Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ortenova Modrá kniha

19. 03. 2006
5
1
1976

Tu v Kainarově inkoustové noci
Orten zjevil se mi ve své Ohnici
ve snu Kde tma byla dvojitá
svoji Milostnou šeptal mi tiše

Víčka spustila jsem Dojatá
a byl klid Jen kapky tekly z výše
 
Jablka z ošatky na zem

popadala a ten sen

mi divoká voda vzala
Ta jablka uplavala

a mně zbyla ráno jen
Modrá kniha pod polštářem
A slova za dveřmi tam stála
A mlčela A neťukala


1 názor

Smíšek:-)
05. 11. 2007
Dát tip
líbí se mi tak moc! *

wedle_vazy
22. 03. 2006
Dát tip
hmm...udělena radost :)

Milostná - Jiří Orten Nech slova za dveřmi, nevěř mi, nevěř jim, to se tak opíjím, není-li jiného vína. Jsi stinná, jsi temná, šero jsi, rozevíráš se za rosy, a když ti koktám do ucha, jsi socha, která poslouchá odlitku svého prosby. Z klína vychází luna, vychází z oázy plné kvítí a svítí, svítí na tvé břicho, na ten sníh, který ti napadal po bocích. Ach, jak se chvěješ, svítí-li, jak hluboko jsem v tobě, opilý vůní, co buší na můj čich. Svícen byl překocen, záclony hoří, všude plno ohně, všude strach, nejtěžší tíha ve vesmíru jsou víčka, spusť je, tam dole, pod nimi, bude klid, řeky, co dotekly k ústí, umírají, kolik je hrušek na všech stromech světa, ale jen jediná ošatka. Ošatko, velice přesně jsou v tobě plody narovnány, leč zakrátko budeš plná! Ruce oblohy tlumí zvolna světlo, to světlo, co se line, odkud přichází záře, já však jí už neporozumím, neboť jsem pozřel zásobu lásky, která byla určena mému srdci. Kam nyní se svými přebytky něhy, kam, do jakého hrobu? Jsme zamčeni v sobě, jsme jiní, jen sníh a déšť a krupobití bude zasypávat náš příběh, málo básnický, leč touha naše neustane a ještě v rakvi slavně vstane, navždycky. Snad to trošku objasní mou báseň :o), jinak Ohnice je Ortenova sbírka, Modrá kniha také jeho dílo a Nech slova za dveřmi také sbírka... jen tak pro info... A Kainarova inkoustová noc? Už přesně nevím, jak se ta báseň jmenovala, ale jednou jsem ji recitovala na školní recitační soutěži, pamatuji si začátek.. Na sadě v noci*byli zloději*noc inkoustová*listí jako samet*u nízké zídky spaly včelíny*z nás nevzbudil se ze sna ani jediný.... :o)) tak asi tak :-D pro vysvětlení... jinak moc děkuji všem...

wedle_vazy
20. 03. 2006
Dát tip
*

Nickyx: kujuu :-D

dapler: moc moc děkuji :*)

dapler
20. 03. 2006
Dát tip
Ano je krásná. ..i ta,co se schovává za plamen svíčky.

Nickyx
19. 03. 2006
Dát tip
ano.....*

moc jsi mě potěšila, děkuji vesu :*)

vesuvanka
19. 03. 2006
Dát tip
je nádherná.... TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru