Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šumperský havran

14. 05. 2006
2
9
5294
Autor
Floridor

Šumperský havran 2001-2006

Recenze

Jde o literární soutěž, která se pořádá již několik let v Šumperku. Existuje několik kategorií, až do 35 let. Bohužel zasílaná díla jsou zatím  velmi slabá.  Zdá se, že studenti to dělají pro "čárku" k maturitě do posudků apod...za aktivitu a účast.. Porota (v níž jsem také) uděluje ceny a chválí a chválí....Letos jsem konečně vystoupil s kritikou, že takové soutěže spíše skutečné talenty poškozují, když se chválí všichni, nikomu se nic nevytkne atd...Musel jsem to konečně říci nahlas (doslova jsem řekl, aby nás někdo nepovažoval za blbce, kteří kvalitu nepoznají), aby se vědělo, že alespoń někteří členové poroty to poznají.. a vyhodnocením nesouhlasí..Celé věci nepomáhá ani to, že již několikrát byl u vyhodnocení jeden profesionální recitátor z Prahy. V novinách zde vyšly jen oficiální nic neříkající články, že byl Havran a že je zájem o poezii.

Omlouvám se, zdali to sem nepatří, ale někde by to zaznít mělo. Určitě někdo (z mladých) v ČR, kdo se zajímá o poezii, určitě o Šumperském havranovi slyšel, tak aby věděl, do čeho jde...

 Tohoto vstupu bych také rád využil ke sdělení, že u všech svých textů mám na konci za poslední kritikou vždy červený nápis, že"autor si nepřeje kritiky..! (nevím od kdy)  nikdy jsem nic takového neprohlásil. Také (alespoň já) nemohu  žádnou kritiku či poznámku za poslední   kritiky doplnit. Jedině tak, jak to dělám nyní: přímo do textu.¨

Snad se to spraví..Já tak nyní ani nevím, zde někdo mi může k mým textům něco sdělit.

Omlouvám se za obtěžování svými problémy...

Floridor


9 názorů

mno, kolik lidí to tady myslí s poezií vážně? dík za informaci o havranech :o) nemůžu to s ničím srovnat, ale dokážu si představit...

Marcela.K.
22. 09. 2007
Dát tip
No, dobrý výběr :-)

Floridor
22. 09. 2007
Dát tip
Zapomněl jsem avízo...

Floridor
22. 09. 2007
Dát tip
Není problém, vzal jsem to od piky.... Puškin: Vyšel jsem dřív než hvězda ranní Jesesin: Dopis jedné ženě J.Wolker: Štafeta A. Rimbaud: První veřírek CH. Baudelaire: Hymna A. Ginsberg: Kvílení (1. sloka) J. Seifert: Mozart v Praze (úryvek) R. Jeffers: Elegie pro Unu a možná ještš i další Bylo to takové recitování z rychlíku, takže to netrvalo déle jako 15-20 minut.Snad. Neměřil jsem to.

Marcela.K.
22. 09. 2007
Dát tip
...docela by mě zajímalo, koho a co jsi zarecitoval :-)

Floridor
22. 09. 2007
Dát tip
mylence: děkuji za uznání a názor.Letos jsem, otráven z minulého ročníku, na to šel jinak. Nekritizoval jsem, ale vyslovil jsem přání, že bych se někdy jako porotce autorských básnických soutěží chtěl dožít toho, že uslyším a dočtu se něčeho jako.....a pak jsem zarecitoval ukázky mých oblíbených básníků....

Marcela.K.
22. 09. 2007
Dát tip
Milý Floridire, přečetla jsem si tuto diskuzi a musím konstatovat, že jsi mi opravdu milý...vystihl jsi přesně to, co se děje nejen v soutěžích, ale i na všech literárních serverech...zažila jsem to na vlastní kůži, takže vím o čem píšu... sejde se skupinka a jen a jen se navzájem chválí... zapomenou na to, že se nejedná o blog, ale o literární server a , že kdo to myslí s poezií vážně, dokáže alespoň trochu rozlišit grafomanii a poezii...chce třeba pomoci, začínajícím ,,básníkům", tak ten se kritice nevyhýbá, dokáže poukázat na chyby... jenže se se zlou potáže...v tu ránu se na něj sesypou jako vosy ostatní ze skupiny a začnou blábolit, že je to amatérský server...že je potřeba soucítění... no nic...vzdala jsem to. Kritiky píšu jen tehdy, jsem-li o ně požádána, pomáhám jen tehdy, vím-li, že můj čas nevynakládám zbytečně...nerada házím hrách na stěnu :-) Hezký víkend :-)

Floridor
23. 03. 2007
Dát tip
Blíží se zase vyhodnocení Šumperského havrana. Je to příští čtvrtek 29.3.2007. I když jsem názory nezměnil, vzhledem k reakcím na moji kritiku v tomto duchu nebudu pokračovat. Komu není rady, tomu není pomoci. Já také dostávám a dostával jsem kritické "pohlavky" nebo přímo "facky!. Snažím se jim porozumět a něco pozitivního pro sebe si z nich vzít. Třeba i to, že kritik neměl pravdu. Pokud si vzpomínám, já jsem nikomu neradil, jak má psát, pouze jsem konstatoval, že celková úroveň přihlášených textů je slabá a protestoval jsem proti chvále, kterou pronášeli jiní porotci. K tomu se dodatečně zamotala ještě ta záležitost s tím podvodem...kdy jeden soutěžící se vydával za autora textů, které nenapsal.... Pořadatelé soutěže mě nevykázali, takže na vyhodnocení nejspíš zase budu. Jestli tam něco řeknu a co, to ještě sám nevím...

maracaibo
22. 03. 2007
Dát tip
Vazeni a mili, neznam Sumperskeho Havrana a nevim presne, co Floridor rekl nebo nerekl. Muzu Vam jen rict svoji zkusenost. Mam za sebou dve literarni souteze, jedna byla J.W.Goethe v Teplicich - celostatni zalezitost a druha Halasuv Kunstat tady u nas na Morave, regionalni vec. Ucast v Teplicich mi nic neprinesla, protoze jsem opravdu vyslechla jen chvalu, zadne podnety, nic, co by mne trochu zprostredkovalo zpetnou vazbu. Naproti tomu Ludvik Kundera, ktery dela porotce v Halasove Kunstate se s autory prilis nemazli. Kdyz jsem tam prisla poprve, pred 10 lety, diky nemu se mi trochu otevrely oci a zmenila jsem styl psani, da se rict, ze jsem se nasla. Potrebovala jsem proste jen nasmerovat. Poznal tehdy, co je u me dobreho a ja jsem za to moc vdecna. Kdybych slysela jen chvalu, nikdy se nikam nepohnu. Nepotrebuju, aby mi nekdo neco diktoval, ale sem tam alepson nejakeho dobreho kritika, ktery me upozorni na chyby, ktere delam a nesvary, ktere se mi do textu dostavaji...a ze jich neni malo... To ja jen tak pro zamyslenou.

Klokočka
01. 11. 2006
Dát tip
i když uplynulo už pár měsícu od doby, kdy byly psány tyto zkazky, nedá mi to, abych nepřidala také svůj názor, neboť jsem se soutěže také (poměrně úspěšně) účastnila. To, co tu pane "Floridore" píšete, mě dost zaráží a ještě to umocňuje dojem, který ve mě zanechal váš proslov na zmiňovaném vyhlášení soutěže. Věřím, že na poli poezie asi máte jakés uznání, když jste byl v porotě, ale to vás ještě neopravňuje k tomu, abyste diktoval začínajícím a mnohdy ještě hledajícím autorům, jak se poezie dělá. celou vaši řeč jsem sledovala s otevřenými ústy a moc bych si přála, aby se již nikdy kdokoliv s takovými názory, jaké máte vy, do poroty podobné soutěže dostal. Univerzální recept na básnění neexistuje, tak jako neexistuje v poezii dobře a špatně.Na tomto poli je vše subjektivní, tím tedy to, co jste přednesl, absolutně ztrácí na významu.

Floridor
23. 06. 2006
Dát tip
Děkuji za předcházející příspěvky. Přiznávám se, že už přestávám mít trochu přehled co jsem vlastně napsal a Havranovi a jako to s těmi podvrhy a účastníky Havrana je. Pokud vím, tak letošního Havrana 2006, vyhrál v nejstarší kategorii pan JUC. Brož ze Šumperska (křestní jméno teď zpaměti nevím) a to snad vy, pane Pablo Honey nejste ? Z mé zmínky o recitátorovi z Prahy nevyplývá, že bych pana K. kritizoval. Pouze jsem nepřímo konstatoval, že pan K. se nevyjádřil. Budiž ale doplněno, že z každého Havrana si pan K. vybere do svého rozhlasového pořadu nějaké účastníky. A pokud jde o můj názor tak ten zůstává. Já jsem ve svém vystoupení mj. řekl, že ti, kteří poctivě a se zájmem tvoří a přijedou soutěžit(a to jsem ještě nic nevěděl o těch podvodech) jsou vítáni, ale měli by přidat. Mimochodem jeden z oceněných se na podiu přiznal, panu K. , že se o poezii zajímá měsíc...To bude asi nějaký talet , o kterém ještě uslyšíme. Protože bych měl v celé věci jasněji, prosím ty zde, co o celé věci vědí, aby mi třeba neveřejně sdělili, které vlastně básně a od koho byly L.O. podvrženy jako jeho které je to nejtipovanější dílo Písmáka. já mám ještě jednu jobovku: jedna dívka ze soutěže Havran 2005, jedna z vítězek ve střední kategorii se letos kamarádce přiznala, že své soutěžní věci opsala z jakési knížky. Zatím jsem neměl čas to hledat. Zatím končím a omlouvám se za ukecanost. Floridor

Albireo
09. 06. 2006
Dát tip
Smutné je, že ten podvodník, který v soutěži i na Internetu publikoval desítky cizích děl jen se změněnými názvy a "autorstvím" (mezi nimi i vůbec netipovanější dílo z Písmáka), je studentem práv.

Sunivel
08. 06. 2006
Dát tip
Popravdě jsem v Havranovi byla taky, ale protože jsem zrovna státnicovala, nemohla jsem se dostavit na "slavnostní vyhlášení". Po obdržení sborníčku jsem zjistila že moje básničky byly špatně opsány(nebo co s tím tam dělali) a velice mě to rozzlobilo, protože vypuštěním dvou slov ztratila jedna z básní na melodii a u další bylo rozházené řádkování a poslední pro změnu řádky neměla vůbec. Nevím, jestli to tak dostala i porota, jestli ano, tak nedostala moje básničky :o(

jaza
06. 06. 2006
Dát tip
Pablo není typickým účastníkem)))

Pablo_honey
30. 05. 2006
Dát tip
Floridore, letošního Havrana jsem v hlavní kategorii (do 35 let) shodou okolností vyhrál já a žádné básně jsem ani nekopíroval ani nekradl. Čárku do CV ani k maturitě jsem si neudělal a celkově se mi nelíbí tón, jakým zde Havrana hodnotíš, protože se to dotýká nejenom soutěže, kteru mám mimochodem velmi rád, ale i mne jako účastníka - potažmo vítěze. Dále si nemyslím, že by byla přítomnost Mirka Kováříka škodlivá, neboť se mladé poezii věnuje již řadu let (viz pořad Zelené peří na ČR2) a popravdě neznám nikoho v dané oblasti fundovanějšího než právě MK. A úplně na závěr si dovolím hodně sobecké post scriptum, které se týká tvého výroku "Bohužel zasílaná díla jsou zatím velmi slabá." Skutečně si myslíš, že jsou zasílaná díla velmi slabá? Já vím jen tolik, že vítěz letošního Havrana v roce 2005 vyhrál Ortenovu Kutnou Horu.

JiKo
19. 05. 2006
Dát tip
Nemožnost přidávání kritik Zřejmě jsi se dal sám sebe do neoblíbených. Podívej se na svou autorskou stránku a pod svým profilem zdali tam není odkaz: Uživatel je v seznamu vašich NEoblíbených autorů Jsi li tam, vyhoď se :-)

StvN
18. 05. 2006
Dát tip
Soutěží je moc. Píše každej gramot. Není se čemu divit.

Repulsion
17. 05. 2006
Dát tip
Vemte si mě do poroty, a uvidíte to čoromoro :o))

Floridor
17. 05. 2006
Dát tip
Děkuji za informace. Podívám se na to. Floridor

Yfča
17. 05. 2006
Dát tip
na http://www.doris.cz/sumpersky%20havran.htm je stanovisko organizátorů k podvodu Lukáše Ondráčka, kterého se dopustil v soutěži Šumperský havran - soutěžil se třemi básněmi, které okopíroval tady na Písmákovi. Najdete tam i odkaz na dopis, který mu organizátoři poslali.

Floridor
17. 05. 2006
Dát tip
Ještě k přihlášení se do Šumperského havrana: Král je mrtev, ať žije král.... Ročník ŠH 2006 byl ukončen a zhodnocen koncem března a zároveň vyhlášen ročník 2007. I když nejsem členem organizačního štábu, snad zde mohu šeptnout, že soutěžní práce se mohou již posílat. Ale je to, podle mě, zbytečné. Mohlo by se to někde zašantročit. Řekl bych, že stačí poslat soutěžní básně (3 kusy, pokud jsou velmi krátké tak více, aby celkový rozsah byly tak 3 listy A4. max) po vánocích 2006. Adresa:Dům dětí a mládeže, Villa Doris, Sady 1., máje 1, 787 01 Šumperk K tomu přiložit základní údaje o sobě, Jméno, školu, pracoviště, datum narození a samozřejmě adresu. Až se bude blížit termín posledního možnéhop odevzdání soutěžních prací, ještě se ozvu. Floridor

Floridor
16. 05. 2006
Dát tip
Je dobře, že se o podvodu kolem porušování autorských práv mluví a píše i zde. Na internet může kdokoliv jako neznámý autor vydávat za svoje co chce, ale to mu k ničemu není. Ani pro slávui ani půro nic jiného. Teprve, když se někdo k určitému textu přihlásí pravým jménem, tak podle mého názoru pravému autorovi škodí, ovšem zároveń se vystavuje nebezpečí odhalení. Je to tanec na tenkém ledě a je jen na nás, lidech kolem, zdali si to necháme líbit nebo ne. Floridor

Floridor
16. 05. 2006
Dát tip
Děkuji za dosavadní zprávy. Pro Milly: Do ročníku 2007 Šumperského havrana se klidně přihlaste. Určitě zabodujete. Nezapomeňte tam zařadit báseń o vodopádu. K ní vám soukromě něco sdělím.

Milly
15. 05. 2006
Dát tip
Mimojiné o soutěži se tu teď píše v tom smyslu, že jeden z jejích účastníků vyhrál s cizími básněmi (odsud z Písmáka).., po odhalení cenu vrátil a přiznal se. Informace v díle a kritikách pod ním zde

Milly
15. 05. 2006
Dát tip
koukala jsem na kritiky u děl a nikde tam nenašla, že autor nestojí o kritiku, asi už byla chyba opravena... O Havranovi jsem už slyšela, ale bála jsme se, že na takovou soutěž nepíšu dost dobře, tak jsem nic neposlala. Myslím, že popularitě celé soutěže mezi lidmi, kteří píší rádi, by prospělo oznámení o zahájení dalšího ročníku s podmínkami, které by bylo nejlépe vyvěsit na hlavní stranu Písmáka do Akcí, či jak se ta rubrika nazývá..

Trottel
14. 05. 2006
Dát tip
Ale takhle to asi bude i v jiných soutěžích pro studenty. Kdo by tam taky lezl... U nás vždycky přijde třídní, jako povinnost odříká propozice, pak řekne, že by ráda viděla to, co tam pošlem (jestli něco)... prostě je to strašně demotivující. Tak aspoň něčím se motivovat musí. A chválu slyší každý rád ;-) Neříkám, že je to dobře. Ale asi je to lepší, než kdyby soutěže nebyly vůbec. Takhle aspoň ten, co vyhraje, jakous takous úroveň má (snad).

niniw
14. 05. 2006
Dát tip
ospravedlnovat sa podla mna nemusis ... sumperskeho havrana nepoznam, ale asi je dobre, ze si na to poukazal a trocha menej skepticizmu ... :o)zivot bude krajsi

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru