Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hlášení případu diskriminace

Výběr: vesuvanka, jenyk
27. 11. 2005
25
17
6159
Autor
Vaud

Big_Georgovi v odpovědi na jeho poslední fejeton ;-) Perpetuum Mobile. Fejetonů totiž není nikdy dost!

Chtěl bych tímto nahlásit případ sexuální diskriminace nás mužů. Důvodem mé stížnosti je  profese televizní hostesky. Jde mi hlavně o hostesky, které se vyskytují při předávání nejrůznějších televizních cen. Proč jsou zaměstnávány jen mladé dívky? Nebo jste snad někde zahlédli hostesáka? Vidíte, dokonce pro mužskou verzi neexistuje v češtině pořádný výraz.

 

         Zajímalo by mě, jakou mají hostesky školu? Co se tam tak asi probírá? Učí se tam předávat květiny? Pak jde určitě o školu výběrovou, protože dotyčná nesmí být alergická na pyl. Málokterá hosteska během předávání kýchá, což by zřejmě rušilo přímý přenos. Rovněž otok nosu a víček by bránil ve správném vykonávání profese. A co líbání finalistů? Nevím, jestli mám pro tuhle profesi předpoklady, protože dodnes netuším, jestli začít líbat vlevo či vpravo. Pak mám taky zmatky v počtech – kdy a kolikrát koho políbit. Případně koho nelíbat vůbec. Snad by nevadilo, že mám fousy.  Jo a taky nosím brýle. Musel bych si je na líbání sundávat. Cinknutí skel o sebe by mohl zmatený a rovněž obrýlený laureát považovat za pokyn k přípitku.

 

         To všechno musí hosteska zvládat. Její vystoupení má zdánlivě jen 4 fáze – dojít na pódium, předat květiny, nechat se oslintat a zmizet v zákulisí.  Pokud bude v novinách rozhovor s  hosteskou, tak jistě neopomene poznamenat, že je to dřina,   hodiny tréninku a odříkání.  Ale někdo do dělat musí. Je to stejná profese jako lékař, horník nebo policista.  Možná jenom lépe placená.

 

         Z lékařského hlediska by mě zajímalo, jestli mají hostesky nějaké choroby z povolání. Například opakované bodnutí trnem růže. Musí mít speciální očkování – třeba proti chřipce a proti hepatitidám? Jde jistě o rizikovou profesi, která by měla být očkována přednostně a povinně.  Pak je tu taky opar. Co s tím? Vždyť hosteska s oparem musí do hostesčího invalidního důchodu. Přitom  delší přenosy trvají  někdy až do ranního oparu. Možná jim pravidelné oslintávání hydratuje pokožku? Taky jsem četl, že líbání prodlužuje život. Ale asi to nebude pravda. Zřejmě brzy umírají, protože jsem starší hostesku nikdy neviděl.

 

         Milá televizní rado, doufám, že vyslyšíte mou žádost o místo hostesáka v některé z našich televizí.  Jde o velmi naléhavou záležitost. Rád bych totiž předával už na příští Miss Aerobik. 


17 názorů

Vaud
08. 09. 2010
Dát tip
jasne :-) uz jsem tento palcivy problem rozdejchal

emko
08. 09. 2010
Dát tip
Ahoj, hezké :-) přidávám tip. Mohli bychom to prosím publiknout na Splatu?

Vaud
23. 03. 2009
Dát tip
zrejme bych se musel na predavani kvetin holit, tak si to rozmyslim

Diana
23. 03. 2009
Dát tip
Ale to klidně můžeš! Letušáci také neexistují a přesto obsluhují cestující v každém letadle. Jen abys nelitoval! Některé těžkosti hostesáka už tušíš - a co teprve ty, o nichž zatím nic nevíš? :-)***

Vaud
24. 02. 2009
Dát tip
jasne :-)) napadlo me, ze nektery veci budu muset do knizky prepsat a nekde bych tam chtel zapracovat komentare lidi pod fejetony :-)) a bonusovy urco taky budou mam neco rozepsanyho

hostes to bude něco jako letuš. No, početl bych si dál, ale musím do školy (kdyby to byla přednáška, samozřejmě bych pokračoval, ale bohužel je to seminář a laptopy nám zakázali - to je další z důvodů proč se těším na tvoji knížku - schovává se pod lavici nesrovnatelně lépe.) Jen doufám že se ovládnu a nechám si něco nepřečteného než vyjde.. (nebo tam přidej jako překvapení nějaký dodatek - Např: povídka Vauda se třemi novými slovy která jste ještě nečetli! Něco jako bonusové scény ve filmech... pouvažuj o tom ;-)

Vaud
30. 10. 2008
Dát tip
Na sklonku roku - dal jsem Ti na Tvou stranku obrazek, jak nejcasteji vypadam :-)) poznas me podle prilby na hlave :-))

kgirl
30. 10. 2008
Dát tip
nakonec filosoficka, amerikanistika anglistika. na pravnickou chodim jenom zazivat gastronomicke peklo kapitalisticke menzy :D :D :D ehm materske znamenko neni, nicmene jsem identifikovatelna podle veledulezite vypadajicich bilych desek--- :) kdy muzu ocekavat navstevu velkeho fejetonisty?

Vaud
29. 10. 2008
Dát tip
a co se stalo se školou - práva nebo filozofie??? (velký fejetonista je i velký jedlík a první milovník italské kuchyně - a zapomněl jsem si koupit sušená rajčátka :-)) (jak Tě poznám - máš nějaké nápadné mateřské znaménko??)

kgirl
29. 10. 2008
Dát tip
:D Z pozice hosta rozhodně ano! bjá se zas budu se těšit na nvštěvu velkého fejetonisty :D

Vaud
29. 10. 2008
Dát tip
tak tam hned jak přiletím z Barcelony zajdu :-) to zní skvěle :-)

kgirl
29. 10. 2008
Dát tip
Ambiente Pasta Fresca v Celetný a prosím adminy ať mě nemažou za tuhle neskrývanou skrytou reklamu :D

Vaud
29. 10. 2008
Dát tip
kgirl - vidím, že máš samá zajímavá povolání :-) přijdu na konkurz - řekni kam :-)

kgirl
29. 10. 2008
Dát tip
:D hlášení z pozice hostesky: k nejčastějším chorobám z povolání v naší branži patří mnohonásobná fraktura žeberních kostí zůsobená mocnným sevřením těla korpulentním rusem, očkování podstupujeme přírodní formou imunizace - dopíjením nápojů ze sklínek vzácných hostí - takže vy wannabehostesáci o nic nepřicházíte :) tip

kgirl
29. 10. 2008
Dát tip
:D hlášení z pozice hostesky: k nejčastějším chorobám z povolání v naší branži patří mnohonásobná fraktura žeberních kostí zůsobená mocnným sevřením těla korpulentním rusem, očkování podstupujeme přírodní formou imunizace - dopíjením nápojů ze sklínek vzácných hostí - takže vy wannabehostesáci o nic nepřicházíte :) tip

hehe;) ani mňa by nevzali za hostesku, z toho si nič nerob:DDD ja meriam 156 cm;))) *

pacajda
18. 02. 2006
Dát tip
*

kgirl
05. 01. 2006
Dát tip
thxxx

kgirl
03. 01. 2006
Dát tip
Nic si z toho nedělej, já taky už od druhé třídy prahnu po postu bodyguarda anebo lépe nočního hlídače, ale mé prosby dosud nebyly vyslyšeny.Možná už proto že na tu profesi mám značnou podváhu a také příliš málo vyholené vlasy.To je holt život,...:o)))

Vaud
03. 01. 2006
Dát tip
skoro jsem se lekl, co máš málo vyholené ;-)) jinak bych Ti chtěl doporučit své dílko, kterak jsem byl bodyguardem prezidenta Havla... ;-))

Vaud
23. 12. 2005
Dát tip
Ale můzáka byste chtěly, ne??

Vaud
18. 12. 2005
Dát tip
Kytiii - zesměšnění to být nemělo. Podle bontonu by měl předávat květiny muž ;-)) Mně to příjde jako potupa žen, aby někde postávaly jako věšáky na šaty a tvářily se dekorativně.

Docela ujde, ale už jsem četl lepší. 3+

Augustus
08. 12. 2005
Dát tip
Tak tomuhle říkám SKVĚLÝ fejeton, je to krátké, vtipné, osvěží, originální, pravdivé a čtivé. Nebere si na mušku jen jedinou věc (úchylné snahy úchylných feministek, profese hostesky etc.) a skvěle zvedne náladu. TIP!!!

Kytiii
07. 12. 2005
Dát tip
...je to sice hezké zesměšnění... ale zase ne natolik, abych tipovala... toto téma mi moc vtipný totiž nepřišlo

gemina
06. 12. 2005
Dát tip
ruku na srdce, miso... vazne bys byl nadsenej z toho, kdybys dostal nejakou cenu a kytku a pusu ti prisel predat zarostlej chlupatej hostesak?:)

Vaud
06. 12. 2005
Dát tip
já nejsem chlupatej (tak moc) a na předávání bych se oholil ;-)

gemina
06. 12. 2005
Dát tip
no...ty mozna...ale co ostatni, kteri by se o tuto praci uchazeli? nebo chces zaplasit diskriminaci tim, ze to budes delat sam?:)

basnikalex
04. 12. 2005
Dát tip
nebo klasická sestřička

StvN
04. 12. 2005
Dát tip
Legrace.

Vaud
03. 12. 2005
Dát tip
Bezinko, Arielo, podezdívko, Milly díkes!! a2a2a - samozřejmě, že mezitím vymyslím něco jiného a nebo se nechám sám nominovat na nějakou cenu ;-) Delahaye, plzeňský - nu což, snad se příště zlepším basnikalex - co třeba hajzlbabka? RMM - díky za klubík! Alojs - v tom si rozumíme ;-)

:) * klub

Alojs
02. 12. 2005
Dát tip
velmi ftipné. ftipné a ujeté zároveň. tohle mohu dosyta :) *

Milly
01. 12. 2005
Dát tip
Jo, náročná profese.... :-) -t-

basnikalex
01. 12. 2005
Dát tip
Ano, muži to mají těžké, protože v některých povoláních jsou diskriminováni. Stejně tak jako není hostesák není u nás zatím ani třeba Mr Aerobik, nebo Mr ČR apod. TiP

Ariela
28. 11. 2005
Dát tip
:) *

podezdívka
28. 11. 2005
Dát tip
Výraz "hostesčího" inv. důchodu zní moc hezky. Zde je vidět (slyšet) libozvučnost češtiny. I anglikanismům dokáže dát zajímavý tvar. :-) Jako například slovo "soráč" - no nezní to líp, než plytké a otřepané "I´m sorry" ? Jinak to dílko je opět velmi humorné! :-)) *t

a2a2a
28. 11. 2005
Dát tip
tip, ale podmíněně, že stáhneš svou žádost televizní radě, ale napadlo mne, že by se to mohlo vyzkoušet na známé televizní Miss babička. Navíc jako kardiolog by to byla nefalšovaná srdeční záležitost.

Delahaye
28. 11. 2005
Dát tip
hele, chlape, nikdo přeci nečeká, že musíš chrlit geniální kousky obden radši si dej pauzičku, až se to v Tobě zase nahromadí (něco jako sexuální abstinence) :-) to dílko výše ve Tvém zájmu nehodnotím .-) měj se ..

plzeňský
28. 11. 2005
Dát tip
Řekl bych, že to příští bude určitě lepší. Sorry.

vesuvanka
27. 11. 2005
Dát tip
hostesák :-))) skvělé.... TIP a V

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
a co ti odpověděli?

hai_mal
27. 11. 2005
Dát tip
:-))) *

a víte kolik podobných diskriminací existuje,,, chlapi by měli konečně začít bojovat o svá práva!:-)

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
jo! já chci taky rodit a mít menstruaci!

a dobře děláš! víš, že by pak určitě chlapi dovolili mít každý měsíc pět dní volna...:-)

Vaud
27. 11. 2005
Dát tip
Bad_Girl - kdybych tvrdil, že jsem "host", jak navrhuješ, tak mě asi nepustí do zákulisí ;-)) Mně se tyhle anglikanismy příčí, ale klidně bych mohl být třeba flower-boy nebo kissing bugaboo. Díky za návštěvu a vaše reakce!!

Malá_Holka
27. 11. 2005
Dát tip
výborný - naprosto * pozorovateli - haha :D

Marcela.K.
27. 11. 2005
Dát tip
...já si myslím,že roli hostesáka by ti dali tak akorát v rádiu...sám jsi dobře posřehl,že hosteska je mladá...v pětatřiceti jsi hochu patrně už za zenitem...i když tě inspiroval Big,dávám ti t...kdyby ti to bylo proti mysli,tak mu půlku tipu přenech ;-)

morgy
27. 11. 2005
Dát tip
pobavilo :o)

Vaud
27. 11. 2005
Dát tip
Malá_Holko - díky. S pozorovatelovým návrhem moc nesouhlasím, jenom kdyby k tomu bylo těch pět dní volna ;-) za měsíc. mylenka - díky, že jsi mi přidala půl roku a ohodnotila velmi taktně můj estrádní potenciál. Snad se mýlíš. Tip či snad jeho půl Big_Georgovi rád virtuálně odesílám. Mistře díky, též. Jste věčnou studnicí inspirace ;-)) Myslel jsem, že bychom měli fejetonolevoklubisti psát na společná témata. Každý měsíc by někdo z klubu (třeba podle abecedy) zvolil téma měsíce. Co vy na to?

Vaud
27. 11. 2005
Dát tip
Anglicky je hosteska - hostess a hostes - je host a hostitel - je pro změnu taky host a host - je guest Myslím, že v tom mám celkem jasno. A pak že je předávání květin jednoduché. Až budu mluvit o hostes(s), tak si budu muset dát pozor, kolik s jsem vyslovil.

Bezinka
27. 11. 2005
Dát tip
...no, to se povedlo...t.

Marcela.K.
27. 11. 2005
Dát tip
...myslím,že se nemýlím,než by tě naučili to oblíbávání a pukrlata,tak ti do těch 35 moc scházet nebude a stejně jsi už ve svém věku neperspektivní,leda,že bys změnil obor a v šatně zdarma dělal z oceňovaných bab mladé kočky ;-)

sidonia
27. 11. 2005
Dát tip
hah:) vtipny hostesak? spis hostes... je to takovy kratsi.. chlapsky:))) *t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru