Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sviatok čarodejníc

15. 12. 2005
1
0
1550
Autor
autorka

Predvčerom - 13. decembra - som mala sviatok. Takmer som na neho zabudla, našťastie mi ho pripomenul jeden chlap.

Usilovne si hľadám zamestnanie a tak som sa vybrala do Bernolákova, kde hľadajú učiteľku nemeckého jazyka. Bernolákovo je malé mestečko na Juhozápadnom Slovensku, medzi Bratislavou, Sencom a Pezinkom. Kráčala som k športovému gymnáziu, keď ma zrazu zastavil jeden asi 35ročný muž.
"Môžem Vám niečo povedať?" spýtal sa ma.
"A čo potrebujete?" zareagovala som. Tomu seriózne vyzerajúcemu pánovi zaihrali v očiach iskričky a pobaveným hlasom prehovoril: "Bosorky mali predsa sviatok včera!"
Ja som len odvetila, nech nie je drzý a pokračovala som v ceste.
Mala som mu radšej s úsmevom povedať, že do večera sa zmení na žabu.
A v autobuse smerom do Bratislavy som premýšľala nad tým, prečo mi pripomenul ten sviatok. Možno má poriadne prísnu manželku a tak sú pre neho všetky ženy bosorky.
No čo ak mal v mojom prípade pravdu? Veď aj ja mám niekedy dojem, že sa vo mne skrýva striga. Doma žiaľ máme iba vysávač a tak si to nemôžem overiť. Raz si však sadnem na metlu a možno sa mi podarí vzlietnuť. A vrabce budú prekvapene čvirikať, čo za čudo to vedľa nich letí. Predtým ale musím poznať kúzelné slovíčka, ktoré ma dostanú k oblakom a nadol. Opýtam sa nejakej Lucie. Tie majú 13. decembra meniny, tak mi určite niektorá z nich tie čarovné slová prezradí. Už sa teším na nádherný vyhliadkový let.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru