Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Štěstí

07. 01. 2006
6
19
8569
Autor
Tragicus

Axiom: Ničeho není neomezené množství - se zvyšující se kvantitou jevu ve společnosti, se snižuje jeho kvalita v rámci jednotlivce.


 Přátelé, přece po mně tedy nemůžete chtít, abych si přál vaše štěstí.




19 názorů

Ok, protiklad kvantity a kvality je vždy působivý, akorát si nejsem jistý, jestli jde použít vždy... Ale to není důležité, citát se vyvedl, takže tip...

Tragicus
23. 02. 2011
Dát tip
Ne uplne, presneji: cim castejsi je zloba ve spolecnosti, tim mene je nastvany kazdy jedinec v ni.

Dobře, tak zaměň slovo dav za slovo společnost...

Tragicus
23. 02. 2011
Dát tip
Dav neni spolecnost, Kamile.

Mám dotaz: Chceš říct, že čím větší je zloba davu, tím méně je naštvaný každý jedinec v něm?

Anetté
17. 01. 2011
Dát tip
no vzdyt to netvrdim ani ja:)) kazdopadne to prvni tvrzeni je dost nejednoznacny a stesti je tak abstraktni a tezko urcitelenej pojem, ze se da dost spekulativne odhadnout jeho mnozství ve spolecnosti, at je to mysleno jakkoliv. no, to je jedno ale uz to asi chapu:D

Tragicus
17. 01. 2011
Dát tip
Nehlede na to, ze ten axiom netvrdi nic o konstantnosti mnozstvi nejakeho jevu jak v case tak v abundanci populace.

Tragicus
17. 01. 2011
Dát tip
To neni nutne, mohlo si tyto statky usurpovat jen par lidi natolik, ze se jich k oracum prilis nedostalo.

Anetté
17. 01. 2011
Dát tip
ja tomu ted ale teda vubec nerozumim.)) takze napriklad driv, kdyz jsme jeste vsichni orali na polich a bylo nas malo, byli jsme rozhodne kvantitativne i kvalitativne chytrejsi, a predevsim stastnejsi?.)))

Tragicus
14. 04. 2009
Dát tip
Mozna lepsi, ale kravina.

Norsko 1
14. 04. 2009
Dát tip
Znám lepší. Množství inteligence ve světě je konstantní, lidí přibývá

Tragicus
21. 01. 2009
Dát tip
Yep.

atjoV
21. 01. 2009
Dát tip
ach ouvej. stoji to za publikovani?

Pam!PUCH!
03. 01. 2009
Dát tip
Dej mi to !*!

ruprecht
16. 11. 2008
Dát tip
i bez prologu... *

Renas
26. 05. 2008
Dát tip
myslim ze ked mas niekoho rad a jeho stastie nestoji tvojmu v ceste, tak sa to moze stat:)))

grafo
04. 04. 2008
Dát tip
kukám kukám..*

jt
18. 07. 2007
Dát tip
nikomu nepřeju štěstí -všechno si ho nechávám pro sebe .. Tvůj přístup neni tak okatě sobeckej .. ;-)

Baziliška
20. 07. 2006
Dát tip
to je dobrý citát...:-)))

Tragicus
07. 07. 2006
Dát tip
Tak se mi zda, ze jsem nezadal avizo...

Tragicus
07. 07. 2006
Dát tip
Aha. Ten patvar mi prisel povedomy, ale nejak mi to nesedelo do kontextu. ;]

šňupálek
07. 07. 2006
Dát tip
trága neboli tragédie (bys moh vědět, ne?!? :-)

Tragicus
07. 07. 2006
Dát tip
Vyznam slova "trága" mi neni znam...

šňupálek
07. 07. 2006
Dát tip
tak todle je vážně trága

Tragicus
15. 02. 2006
Dát tip
"dispozice k závisti má každý, ale projeví se jen u těch líných a hloupých." Z teto vety bych vyvodil, ze temi dispozicemi je prave lenost a hloupost. Zavist je projevem hladu, podle toho co je zavideno se daji rozlisovat ruzne druhy hladu. Jelikoz se da zavidet i prachobycejne jidlo, muze byt zavist projevem prachobycjneho hladu. A u hloupych a/nebo linych (a/nebo slabych) se zavist projevi, protoze nejsou schopni jej ukojit. Nebo muzou byt take hloupy, protoze jsou schopni mit potrebu ukojit neco zcela zbytecneho. Asi bych tedy rekl, ze prapricinou zavisti neni nic jineho nez nutnost ukojovat potreby, ale jak jsi rekl projevi se prave jen u tech etc.

čouhán
15. 02. 2006
Dát tip
Obávám se, že z věty "Dispozice k závisti má každý, ale projeví se jen u těch líných a hloupých." se toho nedá moc vyvodit o dispozici k závisti. Stále mi připadá, že ta prapříčina závisti by neměla být závislá na vlastnostech konkrétního člověka, ať už to je lenost, hloupost nebo slabost. Je to něco hluboko vtištěného do samotné člověčí podstaty, podobně jako instinkty sociálního chování. Ty projevy závisti, které jsou patrné navenek, svědčí jen o neschopnosti nebo neochotě toho závistivce rozumově se s tím pudem vypořádat. Pokud je závist způsobena opravdovým, neobyčejným hladem, dá se pochopit a snad i omluvit. Jsou však lidé, kteří jsou schopni závidět i to, co vůbec nepotřebují.

čouhán
11. 02. 2006
Dát tip
S leností a hloupostí závist určitě souvisí. Prapříčinu závisti bych ale hledal někde hlouběji, ať už v Tvém citátu nebo v tom axiomu z prologu nebo jinde. Připadá mi totiž, že dispozice k závisti má každý, ale projeví se jen u těch líných a hloupých. Mimochodem, ten Tvůj axiom v prologu je jeden z projevů tzv. Zipfova zákona: čím je něco větší, tím je toho míň - a naopak: čím je něčho víc, tím je to menší.

Tragicus
05. 02. 2006
Dát tip
couhan: Prapricinou zavisti je lenost a hloupost. Myslim si... Nejsem zavistivy clovek, takze to nemuzu rici ze zkusenosti, jen co si tak dokazi predstavit...

čouhán
04. 02. 2006
Dát tip
Ten axiom v prologu je tedy zřejmě neuvědomělou prapříčinou závisti!?

misty
07. 01. 2006
Dát tip
no, mozno by sme aj mohli, ale naco?....dnes si ho mozeme predsa kupit;o)

StvN
07. 01. 2006
Dát tip
Přátelé?

Tragicus
07. 01. 2006
Dát tip
StvN: Neber to doslova... Je to tam spise ucelove... ;]

StvN
07. 01. 2006
Dát tip
To mi dochází. Dneska se mi podařilo sehnat Zpověď dítěte svého věku, jestli znáš.

Tragicus
07. 01. 2006
Dát tip
StvN: Vim o tom akorat to, ze je to od Musseta a ten je v ucebnici literatury pod stendhalem (pamatui si to, protoze jsem si jednou chtel precist o Stendhalovi a spletl jsem se, a nechtelo se mi verit, ze je to psano o Stedhalovi...) a je tam od Alfredovi psano, ze je citove az chorobne prejemnely a nejsubjektivnejsi... Doufam, ze se nepletu. O cem vlastne pise?

StvN
07. 01. 2006
Dát tip
Je to romantismus, takže subjektivní. Musset je francouzskej Mácha. Dá se říct. Píše o sobě a své lásce. Otevřená postava. Nitro. A tak dále. Moc dobrý.

Tragicus
07. 01. 2006
Dát tip
Zajimave... Mozna, az doctu Foucaltovo kyvadlo a prectu deset knizek, co jsem si koupil na vanoce, si to prectu...

Eva_S
07. 01. 2006
Dát tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru