Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Má cenu být k druhým lidem ohleduplný?

20. 03. 2006
0
0
3820
Autor
karmen

k přemýšlení a hlavně k tomu,abych si sama uvědomila své chyby

Možná vám připadá,že ne.To je na vás co si o tomto tématu myslíte,ale uvědomte si jedno - to co vy dáváte okolí dává ono vám zpět,zní to složitě?Možná,ale není tomu tak.Uvedu příklad:Uvědomte si,že jste vzteklý a celý svět vypadá černě a jakoby šel proti vám.Znáte také ten pocit?Váš vnitřní rozpor se projeví i na venek a tak,ikdyž nechcete tak jste na lidi kolem sebe nevraživý a protivní.Pokud mají dost rozumu a dokáží se v cítit do pozice druhého,snaží se vám zlepšit náladu nebo vás nechají uklidnit tím,že vám dají prostor se "vydovádět".Ale jak je v té chvíli jim?Jsou podráždění a vrátí vám to také nechtíc zpět at hned nebo za pár dní.Je to dobře?Nebo stane se vám něco nemilého,potěší vás když o tom někdo začne mluvit?Ohleduplný člověk se tomu tématu vyhne,aby vám více neublížil.Pochopili jste už? Slovo ohleduplný je již snad objasněn,ale co si představíte pod slovem laskavý?Toto se špatně vysvětluje a po pravdě ani nevím jak,bohužel.Jak tomu rozumíte vy?A proč by vůbec měli být takový?Z jednoho logického důvodu´,když vy budete potřebovat oni budou také takoví.Ne sice vždy,ale je tomu tak.Z vlastní zkušenosti vím,že být ohleduplný může občas druhého pěkně bolet.Kde?Zvláště ve vztazích,protože tam ač chcete nebo ne ublížíte stačí k tomu jedna věta:"Budeme jen přátelé" toto zabolí ačkoliv je to míněno dobře a řečeno zvláště opatrně přesto v nás zanechá trhlinu,když vy cítíte něco více.Je tomu tak?Bohužel ano.Jak vidno ohleduplnost má svá uskalí,že?ale přesto bychom se měli snažit takový být,nemáte také ten pocit? Je na vás jak těchto několik slov pochopíte.Jste pro nebo proti být laskaví?Zvážili jste jaké možnosti toto dává?Je pravda,že i opak,ale to se neřeší.Pamatujte co dáváte lidem kolem sebe,at je to láska,nenávist vše se vrátí s větší a prudčí silou,ovšem je pravda,že většinou od člověka od kterého byste něco takového nečekali nebo jemuž jste své emoce dávali.Ale to nevadí nebo ano?Jak se rozhodnete vy?Jste natolik uzavření a nepřipravení,že nepochopíte?Možná ano,ale sáhněte si do svědomí,nestalo se vám někdy něco co okolí přešlo,aby vám neublížilo?Nemáte nikomu co vracet?Mám dojem ,že odpověd zní ano,ale do toho se asi nemám plést,nebo máte jiný názor?Přemýšlejte,možná dojdete k závěru,že trocha ohleduplnosti by všem jenom pomohla,at už to bude ta nejmenší věc,stojí to za zkoušku?Tak jak to vidíte?
beda
26. 05. 2006
Dát tip
Proč tolik slov k tak jednoduché věci.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru