Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Půlnoční břehy

19. 03. 2006
10
0
3454
Autor
Micro

sonet

Uhranul rzí co měsíc plavý

odrazům stínů vlnitých

řekám, jež mořím úsměv kalí

svítání nálad trnitých

   

břehy zas v chorálu tu slité

sevřou nás k sobě těsněji

a kotvy v přístavech vyryté

šeptají věkům něžněji

  

otevřou branám nejtěsnějším

náruče věčných vítězů

tonoucím perlám marnivějším

  

rezavá oka řetězů

nám, jež se popel v řasách zračí

kolébá nocí dávnou, nocí zazší

 


blbjenka: já to četla v češtině i v angličtině, ale to už trochu odbočuješ od tématu :o)

Micro
24. 03. 2006
Dát tip
b: Já to vim, já to vim, překladatel :)

blbjenka
24. 03. 2006
Dát tip
mikrouš: ok, ok :) človíček: sorry, já tě původně podle nicku považovala za kluka :o)) a jen na okraj: když je něcoí přeložený do češtiny a líbí se ti to, může za to původní autor nebo překladatel?

blbjenka: v pohodě, rvi si vlasy, mě to nevadí :o) shakespearovy sonety sou mimochodem přeložený do češtiny :)) a dopadlo to dobře (ps: neřikej mi "drahoušku", nebo se ti i přes ten internet stane něco strašnýho!!!) :o)

Micro
22. 03. 2006
Dát tip
Ok ok :) Jen snad "pouze" na nich to vystavěné není... navíc jsem spíš než rýmy znějící "ne"gramaticky dával takové, které vyhovovaly obrazu nebo vůbec náladě a tématu, který jsem chtěl, aby z toho plynul. Mohl bych tam dát "ne"gramatické, ale pak by se to taky mohlo značně posunout (a asi by se to posunulo).

blbjenka
22. 03. 2006
Dát tip
nejsou, ani v sonetu ani v čemkoli jinym, používají je občas i "velcí básníci", jen když je jich moc, tak je jich příliš. aspoň teda pro mě. nejsou špatně, ale vymyslet gram. rým je dost jednoduché, a když jsi tady tedy postavil celou blásničku pouze na nich, tak mě jsi jaxi nepřesvědčil, že rýmovat umíš. toť vše, budiž to pro tebe pouze informací, že i takto šťouraví čtenáři existují :o) nečlověk: jenže Šejkspír psal, drahoušku, anglicky. psát česky je o moc, o moc těžší. nic ve zlym, jenjsem náročná ženská... napsat něco podle schématu mi nestačí, chci kreativitu, chci rýmy, při kterých si budu rvát vlasy, že jsem je nevymyslela sama :o)

Micro
21. 03. 2006
Dát tip
b: No gramatický rýmy nejsou v sonetu snad tak neobvyklé... navíc bych netvrdil, že gramatický rým = špatně... a odborník rozhodně nejsem :). Navíc to byl snad první sonet, kterej jsem napsal :). Ale dík za komentář. (z): Dík :)

(závorka)
21. 03. 2006
Dát tip
jo, (líbí) T

blbjenka: dyk takhle je to správně, je to sonet a on to napsal přesně podle schématu (viz. shakespearovy sonety) :o)

blbjenka
21. 03. 2006
Dát tip
koukám žes odborník. přinejmenším na metrum. já odborník nejsu. ale z čtrnácti veršů 5 gramatických rýmů a 2 nerýmy mi přijde jako pozoruhodné skóre. pro mne nepřípustné... ale to je věc vkusu. pročež pac a pusu :o)

micro: radši se ani nemíchej :o) bys nemusel přežít kritiku velkého spisovatele a psychologa :o))

Micro
20. 03. 2006
Dát tip
Do toho se míchat nebudu :).

filomenka: tobě se taky někdy něco líbí, Velevážený Spisovateli?! Podivuhodné!

filomenka: že tobě se vůbec někdy nějaký dílo líbí, Velevážený Spisovateli...

Micro
20. 03. 2006
Dát tip
W: Taky díky :)

wedle_vazy
20. 03. 2006
Dát tip
**

Micro
20. 03. 2006
Dát tip
N: :) P: Dík :)

Print
20. 03. 2006
Dát tip
*!

Norsko
20. 03. 2006
Dát tip
:-(

Micro
19. 03. 2006
Dát tip
Chápu :)

Micro
19. 03. 2006
Dát tip
Ale ne, právě že je dobře, že je tu někdo takový, protože máš určitě pravdu a já si podruhý dám větší pozor :). Jinak jsem to moc nepromýšlel, šel jsem po citu, to až pak, když jsem si udělal ten rozbor, trochu jsem dolaďoval :).

Micro
19. 03. 2006
Dát tip
Co se týče stopáže, vím, že je tam o jednu víc, ale přijde mi, že to v tom posledním verši nevadí, naopak, na poslech to zní vyrovnaně, nepřebývá to, tedy aspoň z mého pohledu :).

Micro
19. 03. 2006
Dát tip
Co se týče stopáže, vím, že je tam o jednu víc, ale přijde mi, že to v tom posledním verši nevadí, naopak, na poslech to zní vyrovnaně, nepřebývá to, tedy aspoň z mého pohledu :).

Micro
19. 03. 2006
Dát tip
Mr: Dík :)

Micro
19. 03. 2006
Dát tip
Bych řekl, že je to takhle: (snad se to zobrazí) Pokud se divíš těm iktům v tom třetím verši, myslím, že předchozím metrickým impulsem (jak v prvním verši, tak v předchozí sloce) si to vynutí právě takové schéma a tím se rytmus neporuší... ale jak říkám, můžu se plést, pokud jsi v tomhle odborník, hádat se nebudu :) (navíc i kdyby to bylo jinak, tím, že předchozí bylo pravidelné, "přepere" ta pravidelnost i nějakou tu nepravidelnost a pak se to přizpůsobí)

Micro
19. 03. 2006
Dát tip
Rytmus by měl bejt ok. A i stopy (vesměs) - navíc pokud vyvoláš určitý metrický impuls, nevadí, když se někde nekrejou stopy se slovy...

Micro
19. 03. 2006
Dát tip
'kuju :)

Tuleby
19. 03. 2006
Dát tip
jj, líbí... :)*

Micro
19. 03. 2006
Dát tip
Oběma dík :) Z: Já si dělal rytmický rozbor a takhle mi to přišlo víc splňující metrum - vzhledem k předchozímu verši a strofě by se ikty měly přesunout "v přístavech vyryté" na "v pří", "vech", "ry" a tím by to nemělo metrum porušit. Ovšem třeba se pletu :). (mluvím o iktech, ne přízvuku). Jinak kalkuk - možná jo. Ale mám pocit, že u sonetu to tak nevadí. Každopádně dík.

Zbora
19. 03. 2006
Dát tip
Takový trochu kalkul...ale líbila se mi. Snad jen vyryté bych nahradil slovem vryté...kvůli rytmu. t

Neuwe
19. 03. 2006
Dát tip
Pěkné, snivé, skvělá fantazie,... jo jo.

Micro
19. 03. 2006
Dát tip
Díky všem! :)

Fouckault
19. 03. 2006
Dát tip
*

filomenka
19. 03. 2006
Dát tip
Pekne.. Obrazne...

Vlkodlak
19. 03. 2006
Dát tip
Je to dobrý...

tak teda kritika... :o) je to opravdu povedený dílo, moc se mi líbilo :o))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru