Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vyznání

09. 12. 2005
0
0
3344

(1991)

Chytni mě za ruku, ať líp se mi říká,
těch slůvek pár, za něž mnohdy se pyká.
Chytni mě za ruku, polib mě, prosím,
ať ti líp vyjevím, co v sobě nosím.
MÁM TĚ RÁD.
Teď pravdu znáš, teď už ji víš,
o čempak dívenko, o čempak sníš?
Nikdy jsem neřekl jiné, co tady tobě teď,
pro tebe, jenom pro tebe, přelezu každou zeď.
Aiscis
21. 12. 2005
Dát tip
Super tak to já zase začnu psát:-), ne dělám si srandu... píšu i tak, ale není čas:-(, snad ty vánoce to trochu zlepší no uvidíme.:-), jo přeju hezký svátky...:...:..::...:.:::::..:::..::.....:::....::......:........:::::::::...:::::....::...::...:......

jj, Tobě taky... a nestraš se psaním.. užívej si trochu pohody.... a cukroví a jídla a tak :-)))

Také Vám přeji hezké vánoce ... Jen mám takový pocit, že to není až tak moc k věci ... Tedy co se mé básně týká ...

To není, proto stačí říct a já se klidím.... :-))

Ais...vzhledem k tomu, že mám docela dobrou náladu a plnej trávící trakt (ulovila jsem domorodce, co na mě šláp - hlupák), tak vážně tyhle vánoce budou ve znamení pozvolného oteplování a úsměvů a málo žahadel....:-)) tedy zatím se mi to tak jeví :-)))

Aiscis
19. 12. 2005
Dát tip
No asi jo asi jsme ty pověstné protiklady tak se měj a užij si ten svůj pohled ja si užiju zase ten svůj. Plevelíku: To jsem rád už sem se bál ran egiptských, a takhle na vánoce to by byla vážně smůla:-)

Zbora
16. 12. 2005
Dát tip
Nevede, ani vést nemůže, když máme každý úplně jiný pohled na poezii.

Zbora
15. 12. 2005
Dát tip
No...s tim vínem si užil vcelku vhodný příměr...jak rozlišíš dobré víno od špatného? Tím, že to co ti chutná je dobré a to co ne je špatné? :o) Existujou somiliéři, kteří vína ochutnávají a poznají to. Ale i obyčejný člověk, který jej pije a střídá značky od nejhorších po nejlepší, se časem naučí rozlišovat. Stejné je to s poezií.

ano, já jsem bůh! a víc k tomu nemám....a vypálím značku na zadek - lilie, bys měl lepší šanci mě v té změti poznat:-)) howgh

Aiscis
15. 12. 2005
Dát tip
To víno, bylo nepodstatné to podstantné, myšlenka byla v tom obalu, prostě jde o myšlenku, alepoň pro mne, a tu prostě nemusíš pochopit, a že je něco neučesané, se podívej na to ajk vypadal Einstain a co to bylo za člověka, prostě obsah je o co jde a to si myslím, je to ale jedno, protože tahle diskuse nikam nevede.

Aiscis
15. 12. 2005
Dát tip
Plevelíku, já nevým jak ty, ale já obyčejně v prosinci chodím oblečen a v žádném případě bych neriskoval promenádu s holým zadkem, myslím, že v zájmu tvého zdraví ten pohled oželím, ó bože, z nejbožejších božstev smrtelných...:-)))

budiž Ti odpuštěno :-))

Aiscis
14. 12. 2005
Dát tip
Plevelíku nejzelenějšímu: Takže co mi vadí? Tak teda kdo jsi, že klidně můžeš dát dílo někoho do klubu s tim, že je to ten největší šmejd co je k mání, jak to můžeš vůbec posoudit, seš snad bůh nebo co, že víš co je dobrý a co není, tohle je veřejnej server a tak tu je veřejná publikace, třeba se ti to nelíbí tak to k tomu dílku napiš, ale to je všechno, jak si vůbec někdo může dovolit, kromě autora, cejchovat dílo, že je takové nebo takové více než na subjektivní úrovni. Jseš si opravdu tak jistá svými schopnostmi, že víš na 99% že jsi všechno zcela správně posoudila a víš určitě jak to autor myslel, respektivě, že při psaní autor nemyslel.... Tak stačí toliko konkrétnosti, která byla už o spoustu řádek víše, jen si ji prostě stačilo přečíst....

Aiscis
14. 12. 2005
Dát tip
Forma je jenom nádoba na víno, prostě jde o to víno, alespoň já mám z poezie ten pocit, prostě ozdobená amfora, plná moči, je stejně plná ty víš čeho, a teď už se fakt hádám a jsem naštvanej, a to já obvykle nejsem, díky a přeju hezkej den...

Aiscis: sorry, že se do toho míchám, ale Tvoje žvásty mě už fakt začínají dost iritovat... někoho napadáš, ale když chce znát důvod, tak stáhneš šos a svedeš to na to, že se nerad hádáš.. já taky nevím o co Ti jde, tak to konkretizuj ...a pokud říkáš tomuhle poezie, tak to je mi Tě líto a myslím, že další vysvětlování vážně nemá smysl. Děkuji za pozornost konec hlášení Zborouši: kulich? nee, já nosím nástěnku se špěndlíkama :-))

Zbora
13. 12. 2005
Dát tip
Naopak, alespoň řemeslná stránka se dá hodnotit velmi dobře. A kritici pracují vesměs samostatně. Proto, když se shodnou čtyři lidé na většině nesrovnalostí v textu, je to o to příjemnější :o))) Kytko, ty už zase u vás v ústavu obstaráváš rozpisy léků?

Zborouši, no jo, nikdo to nechtěl dělat, tak na mě primář skočil a že prej to musím udělat....myslím, že tam udělám pro srandu pár chyb, byste se nenudili.... tak.... a to pak budete mít co dělat....checht....

Zbora
12. 12. 2005
Dát tip
Aiscis: tvé reakci nerozumím...kde si, prosím Tě, odporuju? Mám dojem, že jsi to opravdu nečetl. Co 4....jeden to může řikat, tak proč ne čtyři??? (...říká Ti něco pojem literární kritika? Jen teoreticky?) Obyčejný básník: prakticky nikoho nezajímá jak si se vyvíjel...jestli máš lepší texty, sem s nimi, jinak o Tebe lidé postupně ztratí zájem. Kytko, já myslel, že nosíš kulicha....??

Aiscis
12. 12. 2005
Dát tip
No to mi říká, ale u něčeho jako poezie je to tak těžké, že se to ani pořádně nedá určit bych řekl, proto si myslím, že čtyři lidi jsou moc málo k tomu předtím se nebudu vyjadřovat, protože se nerad hádám...

Aiscis
11. 12. 2005
Dát tip
Nádhera, opravdu smekám, promiň ale v tom svém příspěvku si neuvěřitelně odporuješ, možná si čekal, že to nebudu číst hmm??,. Nejprve kritizuješ formu básně, a tvrdíš, že ta je ustálená, potom, zase, že forma báseň nedělá, tak mi tedy řekni co přesně je ta podstata, o kterou jde, protože já jsem to nějak z toho co říkáš nepochopil, mimochodem, z čeho usuzuješ, že se do plevelíka navážim, bylo mi jí zděleno, že není květina, ale spíš plevel, a já to jen zdrobňuji, takže se skutečně nenavážím jo s tim potom, to je jen otázka, prostě mám pocit, že je to blbost, aby 4 lidi řikali co je a co není dobré, o ničem to nic nevipovídá, tak to vidím je to můj názor, který jsemřekl a za kterým si stojím. K prvnímu verši, líbí se mi význam, a forma je špatná no to už tak většinou je u prvních věcí v sdruženém rýmu, nebyl jsem jiný...

Daša
11. 12. 2005
Dát tip
máš pěknej přístup, odivuji, tá jsem kolikrát vyboucha, když mi někdo drsně zkritizovakl dílko a teď toho lituji ....báseň nee..ale ty seš dobrej:-)

Daša: Dějuji ;-)

Aiscis
09. 12. 2005
Dát tip
Bohužel to š tu tolikrát bylo a doonce forma podání (zpracování) se nikterak neodlišuje od častokrát zmiňované, takže průměrné dílko, které neurazí a u některých lidí oprvdu může zapříčinit nostalgické zavzpomínání si, ale to je vše co způsobí a já osobně už jsem se pročítáním podobných věcí trochu unavil, abych jen nekrtizoval pak řeknu, že první verš pravdu neí špatný.

Avi emničnímu koumandu.

Děkuji za komentáře, snad mi pomohou být příště lepší ...

Amanda
09. 12. 2005
Dát tip
Po Mam te rad je to skvele vyznani, pak uz to na me pusobi nasilne...

ach, chybí mi tam láska - páska - praská... jinak se škrábu momentálně nehtíčkama, páč mi někdo vzal drbátko... :-/ autore, tohle .. tohle vážně chceš, aby Ti to někdo hlouběji zkritizoval? fráze, klišé, laciné rýmy....prosím - nosím.... dost profláklé nemyslíš? zkus víc číst a zatím míň psát nebo to alespoň napříště nedávej do fóra... a tímhle jsem sdělila doporučení a výtky k "básni" nikoliv jako osobní útok na autora... klub

Aiscis
09. 12. 2005
Dát tip
Plevelíku nejzelenějšímu: Tebe to ale baví viď....jděte s klubem někam, stejně je to blbost jak může pár lidí slovy 4 určit opravdovou hodnotu básně???

nebaví.. upřímně nebaví... už svou aktivitu omezuji, ale někdy mi to prostě nedá... hodnota básně? Tady nějaká je? možná soukromá, ale v tom případě - nedávat do fóra a je to v poho...

Zbora
09. 12. 2005
Dát tip
Aiscis: máš namysli nějakou konkrétní báseň? :o)))))) ...ale jo. Hodnota básně je velmi relativní pojem. Kolikrát se na ní neshodnou ani literární kritici...mimochodem asi Tě to velmi překvapí, ale určité povědomí o formální stránce poezie vskutku existuje :o). Bohudík se neustále formuje, takže milostná poezie může být díky němu úplně jinde než před 300 lety. Takže pokud někdo v textu použije motivy zavánějící slabikářem zaslouží si být na to upozorněn...prosím, ať si to píše, ať si to těm dívenkám čte, ale ať to proboha nevkládá na server, který se alespoň snaží nazývat literárním, protože tohle literatura není. Stejně tak jako si někdo myslí, že když sesmolí pár vět typu: Šel jsem po ulici, potkal Jardu, šli jsme do kina, dávali Godzilu, pak jsme šli na pivo...že napsal povídku, tak si tady spousta autorů myslí, že pro poezii stačí relativně dodržet nějaký rytmus a na koncích veršů použít slova, který mají totožná poslední dvě písmena. To je právě ten obrovský omyl. Ty snad neslyšíš tu neuvěřitelnou neobratnost, arytmiku a krkolomnost prvního dvouverší: Chytni mě za ruku, ať líp se mi říká, těch slůvek pár, za něž mnohdy se pyká. To snad ani není česky. A co Ty verzály uprostřed? Vpořádku? Navíc...přimhouřil bych oko, kdybych si přečetl, že autorovi je 9,5 let...ale od mentálně zdravého třicátníka bych vskutku čekal hodnotnější počin. A proč publikuje patnáct let staré texty? Schovává trumfy v kapse? :o) Nenavážej se prosím do kouzelné květinky. Její reakce nanáležela Tobě. Díky.

asi bych se měla vrhnout na čtení teorie, páč Zborouš mě vážně vyrazil dech! Úplně se stydím za své laické hodnocení... fakt, profesionální kritika bych i skoro řekla... klobouk dolů před Tebou, kolego (tedy jestli mohu?) :-))

No jo, autorovi nebylo tou dobou 9,5 ale 15 cca protože je to tak dávno, že si nepamatuji přesně ... No a proč publikuji texty, které jsem napsal tak dávno? Prostě jsem začal o začátku, tak jak jsem psal uveřejňovat, každá věc má mít nějakou souslednost... Proč žádám u každého díla kritiku? Protože bych se chtěl zlepšit ... A čím víc lidí mi k tomu něco poví, tím (si myslím) lépe... pokud to nedám do fóra nedozvím se nic ... Nebo snad ano? Jsem tu nový, takže netuším ...

jistěže by ses měl dovědět něco nového, pokud to dáš do fóra, ale doufám, že Tvé další dílko bude trochu starší, protože víš, že tudy cesta nepovede. A upřímně, seš jeden z mála, kteří nenapadají kritizování díla..díky

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru