Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pomarančová

Výběr: Print, vesuvanka
30. 11. 2005
8
1
3241
Autor
zvedavec

 Pomarančová

 

 

Objavila som ju v tmavej pivnici.

Nič také som nečakala. Znenazdania v prítmí, v tesnej štrbine v podlahe - takmer som vykríkla, keď som ju zbadala. Mĺkvo učupenú pomarančovú rybu. Pre nedostatok miesta - neschopnú pohybu.

Strácala sa mi pred pohľadom vo svetle sliepňajúcej pivničnej žiarovky... Videla som, že žije zo zelene, ktorá prevísala do jej štrbiny.

I keď tiež neuveriteľne - v tmavej pivnici - bola i iná kaluž a v nej iné, vrtké farebné rybičky. Oveľa menšie, ale vytvárali spoločenstvo.

No práve tej nečakane objavenej pomarančovej väzenkyni sa mi veľmi zažiadalo pomôcť. Preto som ju vytiahla zo štrbiny. Pozrela som jej do tváre.

Bola celkom zjazvená!

Ako keby sa jej niekto kedysi pokúšal odkúsnuť pol tváre. Hlava znetvorená, v jazvách už zhojená, aj jedno oko chýbalo. Zmrzačená. Nebola pekná!

Predsa, túžila som ju zachrániť. Hodiť ju do mora, alebo do rieky?

Zvažovala som. A smutne som si povedala, že táto by už tam vonku neprežila. Tak som len vyčistila jej tesný úkryt, vymenila vodu - a vrátila som ju.


A vyšla som na svetlo.





1 názor

synáček
18. 12. 2005
Dát tip
T****

zvedavec
01. 12. 2005
Dát tip
:) zaujímavé a vďaka za pohľady ryba ostala uväznená človek odišiel na svetlo a ponechal ju jej osudu - trochu jej vyčistil väzenie a ryba ostala vlastne tam, kde bola, a sama

Print
01. 12. 2005
Dát tip
Moc!

Andulka
01. 12. 2005
Dát tip
sama nebyla,.."bola i iná kaluž a v nej iné"....kousek vedle, mohli si povidat...:-)

Andulka
30. 11. 2005
Dát tip
komentare netreba...:-)* Nemuzeme-li zmenit svet, muzeme alespon pomoci jednomu.

mortecino
30. 11. 2005
Dát tip
och.. moc dobrá moc dobrý člověk moc tip

vesuvanka
30. 11. 2005
Dát tip
zaujala mě krásná myšlenka pomoci.... TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru