Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prečo mám radšej nudapláže

20. 05. 2006
1
0
2530
Autor
autorka

Na pláži, kde sú ženy oblečené v Evinom a muži v Adamovom rúchu, som sa prvý raz ocitla ako desaťročné dievča. Bola som vtedy s rodičmi na dovolenke v Rostocku pri Baltickom mori a pohľad na nahé ľudské telá mi bol spočiatku nepríjemný. Najviac ma šokovali ženy, ktoré si vôbec nerobili starosti so svojou strašnou nadváhou a škaredými priehlbinkami na stehnách – vtedy som ešte výraz celulitída nepoznala – a bez hanby sa zbavili aj posledného kúska odevu.

Ja som sa najprv neodvážila vyzliecť, no ďalší deň som už plavky na sebe nemala. Neskôr som si na nudapláž tak zvykla, že po návrate do Bratislavy ma normálne kúpaliská vôbec nelákali.

A tak moji rodičia navrhli, ísť sa opaľovať k rusoveckému jazeru. To sme ďalšie leto vystriedali za jazero pri dedinke Košariská a nasledujúci rok sme sa zo slnka tešili na Ostrove Krk v Juhoslávii. Celá pláž už od parkoviska patrila nudistom. Dokonca aj zmrzlinu, nápoje a ovocie si ľudia chodili kupovať nahí. V mori sa žiaľ mohli kúpať len otužilci, lebo niekoľko dní pred našim príchodom silná búrka nahnala studenú vodu zo stredu mora blízko k pobrežiu. Napriek tomu som na Krku prežila nádherné prázdniny.

Aj teraz sa lepšie cítim na nudapláži. Hlavným dôvodom je, že ma pri ležaní neotravujú mokré plavky. Tie môžu vraj vyvolať zápal vaječníkov a močového mechúra, prípadne problémy s obličkami. A ja sa chcem týmto nepríjemným chorobám vyhnúť. No pri plávaní mám vždy na sebe spodný diel plaviek. 

Voda v rusoveckom jazere je síce čistá, napriek tomu jej bezchybnosti veľmi neverím.

Na nudaplážach sa mi páči ešte jedna vec. Ľudia sa tam k sebe správajú slušnejšie ako na bežných kúpaliskách a nikto nikoho neobťažuje. Človek, ktorý príde iba očumovať, tam nemá žiadnu šancu. A fotografovanie je samozrejme prísne zakázané. Osoba, ktorá by hoci len raz stlačila spúšť na fotoaparáte, by odtiaľ musela okamžite zmiznúť.

Je veľmi smutné, že také veľkomesto, akým Bratislava určite je, má iba tri malé nudapláže – tretej patrí nepatrná pri jazere Zlaté piesky. Opaľovanie sa bez plaviek – samozrejme s výnimkou poludnia – je totiž podľa môjho názoru omnoho zdravší.  

Posledné tri roky trávim víkendy pri jazere Draždiak, pri ktorom žiaľ nie je nudizmus povolený. No ani tam nemám na sebe mokré plavky. Pred každým vstupom do vody a každým ľahnutím si na deku idem teda do prezliekárne. Jedny plavky mi slúžia na plávanie a v druhých si vychutnávam slnečné lúče.

A teraz chcem všetky ženy upozorniť na mimoriadne dôležitú vec. Ak odmietate z rozličných dôvodov – napríklad kvôli náboženskému presvedčeniu alebo kvôli prílišnej hanblivosti  - tráviť čas na nudapláži, používajte prosím tak ako ja dvoje plavky.  Určite sa vďaka tomu vyhnete už spomenutým nepríjemným ochoreniam. 


johny45
20. 05. 2006
Dát tip
Hmm...no ja ako spravny hnusny chlap musim povedat, ze ma tesi tvoje nadsenie pre nudizmus.:) Mimochodom, v lete byva na Drazdiaku vzdy dost zien hore bez, takze by som nepovedal, ze je to az tak uplne zakazane. Ale aby sa vsetky vyzliekali iba kvoli mokrym plavkam...hm...:) ...no mne sa viac pacia na kupalisku dievcata s plavkami. Je to zaujimavejsie, ked viem, ze sa pod nimi nieco pekne skryva...nejake tajomstvo...:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru