Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NA OBZORU JE ISLAND...

19. 05. 2006
23
0
7777
Autor
vesuvanka

léto na Islandu

NA OBZORU JE ISLAND...

Faerské ostrovy postupně mizí z dohledu a před námi je nekonečný oceán. V jeho temných vodách se odráží pochmurné nebe. Zdá se, že paprsky slunce do těchto míst jen málokdy proniknou. Šedivá barva vládnoucí tomuto koutu Země  splývá v dálce s oblohou. Zmocňuje se mě jakýsi pocit tíhy nebo úzkosti a cesta mi připadá najednou nekonečná. Loď se kymácí ve vlnách a já se dívám do dálky a hledám bod, kterého bych se zachytila. Po chvíli hledání zjišťuji, že clona mraků je světlejší a hladina oceánu se začíná zřetelněji rýsovat. Sleduji hru barev - zlověstně tmavá šeď vody dostává namodralý nádech, obloha si lehce pohrává s růžovou barvou. Vše je ve snovém oparu, ale i ten se zvolna ztrácí a s ním mizí i tíseň.

Vodorovná hranice mezi oceánem a oblohou je na jednom místě zvýrazněna tmavou čarou, která postupně dostává i další rozměr - výšku a pak se mění v nepravidelný nafialovělý lichoběžník, jehož stěny strmě spadají do vody.... A po chvíli už to není lichoběžník, ale skalnaté pobřeží Islandu. Zmocňuje se mě zvláštní rozechvění, vždyť mě čeká objevování země ohně a ledu, země nacházející se na hranici Evropy a Ameriky. Navštívím ostrůvek, kterému je pouhých 42 let. Přede mnou je veliké dobrodružství, na které se moc těším. A svoje dojmy zvěčním štětcem a barvami.

Na obzoru je Island. Nejen v Atlantiku, ale dokonce i v Čechách, a to
V Praze - Karlíně, v kavárně "Pod Vesuvem" ,  kde bude dne 5. září 2006 v 18 hodin zahájena výstava akvarelů "Kamenná sága Islandu", na niž Vás srdečně zvu. Výstava potrvá jeden až dva měsíce, Pozvánku s bližšími údaji uveřejním během srpna.
vesuvanka
09. 08. 2006
Dát tip
evouš - díky za milé zastavení i zájem :-))) chápu, že to je daleko

vesuvanka
09. 08. 2006
Dát tip
evouš - díky za milé zastavení i zájem :-))) chápu, že to je daleko

evouš
09. 08. 2006
Dát tip
hafo moc pěkný!:)T na tu výstavu bych hrozně ráda přišla, ale sem z Brna, takže nevim, jak to udělám s časem....budu se snažit seč budu moci:))

Anyz
06. 08. 2006
Dát tip
nejni zac

vesuvanka
06. 08. 2006
Dát tip
Anyz - děkuji za milé zastavení i tip :-)))

Anyz
06. 08. 2006
Dát tip
je to nadherny tip

vesuvanka
07. 06. 2006
Dát tip
Usmáty_autor - děkuji za návštěvu a milou odezvu, potěšila jsi mě :-))) zdravím Tě

krása...***

vesuvanka
27. 05. 2006
Dát tip
Milá Markel, díky za návštěvu, hřejivá slovíčka i tip přeji krásný den a zdravím Tě :-)))

Markel
27. 05. 2006
Dát tip
jemné, barevné povídání - T

vesuvanka
25. 05. 2006
Dát tip
Milá Jazeno, díky za zájem a případnou návštěvu. Mám radost, že se Ti moje obrázky zde uveřejněné líbí, barevností odpovídají originálům, které jsou trochu větší. MilanH - Milane, díky za zastavení i zájem, budu se těšit :-)))

MilanH
25. 05. 2006
Dát tip
Už se těším :o)

Jazena
25. 05. 2006
Dát tip
Přeji úspěch. Tvá díla, která jsi tady viděla, se mi moc líbí. Třeba se mi konečně podaří se podívat. Ve skutečnosti jsou určitě mnohem hezčí.

vesuvanka
24. 05. 2006
Dát tip
Černej, stenos :-))))) tak to mě těší :-))) díky za návštěvu a zdravím vás

stenos
24. 05. 2006
Dát tip
Jsi lepší než ibuprofen,díkec.

Černej
24. 05. 2006
Dát tip
Jsi lepší než paralen,díkec.

vesuvanka
24. 05. 2006
Dát tip
Nickyx - kéž by se Ti to přání splnilo, díky za návštěvu i tip a zdravím Tě :-)))

Nickyx
24. 05. 2006
Dát tip
kéž bych se tam někdy dostal :) *

vesuvanka
24. 05. 2006
Dát tip
pekylau - to je škoda... děkuji za návštěvu a milé přání a zdravím Tě :-)))

pekylau
24. 05. 2006
Dát tip
...bohužel je někdy Praha-Karlín stejně vzdálená jako Island... . Přeji ti mnoho úspěchů, Vesůvanko.

vesuvanka
22. 05. 2006
Dát tip
palino8 - děkuji, Tvůj zájem mě moc potěšil :-))) Přeji krásný večer :-)))

palino8
22. 05. 2006
Dát tip
nice :) a možno si aj urobím cestu ;)

vesuvanka
21. 05. 2006
Dát tip
Sarrah - zjistím přesný termín trvání výstavy (pravděpodobně 1 - 2 měsíce) a otevírací hodiny a upřesním na pozvánce, kterou vložím začátkem srpna na Písmáka :-))) zvedavec - děkuji za návštěvu a milá slova, přeji krásný večer :-)))

zvedavec
21. 05. 2006
Dát tip
žasnem...mne sa totiž zdá, že Tvoje obrázky sú zo dňa na deň majstrovskejšie...

Sarrah
21. 05. 2006
Dát tip
A od kdy do kdy? :o))

vesuvanka
21. 05. 2006
Dát tip
Sarrah - děkuji za milé zastavení i zájem, který mě moc potěšil. Výstava bude v Praze - Karlíně, v kavárně Pod Vesuvem. Jede tam metro B, výstup ve stanici Křižíkova anebo tramvaj č. 8 a 24, stanice Urxova (je to třetí stanice od Florence směrem do Vysočan. Kavárna je velmi blízko stanice tramvaje i metra, je vidět i z tramvaje :-))). Přeji krásný den :-)))

Sarrah
21. 05. 2006
Dát tip
Krásné a obrázek je obzvláště povedený. Kdepak budeš mít výstavku vesuv? Udělala bych si výlet :o)

vesuvanka
20. 05. 2006
Dát tip
Háber - děkuji za návštěvu a přeji krásný večer :-)))

Háber
20. 05. 2006
Dát tip
fajnˇ

vesuvanka
20. 05. 2006
Dát tip
Zuzulínka - díky za návštěvu a milé přání. Zdravím Tě a přeji krásný den :-)))

Zuzulinka
20. 05. 2006
Dát tip
taktéž, hodně úspěchů..krajina, kterou bych opravdu chtěla vidět...

vesuvanka
20. 05. 2006
Dát tip
catie - díky, to je prima, i Tobě krásný, sluníčkový den :-)))

vesuvanka
20. 05. 2006
Dát tip
Candy, catie, CrawlingChaos, dadík, Horavin, Hrbol, Norsko, to_misto_pod_hvězdami, Oldjerry, Vzdálený_hlas_moře děkuji vám za návštěvu a milou odezvu, moc mě potěšil váš zájem i přání :-))) zdravím vás a přeji krásný den catie - díky, je to akvarel (školní vodovky) - moje specialita, které říkám "vrstvený akvarel"- nechávám barvy zaschnout a další znovu nanáším. Tímto způsobem jsem začala malovat šedé kameny, kde barvy různě kombinuji, aby z každé tam trochu bylo, silné vrstvy barev nanáším i do popředí krajin. To by bylo moc prima, kdyby Ti cesta do Prahy vyšla a mohly jsme se sejít na výstavě :-)))

až bude moje tělo cestovat do prahy... stavím se. hezké :) *t

Candy
20. 05. 2006
Dát tip
Moc hezké a plné citu a radosti z každého nového okamžiku*

dadik
20. 05. 2006
Dát tip
vesu, když Praha tak kavárna pod Vesuvem....:))

Norsko
20. 05. 2006
Dát tip
*...možná se stavím :-)

som nevedel, ze uputavka na nejaku akciu sa da aj takto umelecky spracovat:)

vesuvanka
20. 05. 2006
Dát tip
Horavin - to mě těší, děkuji za návštěvu i tip :-)))

Horavin
19. 05. 2006
Dát tip
Ty mě taky vždycky dostaneš... :) *

vesuvanka
19. 05. 2006
Dát tip
Oldjerry - děkuji za milé přání :-)))

Oldjerry
19. 05. 2006
Dát tip
Ze srdce ti přeji úspěch výstavy. Pro mne je Praha skoro nedosažitelná a taky jsem trochu líný....

vesuvanka
19. 05. 2006
Dát tip
Vzdálený_hlas_moře - o to se právě snažím :-))) díky za milé zastavení i tip

Ještě začnu mít ráda díla o přírodě...to mi nedělej :)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru