Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zrcadlový vzkaz zanechaný neznámým bílým mužem na rohožce před domem u černého jednorožce

12. 03. 2001
6
0
3237
Autor
Vyjan

Omlouvám se, nevím, jak se to mohlo stát, ale dnes v noci se mnou napsalo tohle...

ach u prostřed po u ště ----------- otevře n á k n iha
Pepo
07. 09. 2001
Dát tip
tebou sa píšu samé dobré veci - si (asi) to najlepšie médium... ****!

hermit
29. 03. 2001
Dát tip
Vyjan, Falka: ad souvislost se Jménem růže: co říkáte teorii morfických rezonancí R. Sheldrakea? Někdy by mi na takovéhle případy vyloženě seděla a jsem rád, že už ji někdo zformuloval, jinak bych si jí musel vymyslet sám... ;-)))

Falka
29. 03. 2001
Dát tip
No, co na ni říkám...? O to ani tak nejde, podstatnější, myslím bude, že jsem ji nečetla... Dá se to sehnat? Přibliž mi to trochu, ať vím, jestli se zajímat...?

Vyjan
29. 03. 2001
Dát tip
Teď jsi mě dostal. Teorii ani Sheldrakea neznám. Co je to?

hermit
29. 03. 2001
Dát tip
já jsem se s tou teorií poprvé setkal taky teprve před měsícem, ale je to zajímavý ocituji přímo Ruperta Sheldrakea: "Morfická rezonance je vliv podobného na podobné mimo prostor a čas. Podobné věci navzájem rezonují na základě podobných struktur či vzorů, především vibračních vzorů a aktivity. Chemická látka rezonuje s podobnou, již existující chemickou látkou a je jí ovlivněna. Například žirafa jako člen určitého rodu je ovlivněna morf. rezonancemi, které vytvořily její předchůdkyně. Každou žirafu pak ovlivňuje kolektivní paměť jejího rodu a druhu a zároveň je ovlivňuje ona sama. ... Všechny organismy jsou podle mně organizovány morfickým polem (z řečtiny morphis - forma)... Protože některé systémy se opakovaně vytvářejí už milióny let, jako například v případě atomu vodíku, nebo krystalu soli, vytvořily zvyky, které se opakují natolkik dominantně, že se staly efektivně fixní. Chovají se, jakoby podléhaly věčným zákonům. ... ...teorie se dá aplikovat i v oblasti chování zvířat, nebo biologickém vývoji forem. Jestliže například naučíme pražské krysy nějaký trik, pak by se stajný trik měly naučit mnohem rychleji krysy na celém světě..." atd. mám k tomu zatím jediný pramen, a to je je sborníček přednášek z 12. transpersonální konference v Praze z roku 1992 (náhodou to mám zrovna ve stole, protože si to čtu v práci na WC :-)))

Falka
29. 03. 2001
Dát tip
Docela zajímavé, ale musela bych moooc přemýšlet... .o) A já toho má teď na přemýšlení až moc :o) Např, jestli ten čtyřsetstránkový epos, co mi leží na stole, číst hned nebo až to bude úplně akutní.... .o)

to na mne zapůsobilo...

Vio
21. 03. 2001
Dát tip
Ondřeji, tomu říkám vážná kritika. Někdy je na škodu plýtvat žlutou barvou.

Vyjan
20. 03. 2001
Dát tip
Kangi: Ne. I když vlastně... Už Mácha si všiml, že den a sen se nejenže rýmují, ale v mnohém prorůstají jak siamská dvojčata.

Janis
18. 03. 2001
Dát tip
*!

Bacil
14. 03. 2001
Dát tip
do bře že má me Vy ja na

Falka
14. 03. 2001
Dát tip
Zvláštní, včera jsem dočetla Jméno růže... jako by to bylo o tom...

Vyjan
14. 03. 2001
Dát tip
Ta souvislost je zajímává, Falko. Jméno růže jsem s nadšením četl už před spoustou let. Že by něco...? Ale co? Já fakt nevím, z kterých vrstev ta báseň vyšla. Dokázala bys specifikovat, jak tě tato souvislost napadla?

Falka
14. 03. 2001
Dát tip
Překvapení, na nečekaném místě se vědění otevírá komukoli, kdo přijde a začne číst... skryté vědění, nepřístupné a přece se nabízející.... A na jiném místě, kam se za věděním chodí a kde se po něm prahne (knihovna), je vědění skrýváno záměrně, až k smrti se ho nedostává žíznivým... z oázy je poušť, dotyk s vodou zabíjí... A dál... stačí odvíjet to klubko... :o)

Kangi
14. 03. 2001
Dát tip
napsáno ve spánku?

kafka
12. 03. 2001
Dát tip
ono to člověku někdy nedá psát.... prostě se to samo ;-) *!

Biri
12. 03. 2001
Dát tip
Vůbec netuším proč, ale mám z toho indiánskej pocit. Jojojo jo Dobrýýýýýýýýýýýýýýý

Naso
12. 03. 2001
Dát tip
ešte že si mal tušku po ruke... Alebo si to písal krvou?

Vojtek
12. 03. 2001
Dát tip
*!

Bloncka
12. 03. 2001
Dát tip
ježiš...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru