Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hloubka

20. 12. 2005
8
0
2271
Autor
Lin_Sien_2

Zašla jsem daleko

od našeho domu

Hledím na jezero

přemýšlím o rybách...

 

Je jich plné? prázdné...?   


AZALIN
22. 05. 2006
Dát tip

pozorovatel
22. 12. 2005
Dát tip
no, s otázkami v básni se musí opatrně... aby to nevyznělo směšně... ovšem jezero prázdné ryb.........hm

Mandarínek
22. 12. 2005
Dát tip
je plné

Ak budes chciet, bude plne.

Este tip.

pain
20. 12. 2005
Dát tip
Joo, tak to je dilo hodno trech tipu. Dejte mi avi az to dostane prvni vyber! Podle tvejch vlastních slov.. prázdné

Smetiprach
20. 12. 2005
Dát tip
je ta sklenice už zpola vypitá, či ještě napůl plná? tohle je na můj vkus příliš křečovitá snaha o filozofování... ;-)

hai_mal
20. 12. 2005
Dát tip
taky jsem si vzpoměla na tu sklenici..... kategorie Úvahy by tomu možná seděla líp

T_O_M_
20. 12. 2005
Dát tip
super věc a výborně sladěné s názvem tohle prostě jo! *

Lin_Sien_2
20. 12. 2005
Dát tip
Když je tam jedna rybka, je plnost absolutní. :-) Jedinost je vždy plná. Jedinost ryby se pohybuje v jedinosti jezera. Když tam není žádná ryby, jde o "úplnost" v prázdotě. Když je jezero plné ryb, je tam proudění životů, rození. Odpověď na hádanku? :-)) Myslím, že ne. Šlo mi víc o pocit naplněnosti skrze něco- prožitkově, než něčeho v něčem-logicky.

Lin_Sien_2
20. 12. 2005
Dát tip
Ale je li něco prázdné, tak to nutně neznamená, že je to bez smyslu a případně i bez hodnoty. Ovšem respektuji, že pro TEBE je to zřejmě "prázdné". V jakém smyslu je věc druhá.

Lin_Sien_2
20. 12. 2005
Dát tip
Smetiprachu, v ŽÁDNÉM případě není tušení "naplněnosti" jezera (což je tázání po smyslu, dotaz na domnělou prázdnost či plnost - skrze symbol ) tentýž příklad jako sklenice vypitá či napůl plná. Symbolika míří úplně jinam, než na dohadování se o "poloprázdnosti" či "poloplnosti" jezera. Ono totiž někdy samotné kladení otázky a zůstávání v ní, při současném vnímání hladiny jezera má smysl (tedy pro mne, řekněme) Škoda, že to bereš jen vlastní "logikou" . Nu, co se dá dělat.

Lin_Sien_2
20. 12. 2005
Dát tip
To by ovšem situaci značně změnilo - to malé jezírko. Z tušení by byla jistota :-)) a konec tázání. :-))

jako myšlenka ju

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru