Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

. . . Kainova víra

Výběr: oleandr, vesuvanka, sidonia, Print, a2a2a
09. 12. 2005
26
3
6190
Autor
hai_mal

 

Ze vzdáleného kostela
mi zvolna k uším doléhá
zvuk varhan
nedělní mši teď slouží kněz
a vůně levných parfémů
s kadidlem se tu mísí ...

 


kdekdo tu zvrací hříchy je nám fajn pohřbili víru jako kdysi Kain
zapálej svíčku za svý neřesti odpusť nám Zdrávas Milosti i Otčenáš
                                                                     zas nevnímáš...(?)

 


tak posilněni odpuštěním
zas dělaj Boží dopuštění
po všední dny

 


Kristovo tělo trhaj na kusy zapíjej krví prosit o smilování jen v neděli se musí

 

 

pláčou ty oči po celé Věky
v sebeobraně nesmělých
za tebe    za mě
za jednu z příštích nedělí

 

 

 


3 názory

hai_mal
29. 07. 2007
Dát tip
stenos - až se červenám :)...děkuji

stenos
29. 07. 2007
Dát tip
Výborný,dobře napsaný.Viděný!

Casenka
01. 09. 2006
Dát tip
Ahoj, zklamalo mě, že tak velké téma,jako je víra a Kainův čin a potrestání, nebylo nově zpracováno. Škoda.

Vasa
04. 01. 2006
Dát tip
"Am I my brothers keeper?" a to jsou poslední slova Kain, takzvaného zrádce víry,který byl zrazen vírou... .-) Ale jinka s tebou souhlasím na celé čáře.... ztráta cti,důstojnosti,naplňování hříchu a co mě štve nejvíc povrchnost...se krapet přemnožili...od dob kdy Adam a Eva chodili nazí...

hai_mal
19. 12. 2005
Dát tip
sidi - nevadí......ta báseň není jen o věřících, je to jen jako příklad... díky za názor

sidi
18. 12. 2005
Dát tip
Tak k téhle se nevyjdřím, s Vírou (se svou) já dodnes nemám jasno (i když se s Ním občas bavím).

hai_mal
15. 12. 2005
Dát tip
Robinia - ano....ale i Ábel je v nás myslím.....děkuju Vella - děkuju za návštěvu

maartin
12. 12. 2005
Dát tip
Přicházím se zpožděním... a jenykovi bych sem taky něco - hodně namatlal, o Kainovi a tak vůbec, to mě zajímá moc - ale on už je pacholek o dva dny někde jinde... s tou vírou a nedělním odpouštěním to cítím podobně, hai_mal, ale to je na dlouho

Papu
12. 12. 2005
Dát tip
*

hai_mal
12. 12. 2005
Dát tip
maartin - nikdy není pozdě :-)........děkuju moc Papu - díky i tobě

Robinia
12. 12. 2005
Dát tip
Nejen na neděli, taky pro čas vánoční... taková pro adventní zamyšlení, kolik z Kaina je v každém z nás... tip

_nemo_
11. 12. 2005
Dát tip
janyk: Tak to teda promiň...

guy
11. 12. 2005
Dát tip
moc hezká ... přesně na neděli ... *

hai_mal
11. 12. 2005
Dát tip
Eidam - děkuju moc guy - ano.....možná i nejen na neděli :-) děkuju moc

a2a2a
11. 12. 2005
Dát tip
S velkým zájmem jsem četl, s velkým proto, poněvadž obsahově je mi velmi blízká, navíc dobře zvládnutá, ale především za obsah t, v a ve zprávě vysvětlím více.

hai_mal
11. 12. 2005
Dát tip
a2a2a - děkuju moc, jsem zvědavá na tu zprávu, opravdu jsem ráda, že to někoho oslovuje a díky žes to četl...

hai_mal
10. 12. 2005
Dát tip
nemo - já vím, že to není tvá úvaha :-), ale bereš jí za svou....... necítím se být omezena tím, že jsem jenom člověk :-) Hrbol - díky za zastavení Bernies - moje básně moc něžné, jemné ani okouzlující asi nejsou:-).........ale přesto děkuju moc :-)

Bernies
10. 12. 2005
Dát tip
Pro me ano, i kdyz z nich tryska smutek.

hai_mal
10. 12. 2005
Dát tip
Bernies - tak to děkuju dvojnásobně mě taky chytnou právě ty smutné.....smutek v nás zůstává nějak dýl a umíme si ho asi prožít až do dna někdy.....

_nemo_
10. 12. 2005
Dát tip
hai_mal: Tak jsem to nemyslel :) ..... Spíš jakože je blbost říkat: "Já to nemůžu dokázat, jsem přece jen 'ubohej, slabej' člověk, proto se o to nebudu ani snažit."...

hai_mal
10. 12. 2005
Dát tip
nemo - no jo, některý lidi si to asi říkaj....záleží na jejich povaze a odevzdání se osudu.....a někdo bojuje do posledního dechu, ale taky to nejde asi furt..... ta báseň je spíš o povrchnosti jako takový co je v lidech, nejde jen o ty věřící.....a taky co všechno si lidi dokážou udělat za svinstva jeden druhýmu...a pak....třeba si dají drahej dárek (na Vánoce nebo k narozeninám) jako takový výkupný svýmu svědomí.......ale nic se tím nezmění, ani oni ne...

sidonia
10. 12. 2005
Dát tip
a ja se vracim a znova ctu vsechno sedi nova doba! host vyhazuje cisnika!!!!!! jo, sedi to a moc mas cuch jako tak, myslim to

_nemo_
10. 12. 2005
Dát tip
hai_mal: To je pravda...

hai_mal
10. 12. 2005
Dát tip
sid - mám velkou radost, že se k tý básni vracíš a děkuju žes to napsala

ssalpy
10. 12. 2005
Dát tip
Nevíš proč tě nemám v oblíbených? Hned to jdu napravit. T

_nemo_
10. 12. 2005
Dát tip
...eh? Co jsou jako ty déčka? :)

Print
10. 12. 2005
Dát tip
Není co dodat...*

_nemo_
10. 12. 2005
Dát tip
jenyk: Ale u smíchu je dobrý ještě udělat oči, jinak to vypadá jako hromada déček :DDDDD

_nemo_
10. 12. 2005
Dát tip
jenyk: Co máš pořád s tím "oráčem na skále", kde je takhle Kain nazvanej, nevím.... Navíc, v tom příběhu nejde vůbec o nějaký sbližování mezi lidma, ale o vzpouru člověka proti Bohu... A vůbec, přečti si ho v Bibli :o)...

hai_mal
10. 12. 2005
Dát tip
jenyk - teda ty ses fakt rozjel dneska :-) Jeden můj verš a co může způsobit....jo, chtěla jsem aby lidi přemýšleli....nejen o Kainovi, ale vůbec o svým chování k sobě, jak dokážou bejt zlí a pak si dají třeba dárky na Vánoce a tím si kupujou odpuštění....celá ta báseň není jen o věřících, je to jen takový příklad, takhle se chovaj i jiní lidi......skoro to vypadá, že se už neumíme mít rádi nebo co......... O tohle mi v tý básni šlo víš ? Je fajn, že ta báseň spustila tuhle diskuzi, vždycky je to fajn, když něco napíšeš a někdo nad tím přemýšlí a pak se třeba diskutuje a proto jsem moc ráda, že došlo k diskuzi i tady...... a víš ty co ? ani já nejsem svatá a jak jsi napsal, že nepochybuješ, že to napsal někdo čistej......kdepak, mám taky špatný svědomí, nejsem ta správná......ale vím to a snažím se s tím něco dělat, ne kupováním dárků a odpustků.....nějak jinak v sobě třeba uklízet a často uklízet......

_nemo_
10. 12. 2005
Dát tip
jenyk: "ale tak bylo dáno, že jemu , aby oral, a to na těch nejtěžších místech, kde půda byla skalnatá" - to tam fakt nevidím, jakej máš překlad Bible? "každý, kdokoli mě nalezne, bude mě moci zabít..." - je špatný, že člověk lituje svýho špatnýho činu a uzná že si zaslouží trest? "Kdokoli by Kaina zabil, nad tím bude vykonáka pomsta sedminásobná" - Tím mu dokonce Bůh ten trest, kterej si Kain sám určil, odpouští, dává mu šanci, aby mohl svůj hřích odčinit. Proč je teda esesáckej?... Vůbec nejde o to jestli Kaina táta měl nebo neměl rád, ani jestli Kain dřel víc než Abel..... jde o ten obraz člověka, kterej se vzbouřil proti Bohu... já Kaina nijak nedémonizuju ani neříkám, že byl nějaká extrasvině, byl to normální "člověk", a o to jde... Btw, nechápu proč se rozčiluješ :) a ocenil bych, kdybys psal normálním souvislým jazykem, protože takhle aby se v tom fakt prase vyznalo a nejde z toho pochopit skoro nic, natož pak nějaký myšlenkový pocody... :-/

Eidam
10. 12. 2005
Dát tip
hezky píšeš :) *

_nemo_
10. 12. 2005
Dát tip
janyk: Já jsem si s tebou jen chtěl rozumně pokecat o nadhozeným tématu, ale asi to s některýma lidma nejde... :-/

Lotoska
09. 12. 2005
Dát tip
jo *

trefné a krásné T

oleandr
09. 12. 2005
Dát tip
myslím, že je to blízko pravdy....t a V

wajsup
09. 12. 2005
Dát tip
Chudáci křesťani. Oni tolik věří, že to stačí. Vytknul bych přirovnání ke Kainovi, nedává to smysl (podřízeno evidentně rýmu) a pak to nešťastný "dělaj". Vím, že takhle vyjde rytmus, ale je to pěsťovka uprostřed vzletnýho jazyka. Jinak moc pěkný. Tip.

K_Anče
09. 12. 2005
Dát tip
bez výhrad*

jako vzít to do písmenek a rozebrat, tak nee.... já tyhle náboženský zrovna nemusím, ale líbí se mi zvuk a malebnost tohoto dílka....a když si odmyslím mou nechutnou zvrácenost přes cokoliv náboženského, tak obsahem něco ano a něco ne... v tomto případě je to pro mě těžké posuzovat obsah... t

vesuvanka
09. 12. 2005
Dát tip
je krásná.... přesně jak píšeš... také jsem jako římsko-katolická chodila ve škole na náboženství a ke zpovědi a víš co bylo pro mě nejvíc šokující - nemít od zpovědi do svatého přijímání žádný hřích.... to že by byla svatokrádež.... k přijímání jsem šla se strachem, že budu za něco potrestána.... asi jsem to brala moc poctivě TIP a V

Zuzulinka
09. 12. 2005
Dát tip
souhlasím s nechápu...že každý člověk je dobro i zlo. andělská nevinnost i pekelný hřích*

hai_mal
09. 12. 2005
Dát tip
BAD_GIRL - děkuju moc za tvoji reakci, potěšila mě moc Lotoska, ciernytulipan, už_v_pyžamku - děkuju vám moc oleandr - ano, bohužel......děkuju moc wajsup - víš, rým je to poslední co je v mých básních důležité a kdyby sis přečetl i některá má jiná díla, poznal bys sám, že pro mě je rým velmi podružná záležitost a báseň na něm nikdy nestavím....hovorovou řečí píšu často "svý, dělaj, trhaj...apod", vzletný jazyk moc nepoužívám a rytmus mě taky nechává dost chladnou....:-) - sázím na něco jiného, ale máš pravdu, že kdyby se to dopilovalo bylo by to o moc lepší...můj styl je však tento nedokonalý......děkuju moc za tvůj názor, budu o tom přemýšlet. jenyk - no jo Kain.......je snadné shodit všechno na něj, já vím....v té básni to tak asi vypadá, ale není to tak myšleno doslova...:-) nechápu - ovšem, souhlasím s tebou jako vždy :-) kouzelná_květinka - chápu, moc lidí tohle téma nemusí a já to respektuju, taky se mi tu nelíbí všechno, přesto moc díky za tvůj názor, jsem ráda, že i přesto ses tu zastavila a četla...děkuju vesu vanka - já byla na náboženství jen prákrát, nesedělo mi to tak jsem přestala chodit, a u zpovědi jsem v životě nebyla :-) jsem v podstatě pochybující ateista....což je v přímém kontrastu s mým silně věřícím přítelem :-), ale žádné problémy mám to zatím nedělá...všechno je o toleranci myslím.....děkuju moc za tvůj názor Zuzulinka - ano, všichni máme v sobě Ábela i Kaina, zdá se... děkuju

Noe1
09. 12. 2005
Dát tip
*t

hai_mal
09. 12. 2005
Dát tip
K-Anče - děkuju za to bez výhrad Noe1 - díky moc

Noe1
09. 12. 2005
Dát tip
:-)

sidonia
09. 12. 2005
Dát tip
uzasny *tv

hai_mal
09. 12. 2005
Dát tip
sid - jsem tu grafiku dneska nepřeháněla specielně kvůli tobě ...no :-).....jsem ráda, že se ti báseň líbí a děkuju moc

sidonia
09. 12. 2005
Dát tip
fakt jo?:))) nemas zac, je opravdu skvela

tristes
09. 12. 2005
Dát tip
aaach.. ;o) velmi výstižné a krásně podané *

hai_mal
09. 12. 2005
Dát tip
tristes - děkuju moc jenyk - ty seš mi nějakej revolucionář :-))

_nemo_
09. 12. 2005
Dát tip
Dílko dobrý :) . A je pravda, že dost "křesťanů" takových je. Ale je taky pravda, že hodně není... Ad diskuze o Kainovi: Ono je asi důležitý si uvědomit, že v židovské kultuře, ze které Starý Zákon vychází, nezáleží na tom, jestli se příběh tak stal (většinou nezáleží ani na tom, jestli se vůbec stal), ale záleží pouze na jeho poselství. To poselství nevzniklo kvůli Kainovi, ale Kain vznikl kvůli tomu poselství. Tudíž vaše debata o tom, jestli je Kain démonizovanej nebo nedoceňovanej je trošku irelevantní... :)

hai_mal
09. 12. 2005
Dát tip
nemo - " To poselství nevzniklo kvůli Kainovi, ale Kain vznikl kvůli tomu poselství." - hodně zajímavá úvaha. A co se týká těch křesťanů - ano, samozřejmě jsou dobří i méně dobří křesťané, jsme všichni jenom lidé......:-) souhlas. Díky za tvůj názor.

Bernies
09. 12. 2005
Dát tip
To jsi proste ty Hai, nezna, jemna a okouzlujici +++

_nemo_
09. 12. 2005
Dát tip
jenyk, nechápu: To jsem teda neřekl, a možná mě i trochu uráží, že si o mně tohle myslíte (pokud to byla ironie, tak to beru :) ). Jen zrovna nemáte znalosti v tomhle tématu, já zas houby vím o něčem v čem vynikáte vy. V žádném případě to nebylo myšleno jako urážka... hai_mal: To není moje úvaha :) . To je princip, na kterým stojí mentalita židovskýho náboženství.... A jj, všichni jsme "jen lidé", ale tím se přece nemusíme nechat omezovat...... :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru