Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Santa Claus versus Ježíšek

Výběr: vesuvanka
03. 12. 2005
37
10
8125
Autor
Vaud

Big_George vyhlásil na tento měsíc fejeton na téma Santa Claus. Toto tisíckrát proprané téma je pro fejetonistu výzva. Nebo jak by řekl Santa Claus \"challenge\".

Věříte na Santu Clause, Ježíška nebo na Dědu Mráze? Kdo z nich vlastně nosí dárky? Moje generace v tom má trochu ice-hockey. V zarytě komunistických domácnostech existuje ještě čtvrtá možnost – najít dárky pod jolkou čili pod stromem. Já osobně na jolku moc nevěřím. Našli jste někdy pod obyčejným jehličnanem 5ti megapixelový foťák? Nemyslím si, že by vánoční nadílku pronikavě zlepšila přítomnost soudruha Dědy Mráze v rusky mluvících regionech.  Nebo jste snad dostali od nějakého Rusa cokoliv jiného než kaviár či pohlednici z Artěku? Možná bylo od komunistů prozíravé, že z obdarovávacího řetězce vypustili tohoto penzionovaného soudruha a ponechali pouze již tak dost chudou jolku.

  

         Pro mě se  vánoční souboj ztenčuje na „Ježíšek versus Santa Claus“.  Na konceptu Ježíška mi trochu vadí nedokonale propracovaná logistika. Hned to vysvětlím. Vrtá mi hlavou, jak mi novorozeně, které samo neumí chodit,  donese nové Blizardy!? Je  někde popsáno, jak to dělá? Rád se nechám poučit! Pokud dostanu na vánoce ponožky, tak prosím. Je jasné, že letos naděloval Ježíšek. Nic většího podle mě neunese. Eventuálně připadá v úvahu Děda Mráz, který mi šlohl pár trekovejch bot a nechal jen moirový ponožky. Velikost Ježíška může být pro rodiče dobrým argumentem: „Přece bys nechtěl, aby se chudák malej Ježíšek tahal s novou tiskárnou! Tu máš pastelky!“ 

 

         U větších dárků bych důvěřoval Santovi. Jednak má na to figuru a taky od dob, co se u nás vyskytuje, se počet dárků pod stromečkem  znásobil. Santa má narozdíl od Ježíška zřejmě lepší PR agenturu. Zatímco  o Santovi víme už někdy od října, Ježíšek se skromně mihne v médiích až  kolem vánoc. Zpravidla při tom nic nenese a pasivně leží v jesličkách. To Santa Claus je zobrazován zásadně při nadělování. Směje se na nás z každého nároží a jeden dokonce i z hradu. Není se co divit,  vždyť jde o megazakázku jakou je distribuce dárků po celém světě!  Divím se, že se o něco podobného neuchází jiné renomované agentury jako  Děd UPS nebo Santa DHL.

 

         Trochu diskrétně se opomíjí Santovo prolézání komínem. Do většiny komínů u nás se Santa Claus  nevejde. Taky je mi záhadou, jak to probíhá v   domácnostech, kde komín nemáme. Prolézá Santa ústředním topením? Nebo spíš - byl to Santa, kdo nám ucpal loňskou zimu ústřední topení? Zkusím na něj letos přes těleso radiátoru zaklepat, abych ho lépe navigoval. Jak to dělá s objemnějšími dárky? Pokud chodí komínem, tak horské kolo  by mohl nadělovat jen zaměstnancům elektrárny Opatovice do jejichž komínu se vejde.

 

         Při tomto způsobu rozdávání dárků bych spatřoval výhodu u Ježíška. Ten  přeci  s velikostí komínů nemá problém! Možná by se měli k nadílení dárků spojit? Co říkáte? Podle mě je to geniální nápad, který se  asi  bohužel nepovede. Fůzi těchto dvou velkodistributorů vánočních dárků by zřejmě zakázal antimonopolní úřad. A jak znám Dědu Mráze, tak by asi  Santu Clause  brzy udal sociálce, že strká chudáka Ježíška do komínů.   Pokud letos nic na vánoce  nedostanete, tak nezoufejte. Pořád zbývá ještě možnost, že najdete dárky pod jolkou.  Ta  má, ostatně jako většina východních  firem, zpoždění a nadílí se až pár dní po našich vánocích.  Ale osobně bych tento způsob nadílky před volbami považoval  s hradním Santou za velmi..... ale velmi varovný signál.


10 názorů

Vaud
10. 10. 2009
Dát tip
díky moc! - tohle téma je určitě ještě nosný :-))

Augustus
10. 10. 2009
Dát tip
Nice:) A pak že se nedá na toto více než provařené téma již nic nového napsat. Opak je pravdou! Dokázal jsi, že pro schopného autora neexistují podobná omezení. Zase jednou Ti musím udělit zasloužený TIP a těším se na čtení dalších věcí od Tebe.

Vaud
25. 03. 2009
Dát tip
jééé, to jsem moc rád!! jen houšť!!

Diana
25. 03. 2009
Dát tip
Tak Tohle je snad úplně nejlepší ze všeho, co jsem doposud přečetla. Ale nevím, ten pocit jsem už měla vícekrát. Rozhodně si hodlám tenhle fejeton okopírovat a dávat ho k lepšímu při různých příležitostech - smím? (Samozřejmě s uvedením autora) Ze smíchu jsem nevyšla a když jsem dočetla až k denunciantovi Dědovi Mrázovi, tak jsem z toho málem měla smrt. :-))))******

Vaud
23. 12. 2008
Dát tip
až se oklepu z toho, že opouštím Barcelonu a své životní konce povýším na nové začátky, tak se budu ready psát na témata, jako jsme to svého času dělávali s Big Georgem :-)) doufám, že se přidáš!

Jak symbolické. Zrovna před Vánocemi jsem se pročetl k tomuto fejetonu. Pokládám to za znamení. Doufám že dobré. Ať už naděluje kdokoliv, spolenout se na nikoho nemůžu, tak jsem si pro jistotu napsal k Vánocům povídku. Rovněž jsem se přistihnul při myšlence, že zcela určitě něco dostanu, vydržím-li alespoň hodinu venku v tomto počasí, oděn pouze do trenek. Tak hezké svátky a svěžího ducha.

fajn vedieť...dík;)

Vaud
04. 03. 2007
Dát tip
jolka je rusky vánoční stromek ;-)

hehe;) a čo znamená tá jolka?:D*

j_i_r_i_k
28. 01. 2006
Dát tip
Neni zac, navstevou u Tebe jsem vzdy obohacen, tedy ja dekuju :) Jo a kdyz uz poctive pouzivas podtrzitka, tak spravne osloveni je: j_i_r_i_ku :)

Vaud
28. 01. 2006
Dát tip
j_i_r_i_ku ku ;-)

Vaud
27. 01. 2006
Dát tip
Arielo, MKbaby, j_i_r_i_k_u díky moc za navštěvu!! ;-))

j_i_r_i_k
26. 01. 2006
Dát tip
Mozna ma Jezisek blbe zmaklej marketing, ale narozdil od Santy, kterej musi vymest kazdej komin, ustredni topeni i vetraci otvor v teepee ci jurte, se Jezisek vali v jeslickach a makaj za nej andilci (dobre, mozna to je zneuzivani detske prace, ale on Jezisek je z nich nejmladsi, tak mu to snad soud promine), tomu rikam osefovane sefovani, pro me vede Jezisek na cele care...

MKbaby
29. 12. 2005
Dát tip
Sem se málem pos..l smíchy! :) *tip Nebo jste snad dostali od nějakého Rusa cokoliv jiného než kaviár či pohlednici z Artěku? - No, já jsem letos dostal od Rusa v Tbilisi nadílku v podobě nezjištěného množství různého alkoholu a následující ráno jsem měl příšerný pocit, že mám v hlavě ještě jednu - větší...

Ariela
19. 12. 2005
Dát tip
opytat sa, co by chcela je blby napad? :))) mroza neee :) co ma rada?

JiKo
18. 12. 2005
Dát tip
briliantová brož a nový automobil jistě potěší srdce každé ženy i muže :-)

Vaud
18. 12. 2005
Dát tip
Ani nevím, co to ta mrož je...

JiKo
18. 12. 2005
Dát tip
takovej nanuk

gemina
18. 12. 2005
Dát tip
Vaud: pro chlapa nebo pro ženskou? (či pro Honzíka?)

Vaud
18. 12. 2005
Dát tip
Stálo by to za fejeton, co nekupovat na vánoce a co jo. Já jsem v tomhle ukázkově bezradnej. Přitom mám haldu nápadů co pro tchána nebo jiné lidi. Potřeboval bych něco pro manželku. Cokoliv navrhnu, tak zavrhne. Ještě jsem ji nikdy nekoupil nic, co by se jí líbilo. Možná ta brilantová mrož...

idle
17. 12. 2005
Dát tip
co se týče nosnosti Ježíška, nám to bývalo vysvětleno tak, že Ježíškovi s dárky pomáhají andílci a on tomu jenom šéfuje

Vaud
17. 12. 2005
Dát tip
Přátelé díky, ať vám už dárečky naděluje kdokoliv. Kdybyste měli někdo tipy na zaručené dárky, tak sem s nimi!!

JiKo
07. 12. 2005
Dát tip
I ty materialisto z bohaté rodiny :-)))

Kytiii
06. 12. 2005
Dát tip
parádní... jako vždy :o) tip

gemina
06. 12. 2005
Dát tip
Věříte na Santu Clause, Ježíška nebo na Dědu Mráze? myslim že jsou to bráchové. Jeden leze topením, druhej komínem a třetí vylejzá třebas z telefonu...vánoční rozvědka:))) ne, vážně...:) máš to moc pěkně napsaný. Bavila jsem se:))) t

Delphy
06. 12. 2005
Dát tip
dík za pobavení! **t*

Milly
05. 12. 2005
Dát tip
mně se nejvíc líbí to, co vesuvance a nejmíň 1. část, pojednávající o Rusech. U zbytku jsem se dobře nasmála. :-))) -t-

Ariela
05. 12. 2005
Dát tip
:) *

podezdívka
05. 12. 2005
Dát tip
Pod neozdobenou jolkou se, hlavně na sídlištích, dá "něco" najít i mimo Vánoce :-) Zase pobavilo! *t

Vaud
05. 12. 2005
Dát tip
StvN - ono... přehnaně, jak se to vezme. Mě ty vánoce příjdou taky celý přehnaný. Milly - aspoň něco, když se líbí ;-) Arielo ;-) díky podezdívko - přesně to bych na vánoce najít nechtěl

Ariela
05. 12. 2005
Dát tip
Vianoce su gyc, ale mily....myslim samozrejme vyzdobu, vecne dary a podobne atrakcie....aby som neurazila tych, co si potrpia na tradicie....

Lotoska
05. 12. 2005
Dát tip
*

Shellinka
05. 12. 2005
Dát tip
Výborně! *** :-))))))))

Naprosto super, zasmála jsem se teda hodně :)) *

Vaud
04. 12. 2005
Dát tip
Díky moc všem za návštěvu a čtení!! Přimluvím se, abyste letos něco od Santy/Ježíška dostali ;-))

morgy
04. 12. 2005
Dát tip
:o)*

Zbyhoň
04. 12. 2005
Dát tip
Wunderdobré! Vymačkal jsi, co se dalo, a stojí to za to. Lehounce uvažuju, že zkusím taky vymačkat pár posledních kapiček. Když výzva, tedy výzva. T

Vaud
04. 12. 2005
Dát tip
morgy díky Zbyhoni - jsem zvědav na další aspekty Santaclausování, tak už se těším na další fejetony. Pomalu přemýšlej nad tématem pro příští měsíc (pokud možno ne Sněhurka a sedm trpaslíků nebo jiná pohádková bytost).

Vaud
04. 12. 2005
Dát tip
Napadl mě nápad (pořád lepší než někdo v podchodu): aby nám témata zadávali čtenáři a na téma s největším počtem hlasů klubisti a příznivci fejetoningu napíšou fejeton ;-)) Zatím nevím, jak na to technicky.

Elyn
04. 12. 2005
Dát tip
:) pobavilo... až na tu vyrážku od Rusa... pokud jsi teda nemyslel brouka...

Vaud
04. 12. 2005
Dát tip
Máš pravdu, trochu to zmírním Jinak dík!

dadik
04. 12. 2005
Dát tip
....)) pěkný t

Markel
04. 12. 2005
Dát tip
Pobavena udílím velkýho tipína :-))

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
dobrý ale nepřekvapils to je trochu škoda * doufal jsem, že to někdo vezme z trochu jiného úhlu..

kgirl
04. 12. 2005
Dát tip
SUPER!!! Asi se půjdu stydět a svůj pokus o Santa Claus fejeton pro jistotu okamžitě vymažu:o))))) BTW guys, have u already read my Santa Claus´s Diary:)))???

:o) skvělý, seš dobrej t.

vaud opět nezklamal?:-))))))) nechceš si někde zřídit pravidelný sloupek? *

a2a2a
04. 12. 2005
Dát tip
dávám tip, jinak mne udivuje tvá neznalost, protože by jsi mohl vědět, že Ježíšek má jednak dispozici poštu, tuším někde v Krušných horách, jednak početné pluky andělů a relativně malý region. Má to prostě vymakané.

Barman
04. 12. 2005
Dát tip
Všechny superlativy už byly napsány vejš. Tak snad jen ten tip

basnikalex
04. 12. 2005
Dát tip
co takhle americko-francouzský FedEx Noel TiP

Vaud
04. 12. 2005
Dát tip
B_G: to byla makačka dadík, Markel, Augustín_Šípek díky, Barman !!!!!!!!! kgirl - nic nemaž, dokud to nepřečteme ;-) pozorovatel - díky. Máš možnost mi ukázat svůj úhel pohledu ;-)) poslednísklenička - třeba se někdo kvůli sloupku ozve ;-)) a2a2a - myslím, že pošta v Krušných horách to asi nevytrhne. Podle mě podcenil Ježíšek celý marketing! basnikalex - FedEx Noel tam chybí, stejně jako TNT X-mas

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
hohó! ukážu:)) ale za moc to nestojí...no já spíš doufal v tebe, chlape:))

StvN
04. 12. 2005
Dát tip
Je vidět, že tohle téma je fakt oříšek. Možná je to tím, že je to prostě profláklý a i když vymyslíš tisíc humorných situací, většina vypadá buď přehnaně nebo nesouvisle, skoro až nelogicky. Nakonec ale od tebe se to prostě dá.

vesuvanka
03. 12. 2005
Dát tip
Přece bys nechtěl, aby se chudák malej Ježíšek tahal s novou tiskárnou! Tu máš pastelky!“ Prolézá Santa ústředním topením? Pokud chodí komínem, tak horské kolo by mohl nadělovat jen zaměstnancům elektrárny Opatovice do jejichž komínu se vejde. A jak znám Dědu Mráze, tak by asi Santu Clause brzy udal sociálce, že strká chudáka Ježíška do komínů. Skvěle jsem se pobavila, díky..... TIP a V

Vaud
03. 12. 2005
Dát tip
vesuvanko - díky moc za milou návštěvu!! Udělala jsi mi radost!

Áda116
03. 12. 2005
Dát tip
Opravdu k pobavení :)

Vaud
03. 12. 2005
Dát tip
Autor fejetonu o Santa Clausovi si ani neklade vyšší cíle ;-))

Stevenson
03. 12. 2005
Dát tip
dobrý fejetonek.. včetně Santy na hradě )

hai_mal
03. 12. 2005
Dát tip
:-)))))))*

sidonia
03. 12. 2005
Dát tip
jediný, co se mi nelíbí, je ten sanra na hrade jinak jako vzdy skvely... postrehy, treba:) *t

Yeziiinka
03. 12. 2005
Dát tip
Luxusní!!! :)))) Strašně jsem se zasmála, jdu znova! Díky za bezvadný zážitek*****!

eleja
03. 12. 2005
Dát tip
povedene, jako male mi ten Jezisek se Santou taky vrtali hlavou :-) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru