Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Písmák =UMĚLEC?

21. 11. 2005
8
8
4860
Autor
Cookie

Víte tohle je trochu osobní. Trochu, ne moc. Je to totiž trochu problém nás všech...

Včera jsem přemýšlela. Dlouho do noci. Přemýšlela jsem o kritice jednoho človíčka a i když jsem jeho kritiku zprvu odmítala, začala jsem nad argumenty, které uvedl přemýšlet.

Tento člověk kritizoval to, že někteří lidé i zde na Písmáku získávají své tipy jako ohodnocení svého díla svými přáteli a lidmi z jeho klubů, případně z nálepky: redaktor - výběr. Jak to cítíte vy je vaše věc, třeba je to jen o pocitech mého já a několika dalších solitérů.

A tak:

Omlouvám se lidem, v jejichž klubech jsem byla za to, že z nich vystupuji, ale je to jen proto, že mi tato forma poezie a děl vůbec není blízká...ne natolik, abych byla schopná tvořit dílka, která vyhovují mým i jejich kritériím.

Uvědomila jsem si důvod, proč jsem se na Písmáka přihlásila, nebylo to ani tak proto, že bych snila o nějakém závratném úspěchu, postu uznávaného autora anebo z podobného zištného a ego pěstujícího důvodu - NE, to ne...chtěla jsem jen někde uvolnit své emoce, pocity a dát jim formu jaká se líbí mému srdci, ne ji předělávat, ale nechat ji tak...surovou, ale se zachováním všeho, co ji pro mne dělalo cennou...s rukopisem mého života, toho co cítím...bez toho pro mě tvorba nemá cenu,...a pro Vás?...

Nezáleželo mi na úspěších, ale na tom, aby moje tvorba měla hloubku třeba jen pro někoho, několik lidiček, ne pro všechny...-

-takže lidi - nechte si svoje kluby, nechte si i své tipy jestli chcete a dejte mi jen důvod dál psát - čtěte:-)

Pokud jste dočetli až sem, díky...

 


8 názorů

Cookie
05. 11. 2008
Dát tip
díky Ti:-)))!!!Jsem ráda, že to i po těch letech vyvolává chtěný efekt:-)))!

Cookie
16. 05. 2007
Dát tip
ok...že dik...ale ono je tady toho teďka dost jinýho...to je old dva roky...tak se drž spíš ty a ať tady nadeš nějakou good sebranku, begginere:-)))

Cookie
09. 02. 2007
Dát tip
jak já se ZLOBÍÍÍÍM:-)

Anetté
09. 02. 2007
Dát tip
Óóó..Tak to promiň, taky jsem ti tipla ;D

Cookie
09. 02. 2007
Dát tip
tak vidíš.. díky moc...tohle bylo taky dost konstruktivní:-) jo...tipouši nechť si poslouží:)))

Anetté
09. 02. 2007
Dát tip
Jo, docela s tebou souhlasím... A líbí se mi forma, jaks to napsala. Různý lidi mají různý názory a různí lidé různé názory různých lidí nepochopí(:. Nemám nic proti třeba i záporným, ale konstruktivním(!) nebo aspoň slušně a mile napsanýcm záprným kritikám, ale někdy se objevují kritiky, které nejsou konstruktivní a které jsou pomněrně ostré (jestli víte, jak to myslím). Pak se hodí použít takový ten osobní pocit "vykašli se na všechny" což docela zabíra. Ale i tak mi to tolik nevadí, nakonec jsem taky možná jen jedna z těch různých lidí, co nechápou různý lidi a jejich sprostý kritiky(((: Ale proti tipování nic nemám... A myslím, že jestli jsou tu ti, co to berou jako rvačku o tipy, těm, co to tak neberou to nijak neublíží a myslím, že naopak, spíš je potěší, když si někdo tipne ;D Nebo, ne? A kluby, myslím, že kluby naopak jsou jen prostředky, jak se dostat do okruhu lidí s podobnými názory a tudíž s větší možností, že bude tvoje báseň pochopena, a nakonec všechno je to dobrovolné, i kritika ((((o: Vlastně jsem spokojená.

Cookie
06. 04. 2006
Dát tip
Díky Štírko. Ten názor jsi napsala dost dobře a je v něm kousek pravdy. Píši kvůli emocím a je fakt že i ty typy potěší. Ale nejlepší je psát kvůli tomu že chceš aby tě lidi pochopili a je fakt že nepochopí každej. Musíte být na stejné vlně, no :-) Dík Tohodle názoru si fakt cením...

Štírka
14. 03. 2006
Dát tip
... pocity nepochopení se vytváří v každém.... Bolestivé zásahy od těch, které v prvé chvíli můžeš nazvat ignoranty, co nechápou... jsou také dost časté... Nikdy nestačí myslet "něco dobře"... i jediné nevhodně použité slůvkou zaviní nepochopení, nebo přímo odmítnutí... a o tom to taky trochu je : smířit se s tím, poněvadž všichni ti lidičky tady tvoří svůj svět... a v něm je vždy jednodušeji těm, co mají "silné zázemí", jako v normálním světě... rozhodně i tím "otloukáním" člověk získává.... Držím palce, piš dál, poněvadž určitě píšeš kvůli své vnitřní potřebě.... a ta nečeká na povolení, na schválení, na souhlas, na obdiv... ( i když plusové emoce jsou plusové emoce.... a jsou třeba...:-)

Cookie
29. 11. 2005
Dát tip
o.k. - já to akceptuju a ani trochu dramaticky !To byla vsuvka pro Nicollette) Dikas

Cale
26. 11. 2005
Dát tip
Coo : to byl jen povzdech, nic osobního .-) ba ani na kritiku si čáku nedělám

Nicollette
25. 11. 2005
Dát tip
trochu zdramatizovaný zdá se mi

Cookie
24. 11. 2005
Dát tip
to je stejně jedno:-)

Cookie
24. 11. 2005
Dát tip
fascinující...kritizuješ mě nebo lidi jdoucí tam kde slunce nesvítí???

Cookie
23. 11. 2005
Dát tip
Nejsem znechucená celým Písmákem...jen jsem napsala co mi tu vadí... A jo...budu psát jen tak jak chci:-) Jsou i lidi co to beru vážně a umí to...ale ne všichni:-( A já taky ne...al baví mě to:-)

Cale
23. 11. 2005
Dát tip
lidé ! bděte ! a do prdele :-)

Genor
22. 11. 2005
Dát tip
Já nejsem asi v žádným klubu, protože nevím jak se do nich přihlásit. Ani nevím že tady nějaký jsou. Jeden jsem si nějak náhodou založil, ale není tam nikdo. Kritiku píšu většinou buď když mě to hodně potěší, nebo hodně naštve. Když se mi báseň líbí, ale nevím co dodat, dám jen hvězdičku a konec...Nevim jak to tu chodí asi...

Cookie
22. 11. 2005
Dát tip
2America: nejsem čiastá duše, jen jsem tu napsala svůj názor 2jaza - já ti tvý ideály neberu, jsem ráda že jsi napsal svůj náhled na věc:-) 2Aiscis - jistým způsobem máš pravdu, já jsem po té pochvale totiž fakt toužila, pak mi ale došlo že tím, jak to dílko prezentuju z touhy po té pochvale, se vzdaluju svýmu původnímu(a podle mě důležitějšímu) cíli. Takže proto tohle:-) 2Paul:ty jsi mě hodně potěšil:-) 2jecko:Jo to je ono, já chci svůj styl nestyl, i když by neměl být na tak vysoké úrovni jako styl profláknutějších autorů, stačí mi někdo, nemusím mít uznání všech:-) 2papouch: jo jo...papoucha už tyhle věci nudí...:-) 2Genor:jasnej názor na věc:-)

Já si myslím, že bys měla využít stávajícího systému a založit klub... řekněme Citová výlevka, ve kterém by ses sdružila s podobně smýšlejícími, kteří jsou zde především proto, aby uvolnili svoje emoce, postěžovali si, poplakali někomu na rameni, zachycujíce toky svých citů ve stavu surovém, bez dalších úprav, bez pozdějších zásahů, jako záznam... atd. V takovém klubu pak můžete citové výlevy třídit a uspořádávat podle tématu, podle formy... když na to přijde... atd. Popřemýšlej o tom tak. A nemusíte se navzájem tipovat, nemusíte si psát kritiky... jen se tak virtuálně vezmete kolem ramen... a navzájem si uděláte, co potřebujete, já pomůžu tobě, ty pomůž mi.

Cookie
22. 11. 2005
Dát tip
2MaximaGali - s hodně věcma. který jsi tu uvedla souhlasím 2jenyk - mám důvod a od ostatních ho nečekám, neboj:-) psát mě baví a chci psát dál, ale aby mě to bavilo musím tvořit to s čím vnitřně souhlasím:-) 2volvo - jako takovy klub zbaveny komerce:-) Jako myšlenka je to super, ale jsou lidi, co se do škatulek zaplácávat nenechají, jinými slovy - o žádný klub nestojí - a co bych pak měla v klubu:-)))? 2ciernytulipan - stačí pochopit, nemusíš se tím trápit, a dobře pro tebe, že to neděláš...tobě stačí že tvým dílům rozumí tvá rodina, takže tě netrápí jejich případné odmítnutí kritikou..mě trvalo 14dní co jsem tady(na Písmáku) než jsem pochopila, že u mě tomu tak není, a chtěla jsem splynout s proudem...nejdřív...ale vnitřně mi to poněkud...nejde:-)

Daša
22. 11. 2005
Dát tip
Koukám, že jsi docela znechucena Písmákem. Mně někdy taky připadá, že se tipy dávají kamarádsky, ale zase ne vždy... Jde o autora a o toho, kdo mu to píše....Piš jak chceš, já to dělám také

Eidam
21. 11. 2005
Dát tip
no comment

Eidam
21. 11. 2005
Dát tip
je tvůj

Cookie
21. 11. 2005
Dát tip
dík ,nemusels...lepší by byl ten comment:-)

Eidam
21. 11. 2005
Dát tip
to nejde. je to výstižný až až :)))

Cookie
21. 11. 2005
Dát tip
díky, přesně o tom jsem mluvila:-)

hai_mal
21. 11. 2005
Dát tip
No...pokud vím, tak jsi členem (tedy ještě stále jsi) obou mých klubů a nevzpomínám si, že bych právě tobě dávala nějak zvlášť tipy nebo dokonce Výběr. Podrobnější kritiku nebo názory ano a to, myslím, na tvé vlastní přání... Jasně, piš si jak ty chceš, zaškrtni, že autor nestojí o hlubší kritiku a můžeš zůstat svá jak dlouho budeš chtít. Já osobně jsem už kritiky přestala psát, protože na to nebyly dobré reakce a byla jsem denně zavalena množstvím rozhořčených zpráv. Proto je od včerejšího dne nepíšu. Takže klidně piš......já tě číst budu a když se mi to bude líbit, dám ti tip ikdyž ho třeba nechceš :-)) Hezký večer i tobě :-)

see_jay
21. 11. 2005
Dát tip
yo ... yo yo yo. Akorat ja nemam znamy a me nikdo netipuje :D Vsak ve fsem souhlasim. Ja sem sem vlezl jeste kvuli te komunite ... ;) Dik

Cookie
21. 11. 2005
Dát tip
Nebylo to vůbec namířeno proti tobě, nebo proti tvým klubům...a nejsem...už nejsem jejich členem:-) Nebylo to o mém díle nebo mých tipech, ale o tom, co jsem už na Písmáku četla a taky o tom, že se nemůžu vyvíjet směrem tvých děl...dejme tomu že ty jsi vážná hudba a já jsem punk nebo hip hop...nemůžeme myslet stejně...z tvých klubů jsem vystoupila jen proto, že jsem si uvědomila právě to co jsem napsala... pochop to jako věcnou kritiku na celý systém Písmáku, ne na tebe:-)

Cookie
21. 11. 2005
Dát tip
vidíš, já jsem sem lezla taky i kvůli komunitě...a jsem pořád tady.....lidi si tipnou i díla neznámích, když budou dobrá, aspoň některý lidi... yo a není zač:-)

hai_mal
21. 11. 2005
Dát tip
Ale já to taky neberu vůbec jako namířené proti mě :-) Dobře, nechceš být v v klubu, nechceš, to je tvoje rozhodnutí:-) Tvojí dnešní úvahu nebo kritiku samozřejmě beru na celý server a lidi v něm.....ani mě nenapadlo to vztahovat jen na sebe, proč taky ? Cítila jsem jen potřebu ti něco k tomu říct, protože se zmiňuješ o klubech a právě v mých jsi byla. To je v pořádku, o nic nejde. :-)

Tramtarka
21. 11. 2005
Dát tip
Neee,hai-mal,to není fér,samozřejmě,že někdo kritiku neunese,ale když zaškrtne:autor stojí o hlubší kritiku,tak si za tím má stát,spoustu lidí čeká na takové kritiky jako jsi třeba psala cookie...tak jim tu šanci neber:)mluvím i za sebe,samozřejmě podle mě si člověk může vyslechnout kritiku ale zůstat svůj

Cookie
21. 11. 2005
Dát tip
jde to...ale každý se rozhodne o tom, co mu to dává a co mu to bere....

America
21. 11. 2005
Dát tip
ach ty jsi tak čistá duše rozplakal jsem se do klávesnice a teď se bojím, že mi zkratuje

jaza
21. 11. 2005
Dát tip
objektivní názor... pro mě je ale písmák především nějaký druh zkušenosti a konfrontace s ostatními autory

hai_mal
21. 11. 2005
Dát tip
Tramtarka to zaškrtnutí však ještě neznamená u každého, že o tu hlubší kritiku fakt stojí :-) Moje názory pod díly byly ode mne dobře míněné, ale znáš to......za dobrotu na žebrotu a to ani nemluvím o tom, kolik mi to zabralo času analyzovat každé dílo, číst třeba i další díla toho autora pro srovnání atd...a napsat pak něco, co by mělo hlavu i patu :-) Vím jak to myslíš....a já jsem už včera oznámila v jedné diskuzi, že jsem ochotná napsat své názory na přímé požádání autora, tedy jen v případě, že o mou kritiku skutečně stojí. Stojíš-li o ní i ty - budeš tuším teprve třetí kdo o tohle požádal :-) Ano, vyslechnout dobře míněnou kritiku je dobré v případě, že někdo chce psát třeba ještě líp....a přesto může zůstat svůj. Kopírovat něčí styl nemá smysl a většinou se to stejně pozná. Ale každý zraje. I básník.......:-) A můj pohled na básně je velmi subjektivní, přesto ne tak subjektivní jako pohled samotného autora. Takže budeš-li chtít, můžu tvým pracem věnovat zvláštní pozornost a o totéž můžeš požádat kohokoli tady,myslím, že ti většina vyhoví. :-) :-)

Aiscis
21. 11. 2005
Dát tip
Taky bych uvítal podrobnější kritiku od kohokoli, možná budu nesouhlasit, to je ale subjektivní, možná budu obhajovat to je otázka ješitnosti, ale nakonec si to vemu a přeberu, možná se poučím, říkám možná ano, ale to znamená, že je to k něčemu, proto taky píšu svoje kritiky. Cookie: Udělala jsi mi radost, protože, osobně jsem o tomhle tématu uvažoval hodně dlouho, nejenom o tom tipování, ale o kritikách obecně, nicméně nesouhlasím úplně, protože vnitřní rozpoložení autora, jakožto styl psaní, který mu nejvíce vyhovuje¨reprezentují jím zvolené kluby, ve kterých chce eventuálně být...a pokud mu to umožní majitel klubu i je:-), tedy samozřejmě pokud jsi prokletým básníkem, jen stěží půjdeš do klubu, zabívajícího se tvorbou pro děti a naopak. Jde o výběr. Samozřejmě pokud nejsi v klubech, které by tématicky přivítali tvoje dílka musíš se nutně spokojit s poněkud menší čteností a samozřejmě s mnohem menším počtem tipů, ale pokud ti jde o objektivní hodnocení stačí ti sem tam dát dílko prostě jen volně do arény, aniž bys ho umístila do klubu a uvidíš jak na tom opravdu jsi. Stagnace je zajímavá, nezhoršuje se to, ale taky se to nezlepšuje, to je podle mě problém, asi nesouhlasíš, ale člověk nikdy nedělá něco aby to bylo, ale dělá něco aby to bylo něco, tedy čeká pochvalu, jinak tě ta práce nenaplňuje. Teď to tak třeba nevydíš ale časem to jistě pocítíš....

jecko
21. 11. 2005
Dát tip
čéče, no, čo povedať...kdesi som čítal taký názor, že ak ti kritika na začiatku príde negatívna, tak ju nečítaj...ono, takisto platí, že kritik je ako eunuch v háreme. môže kritizovat techniku, ale sám nič podobné nedokáže... nikdo nenapíše dielo úplne tvojím štýlom. to dokážeš iba ty. niektorým ľuďom sa budú tvoje diela páčit vždy...a niektorým nikdy... s tým nič nespravíš... no, to je asi všetko... j.

papouch
21. 11. 2005
Dát tip
mchecht :-)))) každýho zhruba půl roku se némlich todlenc stejný opakuje (s mírnými obměnami) Dycky se pár lidí pohádá, pár se jich nasere, pár se jich urazí, pár se jich utvrdí ve své nabubřelosti a povýšenosti .. atd .. ale dycky to dopadne stejně ... :-))) Už z toho mám plezír jsem tu už metuzalém 6 let a je to imrvérefurt (mmch. krásný český výraz, že?) némlich TO STEJNÝ .-)))) bhééé

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru