Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tiene

14. 03. 2001
2
0
1374
Autor
Zázrak

Oheň žiali v smutku plameňa. Osvetľuje kúsok pravdy, ktorej slzy z oci pramenia. Čierny tieň sa pousmial. Zodvihol prst na znak víťazstva, veď takto si to vždycky prial. Krajina v krvi, duše v oblakoch... čierni mŕtvi, bieli mŕtvi, živých deportujú vo vlakoch! Omylom sedeli v spoločnom kupé... čierny a biely tieň a ich ústa na slová skúpe. Biely tieň pretušil ticho: ,,Preco plienis, zabijas?\ Čierny tieň si tíško vzdychol. ,,Vojna je oheň, živel, klam. Za ňu ja rada umieram! Som šťastná, keĎ zabíjam!\ ,, TY si vojna, ja som mier! Nemám rád chlad mŕtvych pier. Nemám rád teba to mi ver!\ Presli tyzdne, mesiace a roky! A vlak zastavil! Ustali jeho hadie boky. Mier vkĺzol do ľudských náručí. Vojna stála opodiaľ, veĎ KTO JEHO VEčNOSť ZARUčí? Ku davu sa tíško blíži vojna ako tieň. Tvoj koniec sa už blíži! Už načiaha naň čiernu ruku. Náručia ho vinú k hrudi. Bez slova a bezo zvuku! Tisknú mier si na prsia. Tlačia k srdciam svojim. A nechtiac mier svoj zadusia.
Svetielko
22. 03. 2001
Dát tip
Ahoj Zázračnica naozaj je to tajomné jemné tichúčko plynúce striebornou olohou juuuuuuuj teším sa tip taká bezvýznamná poznámočka aspoň mne sa zdá, že ten desiati verš je oproti dynamike celej básne statický možno to tak malo byť

rire
14. 03. 2001
Dát tip
to... ... .... nadhera... * P.S. Nekdy si rikam, ze ty komentare ctenaru dokazou pocit z basne pekelne promenit. Nekdy se bojim vyslovene neco napsat.

Naso
14. 03. 2001
Dát tip
nay pre mňa je tretia strofa! No a vojna bohužiaľ nie je prežitok, tak ako mier nie je všadeprítomnou realitou!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru