Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sonáta pro Seli

01. 03. 2001
6
0
4113
Autor
dablik008

tahle basen by si asi zaslouzila dlouhej prolog, protoze mi na ni dost zalezi...ale prolog nebude...uznavam predem ze je to psany hodne volnou formou, ale slo mi hlavne o obsah...a o podani obsahu...

Oči plné tmy a uši plné zvláštní melodie dnes v noci sedl jsem si ke klavíru melancholie našich vzpomínek prokřehlé prsty hladí klávesy ale ne ony to srdce hraje poslouchej jak asi zní láska? a jak zklamání? jak vlastně vím že jsem se v tobě zklamal? to všechno se rozeznívá v tiché sonátě snažíš se zachytit slova? nejsou slova tohle jsou pocity a možná city naše vzpomínky a má přání v harmonii kvart a oktáv v tiché sonátě poslouchej nabírá na síle tichá je noc, něžná je noc než ostrý zvuk houslí jí protne jako nůž než Slunce Ikarovi křídla spálí a do tmy padám já ozývá se viola tak hluboký a smutný tón jako by sám Karel Hlaváček hrál rozvíjí se v hlasitou hudbu bolí mě hlava ne, to je srdce když vrací se klavír s vlnobitím rychlých staccat chce se mi přestat hrát nebo začít plakat sonáta bouří už mě ovládá šílená agónie dostávám strach když prsty zas běží po klávesách připadám si jako na houpačce dělá se mi zle chci pevnou půdu pod nohama lásku! chci lásku! výkřik do prázdna povzdech do hluku disharmonie Mozart se obrací v hrobě Amadee! je mi tak zle… hraji, musím hrát pokračovat všechno kolem pomalu utichá halucinace? Ne! ticho před bouří zběsile biji do klavíru, sonáta se vrací do ticha nabírá novou, zničující sílu čekám kdy se mi rozskočí hlava a ušetří mě zvířecího utrpení já nechci umřít Radši se tě vzdám! BOŽE!!! A ticho… Houslím praskla struna o ten ocelový vlas jsem unikl smrti dirigent si sundal masku tvoje tvář pod ní už nepřekvapí ani nezabolí jen se směj! Vítězoslavně odejdi! Ano! Odcházíš… a mě se do uší vrací ta melodie tiše a jakoby z velké dálky klavír ale kdo hraje? Já! Takže jsi vlastně nevyhrála… ale ani jednoho z nás to netěší bolí mě srdce ne, to je hlava srdce už ztvrdlo bude líp… sonáta pro Seli hvězdy jdou ruku v ruce domů chce se mi jim zamávat buďte sbohem! vyhrála jsi přestal jsem hrát a zapálil klavír…
miklunka
22. 08. 2001
Dát tip
tahle básnička by si zasloužila dlouou kritiku...ale já na to moc nejsem...tip

Mámalibor
08. 07. 2001
Dát tip
***WOW***

clovrdik
07. 06. 2001
Dát tip
Druhá sloka a pak ta sloka s tím "zběsile biji do klavíru, sonáta se vrací do ticha ... ", tak tyhle dvě mi nepříjdou moc zdařilé, jinak jako celek se mi báseň líbí, asi snahou o vyjádření pocitu pomocí hudební metafory

Lori
29. 04. 2001
Dát tip
:)) tak já si počkám...

dablik008
29. 04. 2001
Dát tip
cekej cekej...treba tio bude jeste v tomhle zivote :o)) nechces mi napsat kritiku i pod neco jinyho??ma tak napadlo....:o)))

Lori
29. 04. 2001
Dát tip
já doufám, že to bude ještě v tomhle roce! Ale tohle nejsou kritiky, nerada píšu kritiky a hlavně to neumím! :)

dablik008
29. 04. 2001
Dát tip
ja te to naucim....vezmes ruce a klavesnici, smichas ve spravnym pomeru a neco ti z toho vyleze...a rika se tomu kritika :o))

Lori
29. 04. 2001
Dát tip
:)) aha... to musim zkusit... :)))

dablik008
29. 04. 2001
Dát tip
:o))) hodne stesti!

Lori
29. 04. 2001
Dát tip
dik :)

dablik008
26. 04. 2001
Dát tip
Lori, mam ji naosanou, ale nejsem o ni presvedcenej :o))

Lori
25. 04. 2001
Dát tip
Kdo si počká, ten se dočká! :)) je to zatím v mezích nápadu... pár stránek mám, ale musím pilovat! :)) Dum spiro, spero... :) A co takhle občas avízo? Už mne nebaví hrát si na vědmu.. :))

dablik008
25. 04. 2001
Dát tip
Lori...eh eh?? dneska mi to asi nepali...:o)) avizo?? nebavi te hrat si na vedmu?? piluj piluj...pilnickem :o))) ja ti to pak ztrham :o))

Lori
25. 04. 2001
Dát tip
Tady dole je takovej rámeček, vedle toho, jak píšeš... a když na mne klikneš a pak to odešleš, přijde mi avízo a já nemusím přemýšlet, jestli tady něco je nebo ne.. :)) ono by vlastně bylo nejlepší, kdyby jsme si psali zprávy místo těch kritik! :) nechci to ztrhat! :)))

dablik008
25. 04. 2001
Dát tip
tak...chtelas avizo, mas ho mit........:o))) nechces to ztrhat??? skoda, ja se tak tesil :o))) tak holt budu chvalit...:o))

Lori
25. 04. 2001
Dát tip
Tak se mi to líbí! A čekám na tu básničku... :))

Lori
23. 04. 2001
Dát tip
Píšu, píšu... ale úplně něco jinýho... :)) Určitě budeš mít lepší známku než já! ale držím palečky...

dablik008
23. 04. 2001
Dát tip
Loriiii...jak neco jinyho??a coooo??? pofidej, esli muzes?? :o)) s tou znamkou nevim...ale doufam...a taky ti tisknu pesti...

dablik008
22. 04. 2001
Dát tip
Loriiii, zadny mazani!!! pekne pis pis....plno lidi uz se na to tesiiiii :o)) mam za sebou taky maturitni pisemku, slohovou...chcicht...to bych ti nepral cist :o))) natoz pak cekat na znamku za to :o))

Anonym
13. 04. 2001
Dát tip
Náš učitel je blázen... Mně to tak občas chytne a pak je to se mnou špatný, nebo mám chuť všechno smazat, jednou jsem to málem udělala! :)) nakonec mně přesvědčili, abych to nedělala... nějakej čas to bude chtít a pak snad... :))

Anonym
13. 04. 2001
Dát tip
anonym jsem já! zapomněla jsem se přihlásit! :( Lori

dablik008
10. 04. 2001
Dát tip
Loriiii..z ceho strach?uvidis ze to dopadne dobre...ne-li lip...dneska jsem optimista :o)) a jkto ze nemas chut ukazovat dalsi dily??my, tvoji verni ctenari se uz tresem jak to bude daaaaaal :o))) a ted uz se treesem i na ty mapy! tak sup sup!

Lori
09. 04. 2001
Dát tip
Nezašvihla.. jen jsem ztratila ted chuť své dílo ukazovat... :( a hlavně pracuji na mapách. :)) ono je to pokračování vlastně dávno hotový... Už vím, že za pět mít nebudu, dnes to říkal... :))) ale strach mám!

Lori
08. 04. 2001
Dát tip
To víš jak? Od Seli? chmm.. :)) proč ne? mně je jedno, jestli mi dají za 4... myslím, že se mi to povedlo. :)) kdybych napsala cokoli jiného nestálo by to, za ten čas tím strávený...

dablik008
08. 04. 2001
Dát tip
dyt joooooo!!! ja to chvalim :o))) a povedlo se to??tak to je fajn...to za 4 nebude...bude-li pochopeni...:o)) mam svy informatory, to vis...:o))

Lori
08. 04. 2001
Dát tip
Obávám se, že to pochopený nebude... u nás jsou docela hlupáci. Pro našeho učitele je Tolkien představitel sci-fi.... :))) no uvidíme! jak na to koukám, za chvíli tady budeš mít nejvíc kritik! :)

dablik008
08. 04. 2001
Dát tip
Loriii...to nevadi ne? :o)) Tolkien a sci-fi...hmmmm...tak to byt tebou se tresu o osud svy maturitni pisemky :o))) a kdyz jsme u fantasy...kde se zasvihla Draci pani?!?!

dablik008
07. 04. 2001
Dát tip
Lori...uz se mi tak nejak rysuje zakladni konstrukce...ale priznavam se ze fantasy poezii budu pokouset teprve podruhy v zivote...:o)) jo a sklanim se az k zemi pred tvoji odvahou napsat maturitni praci jako fantasy povidku...vazne...

Lori
06. 04. 2001
Dát tip
To doufám... :)))

dablik008
05. 04. 2001
Dát tip
Lori...jako to co tu vidis nad nasim kritikovym rozhovorem to nebude neboj :o)))

Lori
04. 04. 2001
Dát tip
Tak dobře... :)) ale jemně... :))

Lori
01. 04. 2001
Dát tip
To by se ti těžko psalo... když mně neznáš... kdyby to bylo hezký... tak proč ne... :)

dablik008
01. 04. 2001
Dát tip
Lori:tak ja napisu takovou malou basnickou reflexi na tvoj¨i Draci pani jo....a uvidime :o))))

dablik008
25. 03. 2001
Dát tip
jooooo??? ze bych napsal neco pro tebe a vyzkousel to??? :o))) radsi ne.......

Lori
18. 03. 2001
Dát tip
Už si to precetla :)) zas tak moc nastvana nebyla... uff... já neškrtim, já dělám mnohem horší věci.. :)))

dablik008
14. 03. 2001
Dát tip
Lori: no kdyby moc stala o to to vedet, tak si to tu precte ne? :o)) ale neboj, ja ji nic nereknu......tomu totiz neverim :o)) doufam ze ted me budete skrtit obe......:o))

Lori
11. 03. 2001
Dát tip
Dablik: pozděěě! málem mně uškrtila :)) Ale naštěstí jsem šikovnější než ona (to jí neříkej) :)))

dablik008
10. 03. 2001
Dát tip
KUK!!!! nezabila.....jeste ne :o))))

Mea
09. 03. 2001
Dát tip
Něco takovýhohleho (:)) bych asi těžko napsal. Fakt se ti to povedlo, ale ani bych se nedivil, kdyby tě Seli zabila.

Lori
05. 03. 2001
Dát tip
To ne, jen jsem se zmínila. Asi to ještě nečetla a já jsem nic neřekla. :)

dablik008
05. 03. 2001
Dát tip
Lori:me rikala neco jako ze nas oba zabije za to ze ji tu verejne probirame...tak pozor...doufam ze te nevaruju pozde :o))

Lori
04. 03. 2001
Dát tip
Když jsem s ní mluvila, tak klidná nebyla. Ona je schopná naučit se to... tak dobře zavírej okna! :))

dablik008
04. 03. 2001
Dát tip
Lori:diky za radu...a uz to cetla??nebos ji to barvite vylicila jako nejvetsi hruzu cos v zivote videla atd?? :o))

Lori
03. 03. 2001
Dát tip
Jen jestli tě dotyčná nezabije. :)) Jinak hezký...

dablik008
03. 03. 2001
Dát tip
Lori:no mozna sem ji to napred moh dat precist........nezabije neboj :o))......ja se ji bal jenom dokud jsem nezjistil ze litat fakt neumi...

kafka
02. 03. 2001
Dát tip
................pro ten pocit (výhrady si tentokrát nechám pro sebe, bylo by to zbytečné) Díky *!

Silly
01. 03. 2001
Dát tip
...je to moc krásná báseň, i verš je mi blízký... tiše tipuju...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru