Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak poznám v poušti listopad, aneb povídka z Měsíce

10. 11. 2005
7
2
4298
Autor
Zbora

Prý mám napsat povídku na motivy těchto slov: pruhované slunce dlouhý nos kaskáda netrpělivost Sedím před stanem, a přemýšlím, kolik listů ještě musí spadnout, aby skončil listopad.

Večer stály nad obzorem dvě slunce.

Jako vždy.

Jedno z nich však bylo oděno v pruhovaném tílku.

Sešel jsem po kaskádě z hlav trilobitů a zastavil se na okraji kráteru.

"pruhované slunce?" říkám si a nevěřícně kroutím boky.

Prach modré pouště mi omývá nohy, takže se zdá, jakobych stál po kolena ve vodě.

Voda.

Jak dlouho jsem ji nepil.

Když se přiblížila noc, hora před stanem na mě stínem dělala dlouhý nos.

Vůbec všechno se mi tady směje.

Uléhám do stanu a přemýšlím, jestli do rána pruhy nevyblednou.

Ve spacáku je větší zima než venku.

Nemůžu spát zvědavostí na svítání.

Ach, ta netrpělivost.


2 názory

tanec
18. 09. 2008
Dát tip
hm

Peeta
18. 11. 2006
Dát tip
libi! tipek

Noe1
04. 12. 2005
Dát tip
checht*

Alojs
18. 11. 2005
Dát tip
tyhle "tématický soutěže" přinášejí i jedna negativa. svazují. a to se projevilo nejenom tady, ale i u plovárny. Snad jen StvNovi jsem to sežral. Ale musím přiznat - sám bych se s tím lépe nevypořádal.

Zbora
18. 11. 2005
Dát tip
Alojs: jasně...díky....už jsi četl příspěvek od owerflow?...ten jediný se dá brát vážně.

Alojs
18. 11. 2005
Dát tip
ještě asi ne... mrknu na to.

Craerassy
13. 11. 2005
Dát tip
kdepak, tvé záchvaty já znám, přijdou a odezní..ten tanec zůstává:-)

:-)))

Milly
12. 11. 2005
Dát tip
Mně to připadá jako popis krajiny budoucnosti, kdy bude málo vody............. Jinak mi to přijde jako pěkný sci- fi.. :-) a FTIPNÝ. -t-

Dog_White
12. 11. 2005
Dát tip
Vždyť to přece není povídka.

Zbora
12. 11. 2005
Dát tip
Kytka: já taky. Crae: Tys to poznala? To si jediná...ostatní si mysleli, že mám záchvat.

plovárna
11. 11. 2005
Dát tip
Aby skončil listopad, musí spadnout ještě list s číslem 30. Pak může začít padat prosinec. A slunce stála, ne stály. Jinak to beru jako vtip... ale bohužel jsem se zas moc nesmála. Zkusím to vzít vážněji. :o)

Lakrov
11. 11. 2005
Dát tip
Nebylo by lepší, vyprdnout se ne soutěže a psát jen když máš v hlavě myšlenku? (Tím rozhodně nechci ríct, že by se tam nenašla.)

StvN
11. 11. 2005
Dát tip
Tak jo. Jsi celkem šikula, protože náznak atmosféry tam je, ale nedokáži si ji užít, protože jsi to fakt dost zkrouhnul. Jinak ta slova jsi nemusel do díla psát, o tom to taky je:)

ses tedy rozepsal... :-))

Zbora
11. 11. 2005
Dát tip
Stvn: chjo...tak to zase asi nevyhraju povídku z měsíce...a deset minut zbytečně fuč :o) Příště napíšu něco třeskutě povídkového!!! :o)) Díky za reakci...je fajn. Lakrov: ...v hlavě mašlenku?...slibuju, že až někdy nějakou pojmu, zkusím to...díky za radu :o) Květena: rozespal? Plovárna: je to vážné! :o)) ...díky za připomínku. Nicknick: dám :o)

psaaal... kruci, ste šici tak nenápadně nápadný?! :-))

Zbora
11. 11. 2005
Dát tip
Kluci?

nooo, to nevím, mám vobavu, že seš holčička.. :-))

plovárna
11. 11. 2005
Dát tip
Já jsem spíš myslela, že jestli sama něco napíšu, pojmu to vážněji :o) Mně přijde nejzávažnější to s těmi slunci :o)

Cobra
11. 11. 2005
Dát tip
No, pro mě je to zatím nejlepší dílko s těmi slovy - krátký, výstižný, pěkně napsaný. Ale asi jsem ještě nečetl všechny. Dávám tip.

Craerassy
11. 11. 2005
Dát tip
kroutím boky..ty tančíš, že joo:-))

Já myslím, že spíš než vystihnul atmosféru těch slov jsi je jen vyjmenoval...defakto. Ale možná je v tom nějaká filosofie, kterou mi mozek nebere :-). Ještě popřemýšlím.

hmm...my zase zkoušíme napsat báseň ze slov máslo, chleba, kolečko...to bylo včera napsaný na tabuli v jedné laborce a někdo se zeptal,jestli by to šlo...ale ať děláme co děláme, nějak nám to nejde...ono nakrájet máslo na kolečka je docela oříšek...a chlebu nechtějí narůst kolečka, i když ho krmíme máslem...:o) líbí TIP

Zbora
10. 11. 2005
Dát tip
Máslo, chleba, kolečko Co to říkáš, děvečko? Oříšky máš rozsypané Co se s chlebem přes noc stane? Nevím nevím děvečko kdes ztratila kolečko :o)

protiproudu
10. 11. 2005
Dát tip
prolog a prvních 5 vět ano:-) dám tip*

Zbora
10. 11. 2005
Dát tip
Děkuju :o))

Empty
10. 11. 2005
Dát tip
Jak sem říkal, je to úplně o ničem. Atmosféra z toho na mě zrovna nedejchá, i když si slova vtěsnal do dost krátkýho textu. takový soutěže sme dělali na základce při slohovkách a dopadalo to obdobně, slabý

:o) (o: :o) dvě kolečka chleba půl kolečka másla (Marilyn bude mít medvídě, musí se dokrmovat, když nechytí dost ryb)

Zbora
10. 11. 2005
Dát tip
Empty: Děkujůů :o) Brablenci: dokrmuj jí malinama a segedínem...to je prý lepší.

Zbora
10. 11. 2005
Dát tip
Ano, ano, chci si povídat, děkuji, těším se.

Netrpělivost Kas v kádi způsobil, že voda vytekla a trpělivosti zvadly růže přes mříže řas vídám jen pruhované slunce a dlouhý nos mého ostrova červeným majákem už léta nepřilákal loď :o) (o: :o)

Zbora
10. 11. 2005
Dát tip
Hrbol: ale jistě Pane, rozbiju prasátko a pomějeme se :o) Brablenci: skvělá...nechceš to zařadit do soutěže jako povídku...nikdo nepozná, že je to básnička :o) ...dám ti tip. A obligátní věta nakonec - je krajně neslušné zatížit dílo kritikou jej samotné výrazně kvalitou převyšující! :o))

ona je nějaká soutěž? My teď sledujeme spíš Totem, tam je soutěž, kam se dají poslat podzimní depky, to nás baví víc... se omlouváme no...ale kdybys psal líp, tak se Ti to nestane...:o)

Zbora
10. 11. 2005
Dát tip
Jasně...a Ty už si jí u mě vyhrála. :o)

nicknick
10. 11. 2005
Dát tip
no já obdivuju hlavně část nadpisu: "Jak poznám v poušti listopad"... to je pro mne velký... ostatní je jenom víc nebo míň zvlédnutá hra... ale zabývej se tímpodzimem v poušti a pak mi dej vědět:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru