v jaké sestavě, to přece ví každej písmák...:))
takže kontext samosebou jasnej...navíc fotografická dokumentace...:))
ale stejně bych to nepotřebovala vědět, musím akorát mít načtenýho autora, to jo...
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipJiKo
:-)))
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipzaki
Zbora ako vzdy svojske a velmi sa mi paci...
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipJamjad
No působí to fakt úžasně. A člověk si to rád přečte podruhý. Skvělý!!!
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipchroustjazz
to je vynikající..až na to, že já nejsem žádná metafora 8¨-)))))))))))))))))))))))))))))))
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Trochu Ti ujela huba...zase. :o)
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipchroustjazz
jsem zkoušel číst kritiky..ale nějak mi to nejde..to jsou takové kydy..chjooo..8¨-)))
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
No jo no, co Ti na to napsat....že máš mimořádně pravdu :o)
10.11.2005 00:00:00dát kritice tipchroustjazz
asi jsem děsivě mimořádný..no 8¨-)))
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
!!!
09.11.2005 00:00:00dát kritice tiphai_mal
hm...
tip*
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipAugustin_Šípek
skvělé!!! t. jedna z nejlepších...
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipPřeslička
no je fakt, že v noci za vás bylo stydno;-)) ale tahle je povedená...
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipPřeslička
avi
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipabsurd
:))t
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipjabIkům
to jsou vtipálci, užaslí kritici...
teda ty seš vtipálek :))
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipMandarínek
hrozně se mi to líbí
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipDiotima
na Brdu je pěkná rozhledna, celá prosklená, tý brďo! t.
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Přeslička: vskutku, noce jsou již chladné, také jsem tam nastydl :o)
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipDaisy
*další pravda, nojo:)
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipdream
jojoj!
09.11.2005 00:00:00dát kritice tip(závorka)
jo, ale jo (líbí) T
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipdadíková
máš to fajnový...:))
t
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Daisy - každý máme tu pravdu trošku jinde :o))) Záleží skrz jaký nápoj se na ni díváš :o))
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipPacer
Tedy Zboráči, dobrý, akorát místopisně to vypada na trip po celý republice:)) co tam dělá ten olomouckej kohout??
jináč ano*
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Pacer: to nebyl olomoucký...nebo možná ano...ale v remixu Petuly. :o)
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipGarth
Zboro, ty snad ani nejsi lůza. *
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipHonza_Princ
už ten název je lázeň!*
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipSmetiprach
muhehe, jak by řekla slečna s myšmama... :-))
***
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Neni těch slečen už nějak moc? Ta s mišmama je která?
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipSmetiprach
ale né moje, swandrow přeci... :-)
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
To je slečna krysmáma přeci.
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipSmetiprach
ježíš... no tak krysmamá, to je fuk, stejně muhehe... :-)
09.11.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
a voni to vážně čtou a přikyvujou?

to je nějaká masová demagogie či co?

a nemysli si, že to svedeš na můj technickej mozek:))

já bych se jich i zeptal, co tam viděj... ale oni by mi zase napsali, že je to prostě dobrý a každý to vidí
až na pozorovatele:))
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Netřeba svádět...každý ví, že je to tak.
Strojař co píše básničky...kam ten svět spěje :o(
09.11.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
já se trochu těšil, že si popovídáme o těch písmenkách tam nahoře...



VŮBEC NEJSOU PODLE EVROPSKÝCH NOREM!!!
09.11.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
a propo: občas děkuju, že chodim mezi ty olejem ušpiněný s posuvkou v ruce, protože nebejt toho, tak si začnu myslet, že jsem vážně básník:)))

tady je zase moc uzavřená společnost... chtělo by to pořádnej skandál - a provětrat!:))
09.11.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Tak povídej

a teď ke druhé zprávě:
ad1 :o))))))
ad2 začni.
09.11.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
jak povídej? já už začal... ale tys neodpověděl, jen zavtipkoval
a tohle je dokonce i větší sračka než to moje... jen je to delší
klidně se vsadim, že žádný z těch lidí nedokáže pořádně obhájit, proč se mu to líbí... ono to totiž ani nejde


já tu pořád něco větrám, ale spíš mi jde o mě samotnýho... vichr sám asi těžko zmůžu
ale mohl bys mi pomoct a zkusil se vyptávat lidí, co na dílech viděj.. (i když já to pravidelně vzdávám a zase zkoušim)

hele, poesii nerozumim zas tolik,ale kravinu poznám


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.