Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Příběh 2001-Dopisy pro Bedřišku 2

31. 07. 2006
3
0
2440
Autor
evalota47

čtěte a bděte..nevim co víc říct.


 

Drahá Bedřiško,

 

vím,že jsem se dlouho neozvala,ale jsem zase tady.Bohužel nemám dobré zprávy.Celý měsíc pro mne byl hotové utrpení-něco jako očistec,nebo tak.Menstruace se nedostavila ani po injekci a protože jsem neměla sílu déle čekat zavolala jsem do Centra pro léčbu rakoviny prsu a vysvětlila co mě trápí.Když jsem řekla,že o bouli vím již od konce června zeptala se mě sestra proč jsem se neobjednala hned.Koukala jsem jak Alenka v říši divů.Kdybych tohle věděla…Těch deset dnů a ještě i ty dny předtím jsem chodila sama se svými hrůznými představami,kouřila 40 denně,trápila tělo i mozek.“Psala Závěť“ a připravovala verše na náhrobek na rodinné hrobce.Sakra,já vím,že je to sebemrskačství,ale kolikrát člověk dělá takové údajně nesmyslné věci jen aby se vybičoval k nějaké reakci,nebo konečnému rozhodnutí.A já se rozhodla.Rozhodla jsem se do toho skočit rovnýma nohama.A stále jsem měla ještě strach a protichůdné myšlenky,ale první krok byl učiněn.Ono mi vlastně ani moc možností nezbývalo.Buď rezignace a pomalá smrt nebo boj a snad vítězství.

Sestře jsem vysvětlila,že mi pan doktor napsal doporučení,ale že mi poradil abych šla na vyšetření až po menstruaci.Jenže se mi nedostavila.

„Tak tohle se může klidně stát.V důsledku stresu po tak závažném zjištění se může pravidelný cyklus zastavit.Ale tím se teď zabývat nebudeme.Důležité je vás okamžitě vyšetřit abychom zjistili jaká je vlastně situace.Už čekat nebudeme.“K vyšetření mně objednali za čtyři dny-ta rychlost mě překvapila,ale spíše příjemně.A tak jsem v pátek přišla.Seděla jsem v čekárně a drkotala zuby jako většina děvčat co tam byla současně.Naslouchala jsem jejich příběhům a přidala k dobru také ten svůj.Jedna už měla nějaké vyšetření za sebou a čekala na výsledky,druhá tam byla poprvé,jako já a třetí zde dochází pravidelně,jednou za rok aby měli pod kontrolou nádorek,který byl nezhoubný,ale pokud by začal růst musel by být okamžitě vyoperován.A tak jsme se tam strachy drkotaly společně a bylo nám z toho smutno protože jsme si říkaly,že kdyby existovala větší informovanost a prevence tak by nás tolik nemuselo zažívat takové stresy a strachy o život.Po nějaké chvíli mě zavolali dovnitř  a když doktor uviděl můj vyděšený výraz tak se jen optimisticky zasmál :“No tak děvče neumírej mi tady,ještě není všem dnům konec.Slibuji,že to je ten pravý začátek. A jen na tobě záleží.Všechno se dá léčit i zhoubné nádory,záleží jak se k tomu postavíme….“Viděl mě poprvé v životě a hned mi tykal,vyplynulo to ze situace a já to nepociťovala jako něco nepříjemného,spíš mě to povzbudilo.Začal s prohlídkou..Ještě nic nevíme,ano,teď si zajdeš na mamograf,tam zjistíme s čím máme tu čest,mudroval a přitom prohmatával ňadra snad ze všech stran a taktéž podpažní jamky kde hledal nějaké uzlinky.Sledovala jsem každičký sval v jeho obličeji abych mohla vyčíst svůj ortel ještě než ho vysloví,ale on se neustále usmíval a nenechal mě do svého nitra nahlédnout.Pak řekl,“bolí tě to tady?“a já zavýskla,protože mě to skutečně bolelo a když to místo zmáčknul tak jsem skoro vyletěla z kůže.“No tak klid děvče,už to bude.Teď si zajdeš na ten rentgen.Nic to není,věř mi.Děvčata jsou opatrná-je to trochu nepříjemné,protože ňadra musí trochu stlačit aby se mohla dobře zrentgenovat,ale to je jen chvilka.Pak sem zase přijď i se snímkem.“A tak jsem šla…za svým osudem….srdce se rozběhlo jak kobyla zběsilá….Kdepak jste moje dětičky a sladké mládí mámení?moje něžné lásky?...kam jsem se to dostala-co to je-je to sen?nebo čtu nějaký román?Bohužel,holá skutečnost-jsem tady,a jsem to já kdo kráčí jako vystrašené ptáče do kabinky,svléká se a tiskne si ruku na hruď aby srdce nevyskočilo a nevzalo zbaběle roha.Rozporuplné pocity.Když jsem přistoupila k přístroji byla jsem najednou pokorná a odevzdaná.Nic to nebylo,trochu mi to stisklo ňadra jedno po druhém,dvakrát tiše zabzučelo a už jsem šla..čekat na snímky.

Ani to tak dlouho netrvalo a snímky jsem měla hotové.Odnesla jsem je a vzhledem k tomu,že v čekárně už nikdo nebyl šla jsem téměř okamžitě do ordinace,a tady…ortel byl vyřknut…začíná boj.Srdce běží,dech sotva popadám …ještě mě čeká vyšetření sonem-teda ultrazvukem..jen za pár dní.Teď jdu domů a nevím komu se svěřím,že moje tušení už není tušení,ale skutečnost.Je to nádor a vzhledem k symptomu s největší pravděpodobností zhoubný.Sono ukáže jak je ve skutečnosti veliký a co se s ním bude dát provést…zda jen vyoperovat nebo odstranit celé ňadro.Jsem jak zmoklá slípka-studená to sprcha-sakra za co?CopaK JSEM OPRAVDU TAKOVÝ HŘÍŠNÍK?Nebo mě jen Bůh zkouší?A co moji drobečce,jak ti k tomu přijdou?Taková sprostota,nespravedlnost-podraz-darebáctví-zoufalství.hrůza-příšerný strach-strach-strach…

 

Tvoje  Mari Lota


Zuzulinka
31. 07. 2006
Dát tip
chyby při psaní mezer a tak, jen to je má deformace, učím too...jinak obsahově vím o čem je řeč...snad vše dobře dopadne

evalota47
11. 04. 2006
Dát tip
Z toho si nic nedělej...jsem stará bába a blbnu jako by mi bylo patnáct..ale budu brousit.....ono to ze mne tak vypadne ...když to chci honem sdělit a pak to tak dopadá..ale dík za kritiku..jsem za ni vděčná...

jo a říká se šálek čaje sem blb

ty drkotáš zuby? já zubama.... chybí mezery za tečkama a čárkama chybí čárky "kdepak jste moje dětičky a sladkéHO mládí mámení?" nehledě na to, že sem to ani nepochopila, proč je to tam občas máš sem občas jsem je to asi jako když otevřu časopis Květy, Tina, Žena a život nebo já nevim co což samozřejmě není mínus.... vlastně nevim, proč se to tady lidem tak vytýká, že píšou deníkově každopádně ženské časopisy nečtu právě pro tyhle články..... máš pěkný sloh až na ty gramatický a občas stylistický chyby ale neni to muj šálek kaféé.... ještě nejsem dospělácká ženská, abych tohle mohla číst mimochodem dyby mi někdo někde mačkal prsa, no fujtajblec, to mi uplně zatrnulo.... mě by to určitě totiž bolelo... všechno mě bolí ahoj

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru