Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co je slyšet, když spí

Výběr:
26. 11. 2005
13
0
5802
Autor
Kandelabr

Každý jeho sebemenší pohyb jako by byl propočítán s neuvěřitelnou přesností, každé gesto mělo své neochvějné místo ve velkolepém minimalistickém baletu, jakým byl způsob, kterým kouřil cigaretu a přesto jeho pohyby byly věcné, civilní a zároveň sdílné a naléhavé. Dým se splétal do oblačně sametových čínských draků, vláčných pánů vzduchu.

Věděl o mikrofonech v bytě, miniaturních kamerách s nočním viděním, zřetelně slyšel neslyšitelné cvaknutí odposlechu v telefonním hovoru, cítil na těle každou štěnici, zašitou v záhybech šatů. Všiml si drobné změny ve způsobu řeči jeho ženy, všiml si, že má trochu jemnější vlasy a trochu jinak se usmívá.

Soused byl o něco menší a přestal mu přidržovat dveře od výtahu. Jeho žena při otevírání dopisní schránky už nedržela kabelku v podpaží, ale pokládala ji na zem.

Dům zešedl a přikrčil se, okna zčernala a obloha se naježila.

V noci, když ležel v tichu vedle té, kterou vyměnili za jeho ženu, když ležel a pomalu se točil a propadal do spánku, když tiše snil a jeho mysl tančila neznámem jako cigaretový dým,v té tmě, v tom tichu, bylo jasně slyšet hučení malého přístroje v jeho hlavě, kterým zaznamenávali jeho sny.
tymoly
04. 08. 2006
Dát tip
good work man:) ne ted vazne - libilo se mne to hodne.

pozorovatel
19. 01. 2006
Dát tip
napsal bych sem něco intimního, čím bych ukázal, že občas mám stejný pocit... ale je to příliš intimní tak jen: dostalo mě to

alina
30. 12. 2005
Dát tip
huh.... pěkná schíza!

pekylau
28. 12. 2005
Dát tip
Máš zajímavý způsob psaní. Doslova se tě musím učit číst. Ale stojí to opravdu za to. Líbilo. T.

Jinny
29. 11. 2005
Dát tip
Mě to ze všecho nejvíc připomnělo Bradburyho. Hezkej smysl pro detail a jako vždycky dobrej konec *

Plopez
28. 11. 2005
Dát tip
usmál sem se u toho

Finch
28. 11. 2005
Dát tip
Joj, tohle mě potěšilo. Jako že obvykle tyhle až-příliš-krátké-věci nemám rád, tak tohle se mi fakt líbilo. Dokonce až tak moc, že dám tip.

Andulka
27. 11. 2005
Dát tip
no, to ja z toho byla zase nejak mimo...:-)

fungus2
27. 11. 2005
Dát tip
Opravdu výborné**

Eseth
27. 11. 2005
Dát tip
....čet si 1984...od orwella?:)...pěkné...zajímavý nápad...t

Eseth
27. 11. 2005
Dát tip
..a líbí se mi název....

Kandelabr
27. 11. 2005
Dát tip
eseth: díky, orwella jsem četl, pár let už to bude... :)

MeTB
27. 11. 2005
Dát tip
Kandelábre, Kandelábre...já bych chtěl číst dál. Ty to vždycky tak pěkně rozehraješ a pak to utneš.

StvN
27. 11. 2005
Dát tip
Výborně. Já bych dál ani nemusel, možná už jsem zvyklej, že to děláš takhle.

Rabb
26. 11. 2005
Dát tip
Z hezky rozvinutých vět se postupem vynořila variace na Big Brothera či Vyvolené, ale nakonec z toho vyšlo skvělé sci-fi... T!P

Rabb
26. 11. 2005
Dát tip
Jdeš mezi oblíbené, nevadí???

Kandelabr
26. 11. 2005
Dát tip
rabb: nevadí, naopak. ale na realityshow jsem teda nemyslel, chtěl jsem navodit jinou asociaci. ach jo. ale máš pravdu, nabízí se to...

Rabb
26. 11. 2005
Dát tip
Ona RealityShow mi jen lehce proletěla hlavou... ...celkově je to, dle mého soudu, povídka geniální. Navození pocitu, že v době, kdy o tobě "ti nahoře" ví všechno a ty nemůžeš utéct ani do svého jediného úkrytu; do snu, je děsivá... ale s trochou fantazie lehce představitelná... Mohu poprosit o kritiku u mého posledního braku???

hai_mal
26. 11. 2005
Dát tip
opravdu zajímavá povídka, zaujala mě t*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru