Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Waterloo

07. 12. 2005
3
3
1358
Autor
gladius

Potkávala jsi je
na každém kroku
černé dveře
nedokázaly nikdy zavřít
vstávající ze stromů

mlha byla a je
z hlavně potrubí
na polykání hadů

Znám ta místa
kde nacházíš sýkorky

přibiti na kříže
zpívají ráno
příliš mechanicky
vysypávané z kapes vojáků

Znám ta místa
kde sýkorky
nacházejí
své hlavičky docela oholené

na hrotu hřebíku
netančíš jen
tak

Vstávali
jako hlavy z písku
bajonety místo klíče
který by lidská záda
snáze přijala

zrozeni
modří až je
škoda všech těch pomněnek

všechny nás spolykají
ozubená kola
co kdosi
vyvěsil místo Slunce

rány jsou
okna po životě

otevřené do chodby

odhodlané svítit

Znáte ta místa
kde se rodí
klobouky
pro chudinky sýkorky?

už se probouzejí
děti

3 názory

a2a2a
27. 12. 2006
Dát tip
Martine, můj dojem z té básničky je rozpolcený. Na jednu stranu cítím, že bych neměl znehodnocovat tvůj jistě dobrý záměr, na druhou stranu se v té básni trochu ztrácím. Můj názor je hodně subjektivní, jen jakási zpětná vazba jediného čtenáře. Ta báseň je příliš dlouhá a také až přeobazovaná. Je spousta čtenářů, kteří obraznost považují za přednost, i já k nim patřím, ale musím jim rozumět, ne třeba jako ty, ale musí ve mně navozovat vlastní asociace, což tady se mi nedaří. Mám sice dojem, že je to proti válce, proti násilí, ale pak je zde řada obrazů, které nějak odbíhají, nebo si neumím nalézt, jak už jsem poznamenal, vlastní cestičku. Tady patří třeba klobouky sýkorek, pro mne krkolomné poslední tři řádky první sloky, podobně vysýpavané z kapes vojáků, předtím je někdo přibytý na kříži a musí zřejmě zpívat, a pak ty kapsy, prostě je tam mnoho obrazů, které mne, jako čtenáře nutí zstavovat se, přemýšlet a ... nenalézat. Krásný je obraz rány jsou okna po životě, ačkoliv já bych viděl spíše do života. Taktéž závěr - už se probouzejí děti je takový rádoby chytlavý. je mi líto, že to tak vidím, už proto, že mi někdo, komu se ta báseň líbí, poslal avízo, a fandí ti, což je sympatické. Jestli tě aleapoň trochu potěší můj názor, že se snažíš hledat obrazy, metafory, že ti je zřejmě vlastní citivost, že máš vztah ke světu, ... a když tyto věci lépe uspořádáš, budeš mít na paměti, že méně je někdy více, a že píšeš pro čtenáře, aby ti více rozuměli, pak to určitě půjde. Musím ještě pochválit, že nemáš žádný problém s rytmem, že to má proměnlivou dynamiku a také gradaci.

gladius
27. 12. 2006
Dát tip
:]

martinez
26. 12. 2006
Dát tip
tak zas posily... *

Sali
20. 01. 2006
Dát tip
Az mne zamrazilo pri cteni .................je to mo dobre ...........tip

Eva_S
17. 01. 2006
Dát tip
zajmavý....jak dada....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru