Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stráž myšlenek

14. 02. 2001
7
0
4799
Autor
Deltex

Tohle dílko možná nepochopíte, protože je to zatim takový nedodělaný, ale snad to nějakou myšlenku má! Já jí ale zatim nenašel, třeba vám se to podaří! Mějte se krásně!

Temný, zaprášený, polorozpadlý stěny staveniště. Kolem se prohání vítr. Ne vánek, ale studenej vítr. Zima. Slzy deště pleskají o dlažbu. Blesk prořízl zamračenou oblohu. Těžký, olověný mraky. Taky stíny. Uprostřed toho jeden temnější. Člověk. Mladý, shrbený člověk. Sedí a pláče. Sedí tu už dlouho. Z úst se mu line proužek dýmu z pomalu vyhasínající cigarety. Horké slzy tečou po tvářích a pálí, moc pálí. Vlezlé mrazivo proniká na kůži. Symfonie kapek. Hluk. A matička noc vše přikrývá svým hávem a nedává naději paprskům světla proniknout ven. Ten mladík má v očích skelný, nepřítomný nádech. Snad přemýšlí, snad vzpomíná. Jak jen mohl být osud tak krutý? Osud ne, spíš lidi. Bolest. Zvlhlej černej kabát a vysoký kožený boty. A spousty vody! Sedí tam a přestává doufat, že se to zlepší. Pořád pláče, ...pláče za zvuku deště! Slzy dopadají spolu s kapkama a mísí se dohromady. Další blesk a za ním ohlušující, téměř hmatatelný zvuk hromu. Pak ticho, tedy až na ten déšť a... ...z venku zazní těžký kroky. Další přízrak. Celej v bílym. Pomalu kráčí, jako by se jej ani ten déšť venku netýkal. Bílej kabát, boty i bezprstý rukavice. Skvělej vohoz, jen trochu přízračnej. To ty bílý vlasy, ne odbarvený, ale úplně bílý. Pomalu kráčí směrem k černému stínu a kyne mu na pozdrav, ten jako uhranutý sedí a zírá. Další blesk. Cigareta vyhasla. A jen tam tak sedí a kouká na něj. Nečekal ho. Tma. Kdo to je?! Co tu dělá?! Postava v bílym jen pokyne, hořce se usměje a prohodí pár slov. Pak přiloží prsty sedícímu člověku na spánek. To je všechno. Temný mladík odhazuje cigaretu a šokovaně se zvedá. Jako bez duše pomalu odchází. Shrbený. Postupně jako by si cosi uvědomil se jeho krok mění a hlava zvedá. Temný, zaprášený, polorozpadlý stěny staveniště ...a jinak už nikdo víc. Jen uprostřed toho sedí jeden světlejší stín. Mladý, shrbený člověk. Sedí a pláče. Z úst se mu line proužek dýmu z právě zapálené cigarety. Horké slzy tečou po tvářích a pálí, po tvářích, které jsou lemovaný bílýma vlasama, ne odbarvenýma, úplně bílýma...
Deltex
19. 10. 2002
Dát tip
Vsechno je subjektivni:o)

Dirty
19. 10. 2002
Dát tip
je to tak...a v tom je mozna ten problem...kdyby (se) lidi nevideli subjektivne, mohli by se pochopit..ale takhle??? mozna to bude mit svy vyhody..ale zatim o nich nevim (nebo nechci vedet)

Deltex
19. 10. 2002
Dát tip
Mozna je to lepsi...

Dirty
18. 10. 2002
Dát tip
no..ja myslim, ze to myslenku ma, ale zalezi na kazdym z nas...to ze to bude subjektivni je ale dobre..myslim, ze ten placici clovek by mohlo byt zhmotneni cehosi...neni to normalni clovek, muze to byt treba nahromadena zloba, ale spis velky uskupeni zoufalstvi...ten prizrak z bilymi vlasy, ktery ho tam prichazi "uvedomit" bude zrejme prave to uvedomeni a pochopeni...a clovek kterej sedi na stavenisti to uz muze byt clovek nebo neco co si vsechno diky tomu bilymu chlapkovi uvedomil(o) ale je na tom stejne, protoze to uvedomneni je snad jeste horsi nez "nic nevedet"...ale je to jen subjektivni

Mínox
02. 08. 2002
Dát tip
SUPER nápad!

Deltex
02. 08. 2002
Dát tip
Minoxi, děkuji.

Deltex
13. 07. 2002
Dát tip
Jeanne, děkuji... tohle je skica... pocitovka, pak je tu ještě další verze, která se jmenuje Anděl nebo kat?. Měj se fajn.

Jeanne
12. 07. 2002
Dát tip
krásné, oslovující T

Deltex
03. 06. 2002
Dát tip
Děkuji...

Marco
02. 06. 2002
Dát tip
atmosféra je perfektní a pointu ....možná mám moc velkou představivost... ale myslím, že pointou je ta změna . .. totiž ten člověk v bílém byl anděl ... plačící muž odešel s ním, kdoví... možná si to tam na tom místě na nějakou dobu vyměnili... ;-) ... oslovilo, víc měnit nepotřebuju... rozhodně TIP

Narvah
29. 05. 2002
Dát tip
To by mě zajímalo.

Deltex
29. 05. 2002
Dát tip
Oki

Narvah
28. 05. 2002
Dát tip
Atmosféra dobrá, ale nenasel jsem pointu. Asi je schovaná pod některou stěnou. Nebo je v těch slovech co čtenář neslyší. Ano, za nimi se skrývá pointa. Víš co mu říká?

Deltex
28. 05. 2002
Dát tip
Pointa tam je, ale jak pro koho...

Narvah
28. 05. 2002
Dát tip
No pro mě tentokrát asi ne. :)

Deltex
28. 05. 2002
Dát tip
Stráž myšlenek je totiž jen skica... ale někde mám toto dokončené... zkusím to najít.

Tajta
07. 05. 2002
Dát tip
Jak už bylo řečeno výše, šlo ti hlavně o atmosféru. Nápad se mi moc líbí, povedlo se ti popsat to tak, že asi vidíme to, co jsi viděl při psaní ty. *!*

Deltex
07. 05. 2002
Dát tip
Děkuji... měj se krásně!

Deltex
26. 03. 2001
Dát tip
Jo! :-)))))

Deltex
22. 03. 2001
Dát tip
:-))

Kate
22. 03. 2001
Dát tip
máme krásnou konverzaci co říkáš Deltexi????:-)))) Kate

Deltex
21. 03. 2001
Dát tip
Myslím, že kvalita se nezměnila, jen ta myšlenka a to je jedině dobře! Obě ale platí!

Kate
21. 03. 2001
Dát tip
:-)

Kate
20. 03. 2001
Dát tip
myslím si, že lepší je kvalita a ne kvantita!!!!!!!:-))) Kate

Deltex
16. 03. 2001
Dát tip
Hm, to ano, ale přesto jsem to pro ty nechápavější trochu dodělal a dal tomu trochu jinou myšlenku a tak mám teď dvě různé povídky:-))

Kate
15. 03. 2001
Dát tip
Mne se to líbílo, vidím v tom podobu toho, co mělo být a není!!! Je to jako domino, jeden přichází a bere na sebe problémy jiného člověka , který odchází aniž by si uvědomil, co ten druhý způsobil a ten pak čeká na dalšího, který najde v sobě kus odvahy a sejme z něho jeho problémy. Já takového člověka našla, je to skutečný přítel - Pán Ježíš. Moc se mi ta povídka líbíla, já bych jí neměnila, kdo chce ten si v tom najde to, co se v tom najít má!!!!!!!!!! Kate

Deltex
06. 03. 2001
Dát tip
Pokusím se! :-)

zdna
05. 03. 2001
Dát tip
tohle se mi líbí - prosím dodělat :-)

Deltex
20. 02. 2001
Dát tip
Ano mate pravdu, je to vyjmutý!!! Je to ale jenom náladovka - casem jí snad dodelaaam! DIky!

Deltex
20. 02. 2001
Dát tip
Jo - tohle je tedy, abych tak řekl, jen nápad, dělanej hlavně kvůli atmosféře! Ale, skusim ho předělat!

FLO
20. 02. 2001
Dát tip
Mně se to líbilo. Úplně tam tu postavu vidím sedět, trochu depresivní, ale dobře napsaný. Sice to nemá děj, ale všechno přece nemusí být smysluplný. Sny jsou krásný, i když postrádají smysl. Tohle se mi trochu jeví jako popis snu.Asi to tak není, ale stejně tady dám zase tip.

Mno...jak začít ? Tedy,z hlediska atmosféry děje,popisů místa a jevů okolo je to bezchyby.Skvěle jsi si pohrál se slovy,kombinacemi (narážím na souznění slz a deště) a emocí...ALE...souhlasím se StvNem...

StvN
14. 02. 2001
Dát tip
Já tam taky nic nenašel. Je to jako vyjmutý, chybí tomu příběh a pointa, se mi zdá.

ruby
14. 02. 2001
Dát tip
souhlasim, ze je to vysek neceho co nevime...libil se ti napad s placem v desti vid? a myslim, ze je dobre, ze jsi k tomu nevymyslel pracne priciny y dusledky. slo o to navodit atmosferu a tu bys pribehem zkazil (ted mam ten samej problem). vis jako co mi to prijde? kazdej z nas tam dojde, vykourit si cigaretku v totalnim nestesti, nez ho vystrida jinej, jeste nestastnejsi... ale to je jen muj pocit.

ruby
14. 02. 2001
Dát tip
jo a tip nejak to zapusobilo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru