Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Návrat diktátora aneb z deníku šílené učitelky

Výběr: Carodej
02. 03. 2001
11
0
2844
Autor
Bodlak

Po 5 týdnech nemocenské..


 

Ráno jsem zaslechla cosi nepříjemného, podobalo se to zvuku neodbytného pisklavého komára. Otevřela jsem jedno oko a v duchu lítostivě zaúpěla.

”Mami, ještě néééé, ještě půl hodinku.”

Ale neúprosný ukazatel času, můj odedávný nepřítel budík, mi jízlivě znovu zavelel. Pochopila jsem, že tato bitva je předem prohraná.
Poslušně jsem vstala, mátožně vykročila kupředu a hned před zrcadlem v koupelně se patřičně vyděsila.

Civěl tam na mě něčí ksicht! Fuj, to jsem se lekla! Po chvilce nedůvěřivého pozorování jsem si začínala zvykat. Ale, mezi námi, nelíbil se mi ani trochu. Někdo mi v noci transplantoval něčí mozek. Nepoznala jsem se.
Nicméně, poskytla jsem tomu tělu nezbytnou hygienu a jala se ho odít. Vyřešilo to za mě nezbytné spodní prádlo
(ani v povídce o učitelce by nemělo přeci chybět kousek toho erotična…mrk),černé kalhoty a dlouhá, modrá, měkoučce pohodlná halena. Ještě vlasy a na ruku můj nejoblíbenější prstýnek pro štěstí. Od mojí milované maminečky.
Krátký kabát, boty, pod paži desky s nějakými nutnostmi, do kufříku s CD-romky ještě jednu novou mile přiblblou slátaninku s anglickými lekcemi pro děti a do kabelky jablíčko na sváču.
A jde se!
“Jůůůůů a jééééé …,” to byly děti.

Už na schodech se radovaly, že mě vidí.

“Paní učitelkóóó, konečněěěě!!”
Nechápala jsem zdroj jejich radosti. Dosud měly suplující, rozechvělou důchodkyni, kterou manipulovaly , jak jim bylo libo. Teď se na scénu po pěti dlouhých týdnech vrací diktátor a represor. Prostě nechápu!
“Nechoďte do třídy! Prosím! Máme pro vás překvapení!”naléhavě žadonily.

Tu tam jsem některé z nich pohladila a se slůvky výlučně vlídnými odešla tedy dozorovat, jelikož čtvrtek a pátek jsou dny mého poťouchlého postávání na chodbách a nabádání dětí všech tříd ke kázni a pořádku. Činnost vpravdě bohulibá, ale mnou přímo nenáviděná. Připadám si v ty dny povětšinou jako dozorce v base.
Kolegyňky se mile usmívaly a vítaly mě v pracovním procesu. Vskutku milé..
Ředitelka se tvářila nepříjemně jako vždycky, takže nic nového, vše při starém. Byla jsem jaksi uspokojena. Nic se tu nezměnilo. Naštěstí!

Doma mi to totiž už připadalo jako věčnost a notně jsem nabyla dojmu, že to tu prostě už za ta “léta” strávená v domácím ošetřování upoutaná na lůžko, nemohu nikdy poznat a zapomněla jsem určitě i učit.
Osmá hodina se kvapem blížila. Poléval mě pot.

Osm. Ždímám oděv a vcházím do jámy lvové!!!
Ozval se děsivý rachot! Každý jednotlivec třímal v ruce jeden z nástrojů Orfovy hudební skříňky a bušil do něj či na něj vší silou. Triangly, ozvučná dřívka, bubínky, činely,… vše cinkalo, klapalo, třískalo, ťukalo, … a mocný dojem dotvářelo též mohutné dupání nohou.
V první chvíli jsem chtěla v
zít nohy na ramena a prchnout, ale včas jsem pochopila nezměrnou vlnu jejich radosti a rozpačitě se počala usmívat, nabývajíc dojmu, že ty bytůstky mají snad opravdickou radost, že mě vidí.
Tabule byla pečlivě smazaná (nenávidím špinavou tabuli, a on
y to vědí, mršky), ovšem bujaře vyvedená ve všech barvách a písmech s oslavnými nápisy náležící mé osobě.
Na stole dva dárky. Voňavý džbánek se svíčkou a dvouuchý hrníček s nápisem ”Aby se nám paní učitelka už uzdravila!”
Nemohla jsem promluvit! Měla jsem v očích slzy?
Dlouho jsme si povídali. Děti mi ukazovaly své pokroky v učení a výkresy a poznámky. Stěžovaly si, že s nimi paní ”důchodkyně” nedělala hodiny tvůrčího psaní a že už mají mnoho dalších nápadů a že jim nikdo nehrál na kytaru a nečetl pohádky a ”Erbenovy horory” (pro nezasvěcené: milují Kytici, byť v osnovách až pro druhý stupeň), a že nesměly zapínat počítače, jelikož jim mimo mě nikdo ve škole nerozumí a všichni žijou v domnění, že to po zapnutí jednoduše bouchne
.
Seděli jsme na koberci, vyprávěli si a listovali sešity a knížkami a řehtali jsme se úplně všemu.
Najednou tak nějak děti utichly a já povídala úplně sama až jsem si uvědomila, že mě již dávno
nikdo nepřekřikuje a že všichni hledí těmi obrovskými nevinnými kukadly přímo na mě.
V očích měli otázku. Ale jakou?

Nechápala jsem a udiveně jsem se usmívala.

Až najednou Terezka! Vydechla nahlas tu neuvěřitelnou větu!
”Paní učitelko, vy jste tak jiná!”
”Jak jiná???”, zděsila jsem se a počala nejistě kontrolovat vlasy a oděv.

Usmívali se na mne.

A pak mi to došlo! Přečetla jsem si to v jejich tvářích! Vykukovalo to na mne z jejich srdíček!

Zírala jsem na ty moje prostinké a bezelstné bublinky a nebýt přeci jen “dospělák”, přiznám:

”Ano, děti, jsem jiná - zatraceně šťastná."


Rowenna
02. 04. 2003
Dát tip
Krásné. Hřejivé.

LaMouette
11. 03. 2003
Dát tip
..joooo ach:-)*

Pavson
29. 11. 2002
Dát tip
jak to, že z některých potom vyrostou takový obludy? *

jirun
16. 03. 2001
Dát tip
opravdu pěkné podobnou "diktátorku" jsem znal a proto věřím .. :-)

Carodej
07. 03. 2001
Dát tip
Uh oh... to mi vrazilo slzy do očí, ve chvíli, kdy jsi psala o té tabuli a dárcích na stole........ nádhera a Výběrový tip! poznámka pod čarou: proč nezbytné spodní prádlo?:o)))) Nemyslím si, že by bylo nezbytné, hi hi hi:o)

Ostrich
07. 03. 2001
Dát tip
Tak jo, já už nepochybuju. A přemýšlím nemám-li se s rodinou přestěhovat, protože mám vážné a důvodné obavy že na jediné nám normálně dostupné škole se podobné zázraky nedějí.

kath
07. 03. 2001
Dát tip
kamarádku učitelku vždycky obdivuju pro odvahu vstoupit "do jámy lvové"...myslím, že se ti povedlo najít v zatuchlém prostředí jakým většina škol stále je...vnadidlo, které ji tam láká a drží a nechává přežít ...

Ostrich
05. 03. 2001
Dát tip
Chce se mi věřit... ale přece jen ... bylo to právě takhle?? Nebo je to jen krásná představa? Přímka proložená mnoha body... Ale je to pěkné.

Anonym
05. 03. 2001
Dát tip
Tak tohle ti závidím, mě děti nemají tak rádi, to jsem si jistá, zamyslím se. Ale tipuju

Bodlak
05. 03. 2001
Dát tip
Etíku: Jsou to děti ze čtvrté a páté třídy. Jsme malotřídní škola a já mám spojené oba ročníky. Možná jsou naivnější než děti z města, ale jsou mnohem důvěřivější a citovější. Naše škola má jen 42 žáků... A já jich mám ve třídě jen 13.. No a těmhle jsem to četla:-)) Ostrich:Kdybys mě znal, nepochyboval bys.. jester:..no ale je štěstí a štěstí:-(( kateřina, Albireo: Moc děkuji..

Bodlak
05. 03. 2001
Dát tip
Pardon, zapomněla jsem avizka...

Albireo
04. 03. 2001
Dát tip
Krásné! Takových kantorek ať je co nejvíc. TIP

jester
03. 03. 2001
Dát tip
vidis , jak je to take jednocduche.. byt stastna.. a vis, ze ten pocit i takhle rozdavas.. a za to.. s diky TIP.

Katerina
03. 03. 2001
Dát tip
Proto snad zijeme, proto, abychom byli stastny a delali stastnyma lidi kolem nas. Udelala jsi mi opravdu radost!!! tip

Eternal
03. 03. 2001
Dát tip
Já si chci tipnout ještě jednou, mě to utkvělo v paměti :o)) když ono to nejde si tipnout ještě jednou :o(

Eternal
03. 03. 2001
Dát tip
Já si chci tipnout ještě jednou, mě to utkvělo v paměti :o)) když ono to nejde si tipnout ještě jednou :o(

Eternal
02. 03. 2001
Dát tip
To není úvaha to je reportáž (ovšem né psaná na oprátce ale psaná v ráji). Také bych takový pocit chtěl zažít.. vždyť Ti malí špunti jsou tak všímaví.. ví, vidí, a přitom ještě neví, a neví co vídí :o) A to jsi těmhle špuntíkům četla mou Dračí? :o)) Kolikátka to je? dvojka, trojka? Prvňáčci to nejsou a čtverka to také není. Také si pamatuju na to, jak jsme byli rádi, když se nám na prvním stupni vrátila učitelka.. ovšem my jsme měli hodnou suplentku(také to byla starší paní jako ve tvém případě). A navíc mě ta suplentka měla raději než ta naše paní učitelka. Mě vůbec měli rádi všechny starší paní a babičky :o)) Snad proto, že stačilo přidat křidélka a byl jsem jako andílek :o)) Jojo dětství.. byla to nádhera :o) já si zdovolením tipnu :o) za pocit a i za ty děti :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru