Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

L.T.

08. 03. 2001
2
0
2068
Autor
Zeko

L. T. rád hrával na husliach a chodieval do kina. Žil sám na šiestom poschodí činžiaka, ktorý začali stavať ešte v marci 1963, ale pre nedorozumenia a nedodržiavanie termínov sa stal obývateľný v októbri 1971. V byte okrem záchodu, postele, starej, zelenej skrine a deravej záclony nebol nijaký nábytok. Keď L. T. mal návštevu, hostí usadil na posteľ a on sedel na betóne. Rozprávalo sa potichu, lebo ak niekto vykríkol, počula sa ozvena. Dňa 24. januára 1983 L. T. sa cítil príšerne osamelým a odišiel do obchodu. Kúpil si papagája a stoličku. Papagája preto, aby pozeral na niečo živé a stoličku, aby mohol vyložiť klietku na zelenú skriňu. Potom začal hrať na husliach. Vtáka to znepokojilo a neznesiteľne trepotal krídlami. Melódia utíchla a L. T. si sadol na stoličku. Nehybne sedel necelé dve hodiny. Rozmýšľal o detstve. Znova chytil husle. Papagáj zbystril zrak. Straussove valčíky. Papagáj mlčal. Dňa 25. januára L. T. bol v kino ale nijako nevedel pochopiť, prečo sa tam všetci smiali. Keď sa vrátil domov, nahlas povedal: - Už nikdy neodídem do kina bez mojej stoličky. - Už nikdy..., opakovala ozvena. Papagáj umrel 28. januára. Nevie sa,či od hladu, žiarlivosti, alebo niečoho celkom tretieho. L. T. to nikomu neprezradil a myslím si, že to vie, alebo aspoň predpokladá. Fakte je, že po vtákovej smrti L. T. častejšie leží na posteli prikrytý deravou záclonou.
Bix
05. 10. 2001
Dát tip
dooosť dobré !! stručné a hovoriace...záclona****samota**, papagáj**, stolička**

:-)) - . . . . dalo mi to práci to přečíst.. ale zvládla jsem to.... pěkné..

Silvinka
21. 05. 2001
Dát tip
Zaujimave, naozaj originalne, citas R.Slobodu? Tip :o)

Naso
08. 03. 2001
Dát tip
Looking for Title trochu depresívne, trochu chaarmsovské, oveľa viac nápadité, oveľa viac originálne a tá deravá záclona fakt nemá chybu! L.T. (Len Tip)

zirafka
08. 03. 2001
Dát tip
No, co rict vic nez Naso, Chaarms z toho kouka, coz se mi libi :)

Verita
08. 03. 2001
Dát tip
chaarms nechaarms.........mě je líto papuška :-)

Naso
08. 03. 2001
Dát tip
Čo už narobíš Verita... autori nechávajú umrieť aj onakvejších hrdinov... Ešteže Zeka nenapadlo umlátiť papouška tou zelenou stoličkou!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru