Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Requiem pro panenku

09. 02. 2001
16
0
6773
Autor
Carodej

Jednou se to stane a už teď se toho bojím.

Ještě vydrž malou chvílí prosím, prosím sypu čas, do pytlíku s trochou hlíny špetka navíc zláme vaz. Neusínej, já tě žádám, já tě volám, zaklínám, kapky krve vypalují rudou růži do klína. Vyteskňuji uslzeně pocity své do prachu, odešla jsi bez pozdravu už nevíš nic - - o strachu.
Suiza
29. 09. 2005
Dát tip
tohle se mi od Tebe líbí nejvíc po všech stránkách....výrazem, rytmem, obsahem....Moc povedené!:-*

Redie
16. 02. 2003
Dát tip
já naprosto souhlasim s Meggie, vím, že to není originální....ale....

Meggie
09. 08. 2002
Dát tip
Carodej: pevně doufám a držím palce, aby jich bylo minimálně.... a pokud TY nejsi nic, tak já jsem minus......

Meggie
08. 08. 2002
Dát tip
Čaroději, jak mám psát kritiky, kyž tvá díla mi beru spolu s větrem z plachet i všechna slova??? A při tom ti chci tolik vypovědět svůj obdiv.....snad ho pocítíš sám. Jsi Čaroděj, ne..???

Meggie
08. 08. 2002
Dát tip
Čaroději, jak mám psát kritiky, kyž tvá díla mi beru spolu s větrem z plachet i všechna slova??? A při tom ti chci tolik vypovědět svůj obdiv.....snad ho pocítíš sám. Jsi Čaroděj, ne..???

Carodej
08. 08. 2002
Dát tip
Jsou chvíle, kdy nejsem.... nic, Meggie...

Nanthei
27. 06. 2002
Dát tip
Hmm, toho se bojí každý...* ...vyteskňuji uslzeně pocity své do prachu...

Kašika
08. 05. 2001
Dát tip
TIP ( a už vážně mizím nakrmit to hladový dítě ) :-))))

Margarettka
06. 05. 2001
Dát tip
Carodeji...moc se mi to libi...jen nevim...ale vim...je to smutny a tak vubec....vis co...Tip...

Terezka
08. 04. 2001
Dát tip
Líbí se mi to - docela hodně - možná až moc - TIP

Falka
16. 02. 2001
Dát tip
A mě ta báseň zasáhla, mě oslovila... Rytmicky vytepaná bázeň, klepání kotníky prstů na její spící spánky, předčasně ještě a přece už pozdě... ten příběh už se možná stal, i když teprve za pár let... s tím nic nenaděláš... * Merle: A neřvi tu jak na lesy :o) Někdy mám pocit, že kritici až moc zapomínají, od čeho jsou kritiky umístěny právě pod díly... :o))

Merle
13. 02. 2001
Dát tip
Mahonyyyyy*!!!!!!!! :)))))))))))))))))))))))))))) no co, taky si to chci zkusit no...

Janis
12. 02. 2001
Dát tip
Helééé Mattoni.....my křičíme(?) já nefím a le já někjičím...já šeptám.přeci jenom to není plo fšechny uši!! :))))))))

Agony
12. 02. 2001
Dát tip
Dokonalost sama - zdrcující verše s gradací na závěr.

Mahoney
12. 02. 2001
Dát tip
k básni: oslovuje mě první sloka - a i když jí nerozumím, je v ní síla, je krásná... a dál už mě míjíš... těžko se vyjadřovat k něčemu, co mě mine... nicméně ten řev mě opravdu minout nemohl :-))

Mahoney
11. 02. 2001
Dát tip
Janis, Print: prosím, příště než začnete takhle křičet, tak mě upozorněte, málem jsem ohluchl (malá technická: možná by bylo na místě napsat spíš oslepl :-)) …takovej šok :-))

Mahoney
11. 02. 2001
Dát tip
aví

Carodej
11. 02. 2001
Dát tip
Mahoney - a k samotné básni nic?:-)))))))

Carodej
10. 02. 2001
Dát tip
Příjimám.... smím Tě pozvat?

J
10. 02. 2001
Dát tip
Tak platí, vem s sebou básničky nebo je znáš zpaměti? :o)

...! asi tak to vidím.

a čtu

djPes
10. 02. 2001
Dát tip
přemýšlím, jak to čtu já

ulita
09. 02. 2001
Dát tip
To je docela drsný - stejně jako stejnojmenný film. Ta první sloka je asi nejlepší - ale stejně - copak, copak??

Print
09. 02. 2001
Dát tip
Čaroději............................*

inventor
09. 02. 2001
Dát tip
formálně nevytykatelné, ale tématicky bez náboje, panenka s requiem je již omšelá, prostě žádná duševní potrava, je třeba vytvářet nekonečně podobné obrázky stavů?? přitom první strofa je úplně o něčem jiném a díky tomu je zajímavější než návrat k vlastnímu motivu requiemové panenky;

Janis
09. 02. 2001
Dát tip
? Duševní potrava ? áchich ouvej :))

Carodej
09. 02. 2001
Dát tip
inventor - já nevím - mně ten název napadl až posléze. Tu báseň jsem napsal před chvílí a na jejím začátku jsem ještě netušil o čem bude. Prostě se napsala sama, sám nevím přesně proč a z jakého popudu..... trošku za to může poslední básnička od J.... trošku poslední Miroslawek... ale jen tak pošťouchnutím... abych napsal ... něco....

Print
09. 02. 2001
Dát tip
To víš, Čaroději, ne každá panenka je pro každého robertek s nábojem...:-))))

Janis
09. 02. 2001
Dát tip
printéééééééééééé:))))))))))))))))))))))))))))))))

Print
09. 02. 2001
Dát tip
Janiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisssssssssssssssssssssssssss!!!!!!!!!:-))))))))))))))))))))

ulita
09. 02. 2001
Dát tip
Print: :-)

Vojtek
09. 02. 2001
Dát tip
Print *! Janis: Tobě se básníku smál celý svět :-) Inventor: Cvak... Caroděj: *

Print
09. 02. 2001
Dát tip
Ach, Vojtku!!! Čím víc tě znám, tím víc tě miluju!:-))))) Promiň!:-)))

Vojtek
09. 02. 2001
Dát tip
Printe !!!!!!

Janis
09. 02. 2001
Dát tip
Printééé..zrádče...Já ti tady píšu mylostnou báseň a ty tohle...tak to si schovám...:)))))))))))

Print
09. 02. 2001
Dát tip
Vojtku.....!!!!!

Print
09. 02. 2001
Dát tip
o))))) JANYSSSSSS! JaNYS! JanYs!!!.-))) Jsem z tebe tvrdej!!!!:-)))) *********!!

Janis
09. 02. 2001
Dát tip
No hlavně že néé měkkej:)))))))))))))))))) I když já jsem z tebe na měkko.ale slečnám se to povoluje.néé?!

Albireo
09. 02. 2001
Dát tip
Lidi, nezdá se vám, že ty poslední "kritiky" už nemají s Čarodějovou básní vůbec nic společného? Čaroděj: Nenech se otrávit, ta báseň je výborná a má TIP

Print
09. 02. 2001
Dát tip
JanNice!!! Jasně!:-)))))))****** Albi: jseš vedle - právě ty naše "krytyky" jsou o tom, jak velkou nám udělal radost!:-)) Víš?

Vojtek
09. 02. 2001
Dát tip
Janis, u slečen je vítáno, když budou naměkko :-)) chichichi Vojtek

Janis
09. 02. 2001
Dát tip
Albíí.já Tě tedy dodělám....jsme mladí krásní a bohatí..tedy proto máme radost.a píšem to kam se vrtnem :))))))))))))))) Mějte se krásně:))))))

Janis
09. 02. 2001
Dát tip
I když teda to sluníčko zrovna zalezlo a je pěkně hnusně.....nenechte se otrávit tou starou šedivou pěnou..nemá vždycky pravdu:)))))))))))))))))

Print
09. 02. 2001
Dát tip
Janis!!!!:-)))))))))

Carodej
09. 02. 2001
Dát tip
Ty jo, takových kritik, to se sem lidi pohrnou:o))) Janis a Print - máte povolení vést takovou diskusi pod každým mým dílkem:-)

Janis
09. 02. 2001
Dát tip
:)))))))))))))))))))))) Ale až tě sním..tak už toho moc nenapíšeš..tak chvátej!!!!!

Albireo
09. 02. 2001
Dát tip
Přehlasovali jste mě.

mandinka
09. 02. 2001
Dát tip
krasny...smutny !

J
09. 02. 2001
Dát tip
I mnou? Asi každý někdy zasmutní, ale ti, kdo umějí čarovat snad dohlédnou i dál, za smrt a před narození do mezičasů. Báseň je volání s bělostným hedvábem zahalujíc drahocennou perlu na rukou,jež by tak rády ještě hýčkaly...Pojďme se napít.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru