Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na svatého Valentýna

14. 02. 2006
9
7
4584
Autor
Ostrich

Nevím, jestli je vhodné publikovat takovýto osobní a příležitostný text - ale dost jsem se \"zapotil\", než jsem to sesmolil, protože když člověk nejvíc chce něco napsat na nějaké téma, obvykle z něj padají samé banality a dlouho trvá, než se od nich prokope až na nějakou žílu, takže bych chtěl vědět, jak vypadá hodnocení výsledku „sine ira et studio“. No co, když se vám to nebude líbit, zase to smažu. Potěšilo to toho pravého člověka, třeba to přinese radost i někomu dalšímu.

Na svatého Valentýna

rozmrzává v Čechách hlína

Vzduchem sviští reklamy

Ajlavjů zní vlnami

 

Americká láska zjevná

pevná tak, jako je levná

neuznává co je skryto

vezměme si její síto

 

naměřme jím od oka

jak je láska široká

jak je drahá, jak je těžká

jaká bude ode dneška

 

Když na sítu nezůstane

tak to láska není, pane.

Je to jenom čistá voda

Není vidět. Žádná škoda.

 

Když protéká denodenně

řeka v tobě řeka ve mně

neumím ji pojmenovat

vím ale, že stále znova

odtéká a pramení

dokud žijem - spojení

v jistotě své krajiny

jedině jsme živí

my.


7 názorů

Lyrae
13. 02. 2016
Dát tip

Když bude ten Valentýn, tak to čtu... ze začátku podané hodně cynicky.. ale řekla bych, že to je cynikovo dobrání se k vlasnímu romantickému jádru :-D

ten konec je moc dobrý, i ta třetí strofa je super..

Ještě něco si přečtu, zajímá mě to. 

Jo a tip. tady ta písmácká vtipná odměna :-D


Silene
20. 12. 2014
Dát tip

Jest tak, pod pláštíkem banalitky lze zprostředkovat silné sdělení. Jádro kouzla, jemuž občas... propadáme.


Ostrich
06. 03. 2012
Dát tip
To jsem rád, že se líbí - a doufám, že ani tebe řeka nemine.

Tilia *
06. 03. 2012
Dát tip
Ježíš, to je nádherný! A to, že můžeš napsat tu poslední sloku, Ti upřímně závidím. I té, pro kterou to asi bylo psáno.

Manuamanua
27. 06. 2010
Dát tip
Dobré je to.

hezkej protest :o)

megahit
17. 11. 2006
Dát tip
jo, je dobrá -i teď na podzim :o)

wedle_vazy
15. 02. 2006
Dát tip
**

Pearlian
14. 02. 2006
Dát tip
pokud je to psaný pro nějakou osobu, potěší jí to vždycky. No a k mýmu názoru: je zajímavá, o Valentýnovi z televize, kterej je buď slaven či nenáviděn.

Háber
14. 02. 2006
Dát tip
...dobr*é...

stihar
14. 02. 2006
Dát tip
tak asi nemá smysl psát plánovitě, ne? a báseň? připadá mi (s ohledem na téma) docela zdařilá, protože nesnášim ten propagandistickej způsob mediálního upoutávání na dnešní datum a přeslazený naivní řečičky (tzv. hollywoodský žvásty) ještě víc. když jsem se otvíral tenhle odkaz, čekal jsem buď absolutně sračkózní zamilovaný veršíky (což se nevyplnilo) nebo nějakou totální parodii a negaci - něco jako valentýnský masakr pugétem květin nebo porno pod dohledem Erosovým (což se taky nevyplnilo), takže můj celkový dojem je + - neutrální, i když je fakt, že se ručička qwalitoměru přiklání spíš do pozice nad průměrem... (doufám, že tě tohle hodnocení -?- moc nerozhodí!)

Ostrich
14. 02. 2006
Dát tip
Že nemá smysl psát plánovitě, to je z jedné strany pravda, z druhé strany - ono to ukáže, jaké síly v sobě jeden dokáže mobilizovat a jestli udělá říkanku (mimochodem, mám docela rád Kainarovy Rozhlásky - a to jsou často "obyčejné" říkanky) úplně trapnou, nebo se mu podaří prohrabat se prvoplánovými banalitami. Nereagovat na tupou reklamní smršť se mi zdá trochu zbabělé, znamená to vyklízet jí bitevní pole - a to já nerad, semtam rád zvednu hozenou rukavici. Dík za reakci.

stihar
14. 02. 2006
Dát tip
souhlasim: Kainar = qwalita (i přes všednost) antikonzum! - to je moje motto

o jój, no docela to z té záplavy valentýnských děl jde jen nechápu co s tim všichni máte?? .-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru