Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stopař

17. 02. 1999
4
0
1997
Autor
Zappy

Koncom tohoročnej jari celkom nevinne a celkom spontánne - zásluhou medziautorskej komunikácie na internetových literárnych serveroch - vznikol projekt vydať vlastnú autorskú zbierku. Vo vlastnej réžii. Kolektív autorov by bol zostavený z najlepších (najoceňovanejších, najpozoruhodnejších, najaktívnejších, atď.) písmackych autorov, ktorí sa chcú (!) predstaviť aj knižne. Zámer je to zrealizovateľný a ani nie náročný. vyžaduje si iba trochu vzájomnej komunikácie, koordinácie úsilia a štipku manažérskych schopností + niekoľko omrviniek reklamy a investície, ktoré \"nezabijú\" ani študentov...

Program je nsledovný: I. FÁZA - zaangažovať do výberu počtu autorov viacero ľudí z Písmaku (jediná platforma, ktorá nás zatiaľ spája) - každý z vás môže poslať svoj tip na autorov, ktorých diela si váži a oceňuje - dohodnúť sa na konečnom počte mien (10-15-20?) II: FÁZA - Výber diel. Fungovalo by to na princípe redakčného výberu. Vybratí autori pošlú (buď všetkým dohodnutým autorom, alebo zvolenému redakčnému kolektívu - 5-7 ľudí) výber 7 až 15 svojich nay- diel. - Redakčný kolektív (alebo všetci autori) urobia svoje vlastné poradie vhodnosti básní ostatných autorov, čo sa skonfrontuje s poradím samotného autora a metódou „prienikov“ sa skonkretizuje finálny počet básní autora - Nasov návrh je okolo 7 básní per autor.... - Naso tiež navrhuje, aby sa každý nick tak trochu odprezentoval (pár humorných slov o sebe, foto prípadne kresba) III. FÁZA – Technická stránka veci - dohodnúť sa na názve knihy - zvoliť formát (ideálny je A5), farebnosť obálky - grafický tvar obálky (môžeme apelovať na našich známych mladých výtvarníkov) - tlač pauzákov (Naso skúsi zadarmo v redakcii) - zvoliť dobrú a niepríliš drahú tlačiareň - požiadanie o ISBN v Martine - požiadanie o spoluprácu (predslov, atď.) nejakého známeho literáta/básnika - možnosť sponzoringu ??? IV. FÁZA – Tlač - Po zvolení tlačiarne a splnení všetkých potrebných podmienok, podpísať dohodu o tlači. - Dohodnúť sa na výške nákladu (to záleží aj podľa počtu autorov v knihe). - každý z autorov dokáže distribuovať (predať) vo svojom okolí aspoň 30-40 kníh, niečo povinne do knižníc (do 20 kníh), niečo rozposlať do časopisov, novín a vydavateľstiev (okolo 30), takže pri počte (dajme tomu) 15 autorov náklad by mal byť minimálne 650 kníh (15 autorov x 40 kníh + 20 knižnice + 30 časopisy). To je iba základný výpočet, reálnejšie je, že nákald sa bude pohybovať zhruba okolo 800 až 1000 kusov. V. FÁZA - financovanie - Čo sa týka finančných vstupov každého autora, NAJMä TO bude vec dohody. To sa dá vyrátať po zistení konečného počtu autorov a výške nákladov, pričom matematika je jendoduchá: náklady/počet autorov = finančný podiel. Z rôznych príčin takáto matematika nemusí platiť. Ak by bol neuniformný finančný vstup autorov, tí, ktorí „zacvakajú“ viac budú mať nárok na viac kníh! - Návratnosť finančného vstupu! Ak každý autor vloží min. 2500 Sk (hrubé odhady), má šancu získaž svoj vklad späť. Ak určíme cenu knihy 100 Sk, stačí, ak zo svojich 50 exemplárov predá polovicu!!! -NASO- Viac informácií v debate...
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru