Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vánoční

24. 11. 2005
4
0
3553
Autor
Mezon

Na tuhle písničku jsem si vzpomněl dneska ráno v autě cestou do práce. Napsal jsem ji asi před 15-ti lety pro svou tehdy pětiletou neteř. Dodneška, kdykoliv se navštívíme, musím jí tu písničku zahrát a zazpívat. Pozn.aut. Je to v céduru a i po těch letech je mi Děda Mráz bližší, než Santa Claus.

ledové květy na oknech
a vůně jehličí
jak myška běží mráz po zádech
když vítr zafičí

        děda mráz se usměje
        a promění sám
        sněhobílé závěje
        na sladký marcipán ... (2x)

když kometa nocí letí
smíte si něco přát
vždyť úsměvy šťastných dětí
má každý člověk rád

        děda mráz se usměje
        a promění sám
        sněhobílé závěje
        na sladký marcipán ... (2x)

Marcela.K.
03. 01. 2006
Dát tip
...hele...a co kdyby se usmál někdo jinej...třeba tatínek...ti dokážou v očích maličkých holčiček zázraky! :-)

Mezon
30. 11. 2005
Dát tip
... ale vodku chlastáš ... cóóó ... ??? ... ta ti sice taky dokáže rozhaprovat pajšl ... ale jako rekvizita dobrý ... že ... ??? ... ... teď vážně ... jestli z celý básničky vnímáš jenom dědu mráze ... potom ti není ani rady ... ani vzájemný hospodářský pomoci ... ... sleduj to se mnou ... ledové květy ... vůně jehličí ... myška ... fičící mráz ... sněhobílé závěje ... sladký marcipán ... kometa ... dětské úsměvy ... ... tak co ... ??? ... pořád nic ... ??? ... dobře tedy ... ... děda ... dědoušek ... dědeček ... ... mráz ... zima ... rampouchy ... zmrzlej nos .... ... jestli ani tohle nezabralo ... no tož to ti přeju hezký blití ... ... navíc si mně docela dojala tím jásáním na povel ... to je asi ňáká pražská vymoženost ... nebo co ... ??? ... k nám na vesnici to ještě nedorazilo ...

Diana
30. 11. 2005
Dát tip
Vodku nepiji a ani z Prahy nejsem - prostě samá voda... Snad bys nezuřil, že se tvá básnička jedné bezvýznamné osobě z větší moravské vesnice nelíbí? To by tedy byla úroveň, to ti řeknu.

Mezon
30. 11. 2005
Dát tip
... ale já nezuřím ... k tomu je zapotřebí mnohem ... mnohem víc ... jenom mi neleze do kebule ... že tě z celý tý jinak docela miloučký říkanky zaujal jenom ten děda mráz ... nic víc ... nic míň ... ále co ... každej sme ňákej ... já sem třeba tuhle v hospodě odmítnul fantasticky vypadající a úžasně vonící žraločí stejk ... jenom proto ... že mi k němu dali americký!!! brambory ... no co bys temu řekla ... ??? ... ... ale jak říkám ... když to nende ... tak to nende ....

Diana
30. 11. 2005
Dát tip
Tak vidíš, to přesně ono. Přece jsme se pochopili.

Diana
29. 11. 2005
Dát tip
Básnička mi živě připomíná časy jolky, Dědy Mráze, jásání na povel, šťastné družby se Sovětským Svazem na věčné časy a nikdy jinak. Každá rekvizita těch dob mi zvedá žaludek. Melodie to nezachrání...

Incognito
28. 11. 2005
Dát tip
jeje, ta je pěkná ;-) škoda, že neslyšim melodii... tip*

Mezon
25. 11. 2005
Dát tip
... včera večer jsem byl se ženou a s dětma u rybníka vyvenčit psa ... krásně sněžilo ... a když jsme se vraceli domů ... tak jsem tu písničku manželce zazpíval (ona ji ještě nikdy neslyšela a ani netuší, že jsem něčeho takovýho schopný) ... poslouchala mě s otevřenou pusou ... a myslím ... že se do mě ještě víc zamilovala ... jestli je to teda vůbec možný ... ... dneska ji zazpívám Verunce ...

K_Anče
25. 11. 2005
Dát tip
...dojemné

Marcela.K.
25. 11. 2005
Dát tip
...no vidíš...nakonec tě třeba nezabije...hlasuju taky pro Ježíška...už mám těch cizáckejch vlivů dost...dostaneš tip,až napíšeš něco pro Verunku (s Ježíškem ;-) !!!

K_Anče
24. 11. 2005
Dát tip
asi se líbila, co? Sladký marcipán maj malý holčičky rády... to slovo je vůbec moc hezký.

Mezon
24. 11. 2005
Dát tip
... byla z ní tak nadšená ... že sem si vo sobě začal myslet ... jakej nejsem génius ... mno ... já si to teda vo sobě myslím do dneška ... ... aj ta melódyja se mi celkem vyvadla ... trošku sem vykrad jednu goťákovu ... ale fakt jen trošku ... ... fakt sem na sebe pyšnej ...

:o) !!!

Mezon
24. 11. 2005
Dát tip
... tý vole ... škopek valí můj song ... já rostu ... taky mám chuť si típnout ...

Mezon
24. 11. 2005
Dát tip
... no ... vona se původně nejmenovala nijak ... todlecto sem k tomu přišpendlil teprv dneska ... bez velkýho přemejšlení ....

Bernies
24. 11. 2005
Dát tip
Děda mráz je trošku zprofanovanej ruskou nadějí, ja spis Jeziska - to je taky nadeje, ale je mi blizsi no. Nicmene, C dur slysim, textove chytlavy, zapomatovatelny a fajn pro detskou dušičku!

hai_mal
24. 11. 2005
Dát tip
já taky hlasuju pro Ježíška :-) ale tip* dám stejně:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru