Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Otázka

Výběr: hai_mal, , empathetic_embryo, , Print
24. 11. 2005
26
0
7281
Autor
pozorovatel

obrazek [http://www.saudek.com/photos/70-05.jpg]

„mě jenom zajímalo

až po smrti budeš držet vzpomínky

jestli stále budu krásná

nebo zavřeš dlaň"


pozorovatel
20. 03. 2006
Dát tip
to jsem se uklidnil..

Plicnik
20. 03. 2006
Dát tip
budeš... *

Aymi
24. 12. 2005
Dát tip
tohle je křesťanská břečka, pozorovateli. Ta dlaň říká více než ten text (bohužel). K fotce: líbí se mi vrásčitost té dlaně, je skoro tak vrásčitá jako ta moje. Ale já jsem o dost mladší než majitel té dlaně :o) No, vlastně jsi tomu majiteli tu dlaň usekl - tim textem. Nebo je možná na "hodnocení" dílek už pozdě, nevim, nechytla mě :o) 0,3 tipu :o)

pozorovatel
24. 12. 2005
Dát tip
mě jen chytla ta myšlenka celý je to málo, vim díky:))

G_B_Show
17. 12. 2005
Dát tip

Alojs
06. 12. 2005
Dát tip
do pohody :) *

Pisces
04. 12. 2005
Dát tip
nečetla jsem kritiky, takže ve vzduchu visí otazník... nejdřív byl obrázek nebo dílko? /znáš to - vejce nebo slepice?:)/ pokud dílko, klobouk dolů k nalezenému obrázku, pokud obrázek, klobouk nahoru k těm čtyřem řádkám..

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
obrázek:))

Pisces
04. 12. 2005
Dát tip
tak to jo :)

pekna to je asi tak vse ale za minutu si ji uz nebudu pamatovat...

Zbora
30. 11. 2005
Dát tip
Tím bych si tak jistý nebyl...určitě trochu přidal, ale zas tak moc ne :o)

pozorovatel
30. 11. 2005
Dát tip
ty jsi na mě tak hodnej:)) že ty mě chceš zase pozvat na večeři?:)) jdeš dnes na čtení?

Zbora
30. 11. 2005
Dát tip
Kam?

pozorovatel
29. 11. 2005
Dát tip
pořád nechápu... hele, zkus to jednoduše:))

kassiope
29. 11. 2005
Dát tip
Ju, ju... :o)

kassiope
28. 11. 2005
Dát tip
Jo jo, Saudek to je borec... tudle se mi o něm zdálo.... no, fotku bohužel nevidím, možná je chyba na mém přijímači... jinak poetka líbí, pěkná myšlenka... ale čekala bych víc... i když v ní cítím tu jednoduchost a lehkost... možná by mi pomohl k té atmosféře právě i ta fotka....

pozorovatel
28. 11. 2005
Dát tip
já se bál víc napsat:)) občas mi víc slov škodí a fotka je hezká:)))

Zbora
28. 11. 2005
Dát tip
Velmi dobrá věc...povedla se Ti dokonale. t.

pozorovatel
28. 11. 2005
Dát tip
jsem si řikal, že by se ti mohla líbit:)) ale je to saudkem...

kassiope
28. 11. 2005
Dát tip
tak musím uznat, že fotka dělá skoro polovinu básně... s ní se to líp chápe, líp kreslí, vnímá... (už mi to jde :o).... a opravdu - je pěkná.... a já dostanu jeho Best of Saudek.... vod ježíška... :o)

pozorovatel
28. 11. 2005
Dát tip
tu velkou knížku? tu mi pučíš!! protože je hrozně drahá a já si ji nechtěl koupit, protože mám internet:))

kassiope
28. 11. 2005
Dát tip
hm, to ale nikdy není ono, víš? přece když něco můžeš držet v ruce, je to mnohem lepší než na to jenom koukat :o) no asi to nejni ta veliká, ta obrovská myslim - za 2500, ale tu menší, je to taky best of..... stojí jen 500 a jsou v ní jenom samé fotografie, žádný údaje, což mě trochu mrzí.... jinak bych ji třeba vzala sebou na sraz někdy...

pozorovatel
28. 11. 2005
Dát tip
kassiope: mám od něj tu nejlevnější, ale ještě jsem ji nečetl...jsou tam malý černobíý fotky:)) vem je na sraz:) na netu jsou seřazený myslim Kid: co?

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
jenyk: ten klub neznám, je na žižkově?

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
ty už mě nemáš rád...

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
takže mě miluješ

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
co nemůžeš? si tu hezky povídáme... nerváku:)

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
říká se pomoc já tě jenyku, nechápu... mám ti snad poslat fotku s podpisem?

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
tak co bys chtěl k ježíškovi?

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
je hezké, že jsi skromný

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
jak víš, kde bydlim?? pudem na čaj...tak bezva! v kolik?

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
to ještě tak!

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
co je aťas? tak to ti přeju:))) já možná vydám malou knížečku..heč!:))))

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
a v tom ateliéru jako něco vystavujete, jo? pošli:)

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
obrázek je trochu smutnej, ne? ale pěknej.....a to se mi tvý obrázky líběj málokdy:))) Šupina? to neznám.... ale máš se!:) a hlavně, že moc.... baví:)) to nám taky občas něco zrediguješ:))

Mila_cik
26. 11. 2005
Dát tip
tohle je parádní.....líbí se mi

slo chce vsechny nastvat viz ta jeho basen obzenstvi!! vrr no tak jo. je to neskutecny. k zaplakani. v dobrym slova smyslu.

pozorovatel
25. 11. 2005
Dát tip
já jsem tuhle myšlenku/pocit jen objevil v tý fotce.. a jsem rád, že jsem to zahlíd pozorovatel

Andulka
25. 11. 2005
Dát tip
kdyz nekdo ma nekoho opravdu rad....kdyz nekdo s nekym v lasce zije po leta....jeden pro druheho jsou nekrasnejsimi lidmi na svete....protoze krasa je ucelena, nejde jen o krasu tela, ale i duse, myslenek, krasu casu ztravenym spolecne, krasu celeho naseho byti.....a pokud to jednou nalezneme....neptame se takoveho otazky, protoze na ne davno zname odpoved...:-) Jednou vetu, dobry napad foto+ poezie, ale ta poezie tu vysla slabe, tak na prazdno...

pozorovatel
25. 11. 2005
Dát tip
píšeš mi o něčem jinym, než o čem jsem psal „mě jenom zajímalo až po smrti budeš držet vzpomínky jestli stále budu krásná nebo zavřeš dlaň"

Andulka
25. 11. 2005
Dát tip
nepisu...:-)...promin, proste jsem chtela rict, ze to z ni hezky, ale je to takove placnuti do prazdna.....protoze mame-li nekoho opravu radi....vzdycky bude pro nas krasny...navic krasny ani neni to slovo, protoze v tom smyslu slova je to lidem i ukradeny.......nezavirame dlan za lidmi, ktere jsme milovali....oni jsou porad s nami...i kdyz je nemuzeme uz obejmout a citit teplo jejich tela....v myslenkach jsou s nami porad...:-)

JiKo
25. 11. 2005
Dát tip
be z té fotky a vědomosti o ní se z takové minibásně rozhodně nedá vyluštit o co v ní jde, a já rozhodně nemám rád básně u kterých se musí hádat jen proto že autor neumí indukovat do básně celou myšlenku sdělení a vypomáhá si berličkou - obrázkem (což se běžně dělá s názvama)

papouch
25. 11. 2005
Dát tip
já bych mysel, že je to Majk Žegr z Rohlíkstouns

Mezon
25. 11. 2005
Dát tip
... moc hezký ... fakt ... ***

pozo, tedy, já zírám..... vkusně tu kloubíš fotku s dílkem, vzácná to kombinace obou skoro dokonalých! tv

pozorovatel
25. 11. 2005
Dát tip
Andulka: nebo zavře dlaň, že nevydrží ten pohled a bude chtít radši zapomenout... JiKo: obrázek že je berlička? to ani nápad! báseň je v krátkosti jasná, i když dovoluje víc možností... normální otázka jedný holky... (třeba jako...budu po smrti v někom žít? a jak?) to bys to musel vysvětlit a neházet po mně jen slovama, že to neni jasný..... co neni jasný? jenyk: tak zkus vondráčkovou....

pozorovatel
25. 11. 2005
Dát tip
neni to gramatická chyba?

pozorovatel
25. 11. 2005
Dát tip
tak já se těšim, až mi sem jenyk něco napíše a von se mi směje... pane učiteli, pane učiteli....!:)

pozorovatel
25. 11. 2005
Dát tip
...ale psát umíš

pozorovatel
25. 11. 2005
Dát tip
neser a napiš něco hezky věcnýho k básničce! ale rychle!!

Print
25. 11. 2005
Dát tip

KayTee
25. 11. 2005
Dát tip
mrazivé *

Shellinka
25. 11. 2005
Dát tip
***

Z toho jidla jdu zvracet, ale saudeK je bozskej

Zuzulinka
25. 11. 2005
Dát tip
*

pozorovatel
25. 11. 2005
Dát tip
Gibby: to je pravda, on se chová božsky:)))) je dobrej jenyk: sprosťáku! tak kdy se sejdem?

StvN
25. 11. 2005
Dát tip
Tak jo, chytráci. Důležitý je, že nutí k zamyšlení. Neni úplně dokonalá, protože mě v první chvíli napadlo - až po smrti budeš držet vzpomínky - jak můžu po svý vlastní smrti držet vzpomínky? Ale jedná se asi o její smrt. Nicméně fotku jsem ignoroval. Nemá smysl spojovat poesii a fotky víc než jako inspiraci. Neni dokonalá, ale je svým způsobem hluboká a mnohomluvná, protože - pro Andulku - láska, ( to neni, jak říkáš, když se máme rádi:) to se měli rychlý šípy taky) láska je neustálá pochybnost. O lásce se přece musíme vzájemně přesvědčovat každý den a po smrti ještě víc. Andulko! Nemá smysl se se mnou hádat, můžeš jenom souhlasit. Kikine, dobrá práce. Na výstavu asi teda zajdu. A možná by si to Saudek měl přečíst.

pozorovatel
25. 11. 2005
Dát tip
hezky! ta věta/báseň musí být snad i nedokonalá... jinak by byla dost umělá a nebyla by to JEJÍ věta na saudkovi fotky jsem začal psát básničky, tak mu to pošlem celý a on mě vydá!:)))

Andulka
25. 11. 2005
Dát tip
StvN - nemuzu s tebou souhlasit....:-) nemyslim si, ze laska je neustala pochybnost.....mozna, kdyz je ti kolem dvaceti...:-) Laska, ta laska, ktera prezila roky, desetileti....tam uz nejsou zadne pochyby.... ". O lásce se přece musíme vzájemně přesvědčovat každý den a po smrti ještě víc"...-> naopak....o lasce nemusis presvedcovat vubec.....vidis ji denne v ocich toho druheho, v reci a gestech toho druheho......A kdyz jeden pak odejde.....ten druhy ho pak citi kolem sebe....a je s nim v myslenkach..... Matka taky nemusi presvedcovat sve dite, ze ho miluje....:-) Potkat v zivote partnera, kdy jeden dela druheho stastnym, kdy va jsou jeden......je dar....a ja vam ho preju vsem...:-)

pozorovatel
25. 11. 2005
Dát tip
"Laska, ta laska, ktera prezila roky, desetileti....tam uz nejsou zadne pochyby...." to už ale neni láska, to je dohoda (Plzák) a na lásku bych se v týhle diskusi a vůbec v kontextu s básní dost vykašlal - vůbec sem nepatří a je to iluze, kterou každej chce jinak... aleluja a mír v duši

StvN
25. 11. 2005
Dát tip
Jsi umanutá.

pozorovatel
25. 11. 2005
Dát tip
StvN:)))ty jsi blbej!

sidonia
25. 11. 2005
Dát tip
to by me taky zajimalo:(

bez vobrázku by se nám nelíbila...(a s obrázkem se nám taky nelíbí...) nic novýho ani zajímavě podanýho v ní nevidíme... žbluňk...

pozorovatel
25. 11. 2005
Dát tip
a v ní vidíte?

sklenář
25. 11. 2005
Dát tip
*

sidi
25. 11. 2005
Dát tip
Moc krásné čtyři řádky. - A že nic nového pod sluncem? Skutečný člověk není pořád jiný, ten je jednou daný a moc s tím nenadělá.

hai_mal
24. 11. 2005
Dát tip
nádhera.....až mě z toho mrazí (i bez té fotky je ta miniatura krásná) T+V

Loutka
24. 11. 2005
Dát tip
to je ženská na tom obrázku? já myslel, že někdo z Beatles nebo tak něco*

hai_mal
24. 11. 2005
Dát tip
aby nedošlo k mýlce, já nikdy nehodnotím fotku, protože velmi umocňuje celé dílo, naopak si to vždycky na monitoru posunu tak aby mě ta fotka neovlivňovala :-) - a když je fotka mnohem lepší než báseň pod ní pak je to smutné... V tomto případě je ta miniatura podle mne krásná svou hloubkou

dobrý nápad....t.

jo,hezký chlapče...

pozorovatel
24. 11. 2005
Dát tip
díky já jen byl na saudkově výstavě a čekal porno a přitom našel poetický obrazy takže saudek za to může!

hai_mal
24. 11. 2005
Dát tip
Saudek ? - hm... v tom případě je ta fotka ještě výmluvnější (stařecká ruka drží v dlani /už jen zvolna na řetízku/ své mládí, vzpomínky na dávné časy, všechna přání a touhy...smutno z toho přímo čiší.......)

jaza
24. 11. 2005
Dát tip
mě to přijde taky dobré...*

pozorovatel
24. 11. 2005
Dát tip
hrbole, si piš! já mám kolty proklatě vysoko

tristes
24. 11. 2005
Dát tip
to je fakt krásný, hluboký.. saudek by si to měl přečíst ;o)

plovárna
24. 11. 2005
Dát tip
Hezká ruka.

pozorovatel
24. 11. 2005
Dát tip
ty moc saudka neznáš, že jo? u něj jsou všichni ženská:)

Aimee_Dee
24. 11. 2005
Dát tip
co na to rict? snad jen, ze zalezi na kazdem z nas jestli budem krasni nebo zavreni v dlani. Satori Prelet nad kakaccim hnizdem miluju :) a je mu fakt dost podobnej

JiKo
24. 11. 2005
Dát tip
Já Saudka znám :-) bez tý fotky je to bezesmyslu, s tou fotkou je to krávina když je tam chlap

až po smrti budeš držet vzpomínky jo, zřejmě je na té fotce chlap(a nejni to indián z přeletu, toho poznám:-)), tedy bych ji radši dala pryč... protože báseň je lepší!!! jen jsem se lekla tady té obnažené ženštiny...tak asi vypadá má babička, když je nahá...no, radši to ale nebudu zjišťovat:-) tak ju, máš u mě típka:-)

Genor
24. 11. 2005
Dát tip
moc dobrý

morgy
24. 11. 2005
Dát tip
*

slonovina2
24. 11. 2005
Dát tip
chuťovka*

pozorovatel
24. 11. 2005
Dát tip
JiKo, poslední sklenička: jak víš, že chlap? je to ženská!:) JiKo: proč by ta báseň nemohla být bez fotky?

pozorovatel
24. 11. 2005
Dát tip
slonovino! tohle mi nedělej! já dnes večeřel jen toasty a šunka asi byla zkažená a mám hroznej hlad!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru