Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z deníku básníkova

Výběr: sidonia
11. 01. 2006
11
2
3015
Autor
Barman

Aneb výlet za inspirací...

Vystoupil jsem v prostřed lesů pustých a zamával vláčku motoráčku. Romantická povaha dohnala mě až sem, do přírody divoké, kde ryby čvachtají v potocích a kde háčky na ně nečíhají.

 ,, Ó ty krásná, ty divá přírodo," pravil jsem a slova svá poskytnul větru. Tu veveřička kol mé nohy proběhla, nebojíce se nemotorného tvora .

 ,, Božíčku, tak toto vše za šest dní," pohrála si myšlenka nevyřčená však nahlas.

 Dále procházím hvozdy a tu mé oko spočinulo na chronometru. Je pozdě. Tři hodiny pouhé, jsa přesycen dojmy, obracím kroky své a civilizaci vstříc kráčím. Leč co to? Nemám mapy ni kompasu. ,, Jaká to hříčka," usmívám se a dle mechu nabírám správný směr. Brzy porost řídne a já vzhlížím k vrcholům drsným a mechům věřiti přestávám. Spatřuji divoké vrcholky, kolem nichž se mraky točí a bílé čapky cos o nehostinosti švitoří. Otáčím tedy trup a zpět v lůno lesa chvátám, neb skaliska spíše hrůzu navozují.

 Smráká se, cesta z divočiny stále nenalezena a mech, potvůrka zelená, roste si jak chce, o mraveništích nemluvě. Temnota a strach na bedra má padají a já se zahrabávám do listí, jak jen hluboko lze. Noc plná zvuků všelikých usnouti mi nedá, nakonec však přec usínám.

 Sny nelibích předzvěstí plné, přerušeny jsou pohlazením paprsků ranních. Procitám. A hle! Poblíž mne spočinul medvěd hnědý a sní si cosi. Tak přistupuji k němu a poplácávám jej po tváři obrovské. ,, Jak jsi statný lesů pane," povídám mu a on v tu chvíli procitá...

 


2 názory

óóóó*

Občasje to s těma inverzema dost přeťápnutý. Děj to vlastně nemá, je to pidanekdotka se slabší pointou, a stylem to neudržíš, to ho fakt tak vybroušenej nemáš.

casey
20. 01. 2006
Dát tip
Bravůrně si hraješ se slovíčky...

Ten začátek mi připomněl Vltavu: "Les je tak krásný! Les je nejmoudřejší básník!" A jo, líbilo. Dost. Styl mi přišel vypilovanější než u "Každý má mít své jméno..." a skoropointa s medvědem na závěr pobavila, potěšila... jo jo... jen pěkně s nadhledem, tak to mám rád. tudíž tu dím >tip<

Inrie
15. 01. 2006
Dát tip
baronku, krásný, překvapivý, pocitový a vonavý...T

Matylda
14. 01. 2006
Dát tip
Zdá se mi, jako by to bylo psané staročesky. "-)

Andulka
12. 01. 2006
Dát tip
tohle by si mi mohl cist na dobrou noc....:-)

StvN
12. 01. 2006
Dát tip
:) Je pravda, že mechy a mraveniště nic moc neřeknou. To nás ve škole asi lakovali. Hraješ si. Tak dobře.

Barman
12. 01. 2006
Dát tip
Díky všem, je vidět, že jste znalci literatury:)

sidonia
12. 01. 2006
Dát tip
uzasny!! opet par chyb ale co, ze ,, Jaká to hříčka," usmívám se a dle mechu nabírám správný směr. skvely sloh:))) *tv

fungus2
11. 01. 2006
Dát tip
Tak to byl hezký výlet.**

Eidam
11. 01. 2006
Dát tip
hmmmmmmmmmmm *

eleja
11. 01. 2006
Dát tip
a az procitne, tak te sezere :-))))) ps: medvedi se nepoplacavaji ;-)

Barman
11. 01. 2006
Dát tip
Díky vám, lidé dobří eleja-ps: tenhle básník tvořil impulsivně, bez rozmyslu prostě pašák. A prej byl dobrej:)

Stačí trochu básnického nadhledu a svět je hned krásný a vstřícný... :-))) tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru